بازدید 5938

افزایش چهاربرابری مصدومان چهارشنبه آخر سال

کد خبر: ۱۰۳۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 08 March 2021

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش چهار برابری تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی در این‌باره اظهار کرد: متاسفانه امسال شاهد رشد چهار برابری قطع عضو در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: تا به حال متاسفانه ١٣۴ نفر از هموطنان که عموما نوجوانان هستند در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال دچار آسیب شده‌اند. ١٨ نفر دچار قطع عضو، ۴٩ نفر دچار سوختگی و ٢٨ نفر نیز دچار آسیب به چشم شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به این آمار و ارقام که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، چهار برابر رشد داشته، به ما این هشدار و تذکر را می‌دهد که باید نظارت بیشتری در رفتار فرزندانمان داشته باشیم. اگر این روند ادامه‌دار باشد، متاسفانه شاهد چهارشنبه آخر سال خوبی نخواهیم بود و سال ١۴٠٠ را با مصدومیت فرزندانمان آغاز خواهیم کرد.

خالدی اظهار کرد: توصیه ویژه ما این است که والدین این بحث را جدی بگیرند، به عنوان مثال می‌توانند مبالغی که در دسترس فرزندانشان قرار می‌دهند را ویژه‌تر مدیریت کنند و بر رفت‌وآمد فرزندان خود نظارت کنند. همچنین می‌توانند نظارت بیشتری بر معاشرت فرزندانشان در این ایام داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین بازدید وسایل فرزندان و محل‌های خاصی که شاید مواد محترقه نگهداری می‌کنند را، می‌توانند در این ایام انجام دهند.

خالدی گفت: حتما موارد و مکان‌هایی که مواد محترقه به فروش می‌رسانند را به عوامل انتظامی اطلاع دهند و اگر در وسایل فرزندان خود مواد محترقه پیدا کردند حتما در خصوص نحوه امحای آن با همکاران آتش‌نشانی تماس بگیرند.

وی افزود: امیدوارم که به این نکته توجه شود که عموما قشر نوجوان و کنجکاو درگیر این حوادث می‌شوند؛ باید به خاطر داشته باشیم که شاید تعداد حوادث و مصدومیت‌ها طی سال‌های گذشته کاهش یافته باشد اما متاسفانه شدت آسیب افزایش پیدا کرده است و شاید علت آن نوع مواد محترقه باشد.

خالدی اظهار کرد: بیشترین زحمت در صورت آسیب، به والدین وارد می‌شود که باید سال ١۴٠٠ را در مراکز درمانی سپری کنند تا فرزندشان مداوا شود. خواهش بنده این است زمانی را که قرار است برای مداوای فرزندانشان در سال جدید اختصاص دهند به قبل از حوادث چهارشنبه آخر سال متمرکز کنند.

وی افزود: این را از یاد نبریم که همکاران بنده در بیمارستان‌ها و اورژانس پیش‌بیمارستانی سال سختی را در خصوص مقابله با کرونا پشت سر گذاشته‌اند، ما کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بار اضافه‌ای را به مراکز درمانی تحمیل نکنیم.

وی گفت: توصیه می‌شود که روز چهارشنبه آخر سال زودتر از روزهای قبل از محل‌های کار خارج شویم و از معابر اصلی تردد کنیم. اگر در مسیر دیدید که فردی در حال استفاده از مواد محترقه است ضمن تغییر مسیر حتما به عوامل انتظامی اطلاع دهید.

وی افزود: در صورتی که در این شب شاهد مصدومیت فردی بودید حتما با اورژانس ١١۵ تماس بگیرید و اگر محل امن بودید در محل بمانید و خط خود را آزاد بگذارید. در صورت غیر امن بودن محیط، خود و مصدوم را از محل خارج کرده و منتظر عوامل اورژانس بمانید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر