بازدید 6556
همزمان با تشدید تنش کی‌یف و مسکو

تحرکات نظامی آمریکا در اوکراین

همزمان با تشدید تنش اوکراین با روسیه، منابع خبری از استقرار یک هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در غرب اوکراین خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 04 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از تحرکات نظامی آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با همسایه خود روسیه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در فرودگاه شهر «لوف» در غرب اوکراین فرود آمده است. نوع این هواپیما سی- ۱۷ گلوبمستر ۳ نامیده شده است. گلوبمستر ۳ پس از «لاکهید c-۵ گلکسی» بزرگترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و توانایی رساندن انواع بار و نیرو‌ها را با سرعت بالا به پایگاه‌های منطقه نبرد دارد. این هواپیما در عین حال می‌تواند نیرو‌های تاکتیکی را از جایی به جایی دیگر جابه‌جا کند.

ارتش اوکراین در اقدامی که باعث ایجاد تنش با مسکو می‌شود اعلام کرده که رزمایش مشترکی را با نیرو‌های ناتو در آینده نزدیک برگزار می‌کند. ارتش اوکراین شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایشی را با ناتو با بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی از دستکم ۵ کشور برگزار می‌کند.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «به طور خاص، در این رزمایش اقدام‌های دفاعی و به دنبال آن یک حمله برای بازگرداندن مرز‌ها و تمامیت ارضی کشور که توسط یکی از کشور‌های همسایه متخاصم مورد تعرض قرار گرفته، انجام خواهد شد.»

ناتو نیز پس از هشدار روسیه مبنی بر اینکه تشدید جدی درگیری در منطقه «دونباس» می‌تواند اوکراین را نابود کند، ابراز نگرانی کرده است. برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از تقویت مواضع دفاعی روسیه در مرز با اوکراین حکایت دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته هشدار داد که هرگونه تلاش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه «دونباس» ممکن است به نابودی اوکراین ختم شود.

کرملین جمعه اعلام کرد که هرگونه اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین منجر به تنش بیشتر نزدیک مرز‌های روسیه می‌شود و مسکو را مجبور به اقدامات اضافی برای اطمینان از امنیت خود می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی