بازدید 6347

پیشنهاد جذاب وزیر به کسانی که خانه خالی زیاد دارند/ قیمت مسکن حباب دارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای مالیات برخانه‌های خالی از ۱۹ فروردین گفت: کسانی که خانه خالی زیاد دارند، در صورت عرضه به بازار ، آمادگی داریم به آنها زمین مرغوب شهری جهت ساخت وساز بدهیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 04 April 2021

پیشنهاد جذاب وزیر به کسانی که خانه خالی زیاد دارند/ قیمت مسکن حباب دارد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای مالیات برخانه‌های خالی از ۱۹ فروردین گفت:کسانی که خانه خالی زیاد دارند، در صورت عرضه به بازار ، آمادگی داریم به آنها زمین مرغوب شهری جهت ساخت وساز بدهیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر ثبت اطلاعات ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه املاک و اسکان کشور اظهار داشت: ما روند شناسایی واحدهای خالی را انجام داده‌ایم اما در قانون هم آمده که باید همه افرادی که ملکی دارند، آن را در سامانه اسکان ثبت کنند.

وی افزود: ما ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم؛ همچنین طبق اصلاحیه جدید قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانونگذار مردم را به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه جامع املاک و اسکان و وزارت راه و شهرسازی را به تهیه زیرساخت‌های آن مکلف کرده است.

مردم از ۱۹ فروردین به سامانه اسکان مراجعه کنند

اسلامی در گفت‌وگو با مهر گفت: همین تکلیف قانونی موجب شده تا شرایطی در وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم که مردم از ۱۹ فروردین اطلاعات ملکی خود را در سامانه اسکان درج کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دیتابیس ما در وزارت راه و شهرسازی کامل است و اگر مردم اطلاعات ملکی را وارد نکنند، ما می‌دانیم که آنها چه تعداد املاک در اختیار دارند. اما فراخوانی که از ۱۹ فروردین داریم، در حقیقت نوعی تأیید گرفتن از آنهاست؛ داشتن مسکن برای زندگی و همچنین یک اقامتگاه در شهر دیگر برای آنها مجاز است؛ اما افزون بر آن، مشمول مالیات مضاعف خواهد شد.

طی ۳ ماهه پایانی ۹۹، قیمت مسکن ۲۵ درصد کاهش یافت

اسلامی با تأکید بر اینکه درج اطلاعات ملکی افراد در سامانه اسکان تأثیر به سزایی در کنترل قیمت در بازار مسکن خواهد داشت، ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه املاک و مستغلات، به محض اینکه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را شروع کردیم، در سه ماه پایانی سال گذشته ۲۵ درصد قیمت مسکن کاهش یافت و عرضه نیز فراوان‌تر شد؛ بنگاه‌های معاملاتی، مملو از فایل‌هایی است که برای فروش در اختیار املاکی‌ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در هر صورت عرضه بالاتر از طاقت بازار مسکن، حتماً به تعدیل قیمت‌ها کمک می‌کند.

قیمت مسکن حباب دارد

وزیر راه و شهرسازی افزود: در کشور ما قیمت مسکن همچنان دچار حباب است و قیمت‌ها واقعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون درخواستی از دولت برای تجمیع درآمدهای حاصل از انواع مالیات‌های بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی نداشته‌ایم چون دولت به دنبال کسب درآمد از مسیر مالیات‌های مسکن نیست بلکه به دنبال تعادل بخشیدن به بازار است و دنبال این است که مسکن کالای سرمایه‌ای نبوده و از سوداگری و بورس بازی خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن باید به عنوان کالای مصرفی در سبد مالی مردم قرار گیرد برای ما هم تمام هدف این است که تمام پول‌هایی که برای سرمایه گذاری در مسکن وارد می‌شود، به بخش تولید هدایت شود نه در بخش سوداگری.

آیا مالکان خانه‌های خالی از پس مالیات‌های سنگین آن برمی‌آیند؟ / ‏‬ پیشنهاد جذاب برای مالکان

اسلامی درباره اینکه آیا بخش‌هایی از مردم می‌توانند از پس رقم مالیاتی سنگینی که برای خانه‌های خالی تعیین می‌شود، بربیایند یا خیر؟ گفت: نکته مهم این است که مالکان خانه‌های خالی یا واحد خود را به بازار اجاره بیاورند یا با فروش آن، برای سرمایه گذاری به بخش‌های دیگر مانند سایر بازارها منتقل کنند؛ باید کاری کنیم که سرمایه گذاری در بخش مسکن، صرفاً به سمت تولید برود.

وی تأکید کرد: کسانی که واحد مسکونی خالی زیادی دارند، در صورت عرضه این واحدها به بازار، آمادگی داریم در مقابل آن، زمین مرغوب شهری برای ساخت و ساز بدهیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر