بازدید 7584
۲

توضیح مقتدایی درباره اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وقتی دیدیم موضوعی به نام برجام باعث شده زمینه تسلط بیگانگان فراهم شود و ضرورتی برای ادامه آن نیست، طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران را متکی به آیه نفی سبیل مطرح کردیم که موفق بود.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 11 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از اصفهان، عباس مقتدایی عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره خانواده‌های قرآنی در خانه‌های نورانی اظهار کرد: فشار نظام سلطه به ایران اسلامی به واسطه متجلی ساختن معارف قرآنی توسط ایران اسلامی در جهان است، در زمانی‌که ۲ قدرت شرق و غرب به دنبال ترویج مفاهیم غربی و شرقی بودند، امام خمینی (ره) شعار نه شرقی نه غربی را متکی به معارف قرآنی مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسؤولی در نظام اسلامی این مفاهیم را متوجه نشده باشد چه بسا ممکن است یک نفر دستاورد‌های چندین ساله نظام را نابود کند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در دوران معاصر دیگران را خوار و ذلیل می‌کنند تا از آن‌ها حمایت کنند که نمونه آن در گاو شیرده خطاب کردن رؤسای عربستان است و این همان روشی است که فرعون دنبال می‌کرد تا در نتیجه این خفت از او تبعیت کنند، ولی امروز جمهوری اسلامی در مقابل این روش فرعونی ایستاده است.

مقتدایی تصریح کرد: رفتار‌های طغیانگرانه آمریکا توسط فرعون‌های بزرگ و کوچک در طول تاریخ تکرار شده است، ولی مفاهیم قرآنی به ما آموخته است نه تنها موسی (ع) نمی‌پذیرد بلکه موسی (ع) مأموریت دارد در مقابل آن قیام کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه امام و رهبر معظم انقلاب در مقابل این رفتار‌های فرعونی می‌ایستند به خاطر آن است که مفاهیم قرآنی را به حقیقت در عمق جان خود درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها همانند فرعون برتری‌جویی و استکبار دارند و با استفاده از تسلیحات نظامی به دنبال عملیاتی کردن آن هستند و اینکه امام فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» به واسطه این مفاهیم قرآنی است که در عمق جان خود یافته است.

مقتدایی با بیان اینکه در نظام اسلامی قدرت برای تحقق آرمان‌های اسلامی است، اضافه کرد: شهدا در عمق جان به دنبال حیات جادوانه بودند و کسی مثل شهید سلیمانی جبهه به جبهه به دنبال این حیات جاودانه می‌گشت چرا که این مفاهیم قرآنی را با عمق جان خود درک کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مفاهیم قرآنی در خصوص اقتصاد، عنوان کرد: امروز نارسایی‌های اقتصادی به واسطه آمیختگی اقتصاد ما با ربا و دوری جامعه از مفاهیم قرآنی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت بسیج در حوزه‌های اجتماعی به واسطه عمل به آیات قرآن است کما اینکه امروز می‌بینیم مسابقه در محرومیت‌زدایی، کمک‌های مردمی و امثال آن در بسیج موج می‌زند.

مقتدایی در ادامه ابراز کرد: اگر در برخی عرصه‌های فرهنگی مثل ترویج فرهنگ شهادت و ایثار الگو بوده‌ایم به واسطه آمیختگی جامعه با مفاهیم قرآنی و حاکمیت مفهوم امت اسلامی است که ما را در مرز‌های ظاهری محدود نمی‌سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر در حوزه نظامی دستاورد‌های شگرفی کسب کرده‌ایم به واسطه سرلوحه قرار دادن آیات قرآنی است که ما را موظف ساخته رویکرد‌های قدرت را در درون جامعه جمع کنیم، بنابراین اگر قدرت اول پهپادی و قدرت بزرگ موشکی و هوافضا هستیم به‌واسطه عمل به مفاهیم قرآنی است، اگر به این مفاهیم عمل نکرده بودیم امروز همان بلائی که در اقتصاد بر سر ما آمد در عرصه نظامی هم سر ما می‌آمد.

وی تصریح کرد: اینکه امروز رهبر معظم انقلاب در برابر فتنه‌ها محکم ایستاده است به واسطه درک قلبی معارف قرآنی و ایمان به وعده‌های الهی است و ما نیز وظیفه داریم در گام نخست این مفاهیم را بشناسیم و بعد در جامعه پیاده کنیم.

مقتدایی در پایان اذعان کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وقتی دیدیم موضوعی به نام برجام باعث شده زمینه تسلط بیگانگان فراهم شود و ضرورتی برای ادامه آن نیست، طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران را متکی به آیه نفی سبیل مطرح کردیم که موفق بود.

جشنواره خانواده‌های قرآنی در خانه‌های نور در ۱۱ رشته عمومی و تخصصی

محمد ذوالفقاری نیز در این مراسم گفت: مرکز دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان در فصل نوین فعالیت‌های خود در حوزه معارف ترویجی قرآنی این جشنواره را با شعار هر خانه یک محفل قرآنی راه‌اندازی کرد.

مدیر مرکز دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) ادامه داد: هدف مجموعه قرآنی بسیج این است که بر اساس منویات امامین انقلاب در حوزه آموزش، ترویج، گفتمان‌سازی، ترویج جلسات خانگی و ۱۷ مطالبه قرآن رهبر معظم انقلاب تلاش کند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم ایران، قرآن را به عنوان کتاب مقدس قبول دارند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم قرآن فقط کتاب مقدس شناخته نشود بلکه کتاب زندگی شناخته شود.

ذوالفقاری افزود: قرآن وقتی کتاب زندگی شناخته شود تنها برای سفر از زیر آن رد نمی‌شویم، تنها در سفره عقد و عید قرار نمی‌گیرد بلکه به عنوان قانون و راه و روش درست زندگی کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) با بیان اینکه بر اساس معارف دینی قرآن کتاب زندگی و اهل بیت (ع) الگوی زندگی هستند، گفت: همت بسیار خوبی در مجموعه بسیج به‌منظور ترویج گفتمان قرآنی شکل گرفته و در سال ۱۴۰۰ به دنبال ترویج این گفتمان هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: جشنواره خانواده‌های قرآنی در خانه‌های نور در ۱۱ رشته عمومی و تخصصی با محوریت خانواده‌ها ویژه تمامی سنین در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد و تا هفتم اسفند ادامه داشت که ۸۰ درصد آن در بستر فضای مجازی بود.

ذوالفقاری اضافه کرد: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، کتاب‌خوانی، عکاسی، داستان نویسی، نقاشی، مفاهیم و جلسه قرآن خانگی برگزار شد و حدود هزار نفر در آن شرکت کردند.

محمد نصر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: ۲ سلاح بسیجیان و خانواده‌های آن‌ها، قرآن و اهل بیت (ع) است و با این ۲ می‌توانیم به اهداف انقلاب اسلامی دست یابیم.

وی افزود: تلاش مجموعه بسیج آن است‌که محافل قرآنی خانگی نقطه شروع برنامه‌ریزی و اقدام برای رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی جامعه قرار گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چرت و پرت نگو برادر با نه شرقی و نه غربی به اینجا رسیدیم که قیمت یه لباس زیر( ش و ر ت ) 40 هزار تومان شده
معلومه صدای شما هم از جای گرم میاد
قران چه گناهی کرده ملعبه دست بی سوادی و کم فهمی شماست چرا حماقتهای خود را با قران کریم ماله کشی می کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست