بازدید 5525

واکنش سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق به رویکرد گمرک

اختلاف نظرها در وزارت اقتصاد و وزارت صنعت در خصوص هماهنگی و تبادل اطلاعات دو سامانه اصلی در حوزه تجارت خارجی بار دیگر بالا گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 12 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اخیرا اختلاف نظر‌ها درباره تبادل اطلاعات دو سامانه جامع تجارت (وزارت صمت) و جامع امور گمرکی بالا گرفته است.

در همین رابطه لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفته است، بر اساس مصوباتی که در دولت وجود داشته است خصوصا شورای اجرای فناوری اطلاعات، سامانه‌های مرتبط با تجارت در راستای تبادل اطلاعات در کنار سامانه جامع تجارت قرار گرفتند و از تاریخ ۹۹/۹/۹ بخش اعظم این کار انجام شده و گمرک بیش از ۹۸ درصد اطلاعاتی که شدنی هست را در اختیار این سامانه قرار می‌دهد. البته یک سری مباحث فنی هست که آن‌ها هم در حال رفعش هستیم که تا ۹۹/۱۱/۱۲ بخش اعظم آن برطرف می‌شود.

در واکنش به این موضع گیری گمرک ایران، سخگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرده است، فرمایش آقای لطیفی در این خصوص کاملا کلی گویی است اینکه ۹۸ درصد اطلاعاتی که شدنی هست در اختیار این سامانه قرار می‌دهد اصلا دردی از ما دوا نمی‌کند! اینکه ایشان می‌گوید «یک سری مباحث فنی است که در حال برطرف کردن هستیم» تا کی؟ چقدر صبر کنیم؟ یک سال؟ دو سال؟ سه سال؟ چهار سال؟

حمیدرضا دهقانی‌نیا در ادامه گفت: هم اکنون ۳ سال و نیم الی ۴ سال است که علاف هستیم!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر