بازدید 5177

اعتراف مدیرعامل باشگاه ایرانی به نداشتن شرایط میزبانی در رقابت آسیایی

کد خبر: ۱۰۴۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 05 April 2021

سعید آذری، مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان درباره آخرین وضعیت این تیم قبل از اعزام به عربستان برای برگزاری دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین امارات عنوان کرد: با توجه به تغییر ناگهانی میزبانی این مسابقه و رشد همه گیری ویروس کرونا در استان خوزستان، در نهایت این میزبانی از فولاد گرفته شد. البته تنها قضیه‌ای که AFC در نامه ارسالی خود برای انتقال مسابقه از اهواز به ریاض، به آن استناد کرده است؛ وضعیت سیاه و قرمز استان خوزستان به ویژه شهر اهواز در همه گیری ویروس کرونا بود. به همین دلیل میزبانی را از دست دادیم.

به گزارش تابناک ورزشی، آذری ادامه داد: تیم ما اکنون در اردوی شبانه‌روزی است و تمام اعضای تیم ایزوله شده‌اند و در هتل اردوی خود را برگزار کردیم. پس از بازی با آلومینیوم در لیگ برتر، تیم فولاد در شرایط تمرینی خوبی قرار گرفته است و امیدوارم بتوانیم در این نبرد نابرابر با کمک گرفتن از واژه کلیشه‌ای غیرت ایرانی، بار روانی و فنی روی تیم خودمان بگذاریم و بتوانیم از این مسابقه موفق خارج شویم.

آذری درباره برگزاری بازی مقابل آلومینیوم اراک و همچنین لغو مسابقه این تیم مقابل گل گهر سیرجان عنوان کرد: از برگزاری بازی مقابل آلومینیوم رضایت داشتیم. البته درخواست خودمان بود که مسابقه با گل‌گهر لغو شود؛ زیرا فرصت ریکاوری نداشتیم.

او ادامه داد: از امیر قلعه‌نویی، برادر عزیزم و بچه‌های گل‌گهر به دلیل همکار‌یشان تشکر می‌کنم؛ چرا که با برگزاری این بازی، فرصت ریکاوری نداشتیم و به همین دلیل مجبور بودیم مقابل این تیم بازی نکنیم و این امر روی روند فولاد در شرایط مسابقه تأثیر گذاشت.

آذری درباره صحبت‌های خود نسبت به مسئولان AFC و این که به صورت رسمی مکاتبه‌ای درباره میزبانی ریاض عربستان انجام شده است، توضیح داد: نباید خودمان را گول بزنیم و نمی‌خواهم پشت هیچ قضیه‌ای پنهان شوم. واقعا شرایط میزبانی و برگزاری این مسابقات را نه تنها تیم ما، بلکه هیچ کدام از نماینده های کشور ما نداشتند.

او افزود: تنها تیمی که می‌توانست مسابقات گروهی را در شهر خودش انجام بدهد، فولاد بود؛ زیرا هتل، ۲ زمین بازی و امکانات تمرینی خوبی در اختیار داریم. با این وجود نباید خودمان را فریب بدهیم. با توجه به شیوع کرونا نمی‌توانستیم مسابقات را میزبانی کنیم.

او ادامه داد: بحثی که من به آن اعتراض داشتم، این بود که چرا باید دیدار پلی‌آف فولاد و العین در عربستان برگزار شود. ۲۱ اردیبهشت سال ۹۸ تیم ذوب آهن مقابل تیم النصر عربستان که در حال حاضر هم‌گروه فولاد هم است، در کربلا بازی داشت. ۳ روز قبل از این مسابقه راکتی در بغداد مقابل سفارت‌ها زدند و AFC در طول ۸ ساعت محل این مسابقه را جا به جا کرد؛ زیرا عربستانی‌ها اعلام کرده بودند عراق دارای امنیت کافی نیست. به همین دلیل برای برگزاری مسابقه مقابل ذوب‌آهن به کربلا نمی‌رویم.

 

مدیرعامل باشگاه فولاد عنوان کرد: تنها اعتراض من درباره همین پارادوکس تصمیم‌گیری است؛ چرا که اکنون تا حدی شرایط امنیتی ریاض خوب نیست. کمیته امنیتی AFC روی یک بحث مشترک ۲ تصمیم متناقض می‌گیرد! این مسئله ما را اذیت می‌کند. می‌دانستیم اهواز شرایط قرمز کرونایی دارد و نمی‌توان در آن مسابقه برگزار کرد؛ اما دیدار فولاد مقابل العین می‌توانست در کشور‌هایی مثل ازبکستان یا عمان به عنوان کشور بی‌طرف برگزار شود. این تناقض در تصمیم‌گیری AFC و سفر فولاد به عربستان ما را بر آن داشت تا از حقوق باشگاهمان دفاع کنیم.

آذری درباره این که آیا فولاد با پرواز چارتر عازم عربستان خواهد شد یا خیر، گفت: با توجه به مکاتباتی که با چند شرکت هواپیمایی ایرانی انجام دادیم، متوجه شدیم ۵ شرکت قابلیت پرواز در منطقه را ندارند و از میان ۲ گزینه باقی‌مانده با یکی از آن‌ها قرارداد این پرواز را بستیم.

او افزود: ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه فردا در شرایطی که هنوز ویزای اعضای تیم به ما ابلاغ نشده و لیست اطلاعات پرواز هم نیامده است، از اهواز عازم ریاض خواهیم شد.

وی عنوان کرد: صبح امروز با عزیزانمان در فدراسیون تماس داشته و آن‌ها هم تلاش می‌کنند تا این معضل حل شود؛ اما وقتی ناگهانی بازی را به این شهر می‌برند، مشخص است چرا تیم ما به عربستان می‌رود. از همین الان نگران تیم ملی ایران در بحرین و استقلال در عربستان هم هستم. از خدا می‌خواهم بحث در حد همین ویزا باشد. خدا را شکر تیم فولاد چند روز زودتر به عربستان می‌رود تا آسیب‌هایی در این زمینه نبیند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره این که آیا اقدام‌های لازم برای جلوگیری از رقم نخوردن اتفاق خاصی در فرودگاه کشور میزبان یعنی عربستان انجام شده است یا خیر، عنوان کرد: برای ششمین بار است که به عنوان مدیر در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنم و می‌دانم وضعیت دیدار فولاد و العین با بازی‌های قبلی متفاوت است. در آن زمان بحث شیوع کرونا و این گونه حساسیت‌ها وجود نداشت. مسائل جانبی در میان نبود، اما تمام مسائل را در نظر گرفته‌ایم. صبح فردا جلسه‌ای را با بچه‌ها برگزار کرده و تمهیدات AFC درباره شیوه نامه‌ها را به آن‌ها اعلام خواهیم کرد تا تمام بازیکنان در جریان اتفاق‌هایی که امکان دارد در عربستان رخ بدهند، قرار بگیرند.

وی در پایان عنوان کرد: اتفاقی که بیشتر از هر چیزی فولاد را در عربستان اذیت می‌کند، هزینه‌های سرسام‌آوری است که باشگاه‌ها باید پرداخت کنند. همه ایرانی‌ها غیرت دارند و با تمام وجود می‌جنگند. بچه‌های خوزستان هم بار‌ها ثابت کرده‌اند که غیرتمند هستند؛ اما یک سوال هم مطرح می‌کنم، مگر طرف مقابل غیرت ندارد؟! نمی‌دانم فیلم سرجوخه راین را دیده‌اید یا خیر. وقتی فرمانده به سرباز می‌گوید خدا با ماست، سرباز می‌پرسد پس چه کسی با آن‌ها است؟ آن‌ها هم خدا و غیرت دارند.‌ ای کاش ما یک بار هم تدبیر ایرانی را در دست‌کم بحث مدیریتی، جایگزین غیرت ایرانی کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان