بازدید 8260
۴

عربستان حمله انصارالله به آرامکو را تایید کرد

عربستان عملیات گسترده نظامی ارتش یمن علیه تاسیسات آرامکو و دیگر اهداف حساس را در خاک خود تأیید کرد
کد خبر: ۱۰۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 08 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از المسیره، اندکی پس از اعلام هدف قرار دادن مقرهای آرامکو در بندر نفتی راس التنوره، وزارت دفاع عربستان اذعان کرد که نیروهای مسلح یمن به مخازن نفتی در این بندر در منطقه شرقی عربستان حمله کردند.

این وزارتخانه همچنین خواستار حمایت جهانی از عربستان شده و تاکید کرد تدابیر لازم را برای حفاظت از آنچه «امنیت منابع انرژی جهانی» می خواند اتخاذ خواهد کرد.

ارتش یمن یکشنبه شب اعلام کرد که ششمین عملیات بازدارندگی با استفاده از 8 موشک بالستیک و 14 پهپاد پیشرفته در اعماق خاک عربستان سعودی انجام شد.

در این بیانیه آمده است که حمله گسترده ای به مقر شرکت آرامکو در بندر نفت راس التنوره که عربستان سعودی از آن برای صادرات 90% از تولید نفت خود به جهان استفاده می کند، صورت گرفت.

این حمله همچنین اهدافی در ظهران ، دمام ، جیزان و العسیر را هدفگیری کرد.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تأکید شده که عربستان سعودی باید قبل از حملات دردناک تر ، به لزوم توقف تجاوزات به یمن و رفع محاصره پی ببرد.

از سوی دیگر سفارت آمریکا یکشنبه شب به شهروندانش در عربستان سعودی در مورد حملات موشکی و انفجارهای احتمالی در شرق این کشور هشدار داد.

این سفارتخانه به شهروندان خود توصیه کرد با توجه به گزارش های حملات موشکی و انفجارها در ظهران ، دمام و دیگر بخش ها در استان شرقی ، اقدامات احتیاطی را انجام دهند و هوشیار باشند.

ظهران، واقع در منطقه شرقی، مرکز اداری حساسی در زمینه تولید و پالایش نفت در عربستان محسوب می شود. این شهر علاوه بر پایگاه آمریکایی ، میزبان مقر آرامکو است و بیشتر تولیدات نفتی عربستان در این منطقه صورت میگیرد.

نورنیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
برای فهمیدن، باید سوال درست را پرسید: چه کسانی برنده این جنگ اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
کی حمله کرد عربستان نکنه اونم میخواهید گردن ایران بندازید بابا شماها چقد باکشوترون مشکل دارید
هرچی موشک دارید رو آرامکو تست کنید از هیچی نترسید آمریکا دروضعیی یست که فعلابتونه با کشوری مثل ایران بجنگه هرکاری کنید دنیا هیچ غلطی نمیتونه بکنه بیشتر اعمال قدرت کنید هیچ کس زورش به ما نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
ایران هیچوقت دنبال قدرتنمایی احمقانه مثل امریکایی ها نبوده و نیست. اما یادت باشه وقتی امریکا و عربستان و اسرائیل به هزاران بچه موشک و بمب میزنن باید مقاومت کردو ضمنا مطمئن باش نظرات تخیلی مثل نظر شما ادمهای اگاه رو تخریب نمیکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی