بازدید 7118

انقلاب به دنبال مشارکت واقعی مردم در سیاست و اقتصاد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه شورای اداری شهرستان خمین گفت: انقلاب به دنبال مشارکت واقعی مردم در سیاست و اقتصاد بود.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 06 March 2021

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه شورای اداری شهرستان خمین گفت: انقلاب به دنبال مشارکت واقعی مردم در سیاست و اقتصاد بود.

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی صبح روز شنبه 16 اسفندماه پس از ورود به شهرستان خمین و بازدید از بیت امام خمینی(ره)، در جلسه شورای اداری شهرستان خمین در سالن اجتماعات مجموعه بیت امام خمینی (ره) حضور یافت.

در این جلسه، فرماندار و برخی مسئولان شهرستان، با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهرستان، خواستار توجه جدی تر به زادگاه حضرت امام(ره) و مردم خمین شدند.

دکتر رضایی پس از استماع گزارشهای مسئولین شهرستان خمین گفت: خوشحالم که در زادگاه امام راحل، بت شکن تاریخ معاصر در خدمت شما هستم. تشکر می کنم از آقای فرماندار، امام جمعه محترم خمین، فرمانده سپاه و مسئولین دلسوزی که صبح تا شب، وقت خود را صرف مردم خمین می کنند. امام بزرگوار ما، امام ِ تحول بود و با شجاعت در مقابل بت های بین المللی قرار گرفت و با اذن الهی موفق شد. بُتی به نام آمریکا و بُتی به نام شوروی را یک روحانی برخاسته از ملت ایران توانست خرد کند. این روحیه انقلابی امام (ره) بود که به کالبد ملت ایران دمیده شد. ملت ایران با اتکای به لطف امام زمان (عج) و مجاهدت امام (ره) و عظمت روحی امام (ره) قیام کرد و روی پای خود ایستاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام (ره) تعبیر جالبی دارد و می گوید: بزرگترین گمشده ی ما، خودشناسی ما بود و ملت ما در جریان مبارزات انقلاب، خودشناسی پیدا کرد. این اتفاق چگونه افتاد؟ وقتی که ملت ما چهره مصمم امام (ره) را در آینه تاریخ دیدند و اعتقاد راسخ به "ما می توانیم" پیدا کردند و دقیقاً در یک مقطع زمانی که همه در داخل و خارج می گفتند نمی توانیم، پیروز شدند.

رضایی افزود: تئوریسین های "نمی توانیم" بویژه تئوریسین های خارجی "جریان ِ نمی توانیم"، به ملت ما می گفتند که اعتقادات و سنت های شما، باعث عقب ماندگی شما شده است. دولتمردان هم باور داشتند که بدون آمریکا و شوروی نمی توانند. ملت ما با امام (ره) به این خودباوری و خوداتکایی رسید که مدیریت امور را در دست بگیرد و کارهای بزرگ را با موفقیت انجام دهد

دکتر رضایی افزود: ملت ایران با روحیه "ما می توانیم" که امام (ره) به ما بخشید، رژیم سابق را ساقط کردند. ارتش مدرن و تا بُن دندان مسلّح صدام را شکست دادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن از سرزمین ما جدا شود و این رویداد در ۲۰۰ سال اخیر کم نظیر است.

وی گفت: متاسفانه از دهه دوم تا دهه چهارم انقلاب، برخی در موضوع "ما می توانیم"، تردید ایجاد کردند و سه دهه است که عده ای اقتصاد کشور را در یک فضای تردید قرار داده اند. همین خمین آیا نمی تواند بهترین اقتصاد را برای خودش فراهم کند. مگر از همین خمین، امام (ره) و جوانان صف شکن برنخاسته اند؟ چرا جوانان خمین امروز به خوبی دیروز دیده نمی شوند؟ چون نگاه از داخل شهرها به مرکز استان، از مرکز استان به تهران و از تهران به خارج از کشور است.

وی افزود: خمین تعداد زیادی جوان تحصیلکرده دارد. منابع مالی و انسانی زیادی دارد. اگر کشاورزی مدرن و صنعتی و گلخانه ای صورت بگیرد، اصلاح خاک و بذر در دستور کار باشد، کارخانجات فراوری در اینجا تاسیس شود، دروازه بازارهای منطقه و اروپا بر روی محصولات این شهر باز خواهد شد.

دکتر رضایی گفت: دموکراسی در اکثر کشورهای غربی، جلوه حداقلی از حضور مردم در انتخابات و سیاست است. متاسفانه در ایران با تغییر هر دولت، هزاران مدیر با دلایل جناحی جابجا می شوند. این همه طرح نیمه تمام در کشور، حاصل خودنمایی و تفرعُن دولت ها است. اگر این خودخواهی ها و خودمحوریها زیر پا گذاشته نمی شد، انقلاب پیروز نمی شد، خرمشهر آزاد نمی شد.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: شهید مهدی زین الدین، نماد فرماندهانی بود که منیّت را زیر پاگذاشت. این روحیه را از امام خمینی(ره) آموخته بود. انقلاب به دنبال مشارکت واقعی مردم در سیاست و اقتصاد بود. اکنون دین و معیشت مردم در خطر است. مبادا از اخلاق و ارزش ها فاصله بگیریم و معیشت مردم را فراموش کنیم. نزدیک است که فقر، به ایمان جوانان ما آسیب بزند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: من فکر می کنم در روز قیامت، سخت ترین پرسش ها، از ما مدیران جامعه خواهد شد که با اختیاراتی که داشتیم برای مردم چه کرده ایم؟ با این امانت بزرگ الهی که شهدا به دست ما داده است، چه کرده ایم؟ ما باید روی پای خود بایستیم و شهرهای ایران را به آبادانی برسانیم. نمی شود که بعد از هر انتخابات، درهای اتاق مسئولان را به روی مردم ببندند و هر از گاهی به شهرها سر بزنند. دولت ها و نماینده های مجلس نباید ارتباطشان با مردم کم شود و نباید جدایی بین دولت و مردم پیش بیاید. بدون مردم اقتصاد کشور شکوفا نمی شود.

دکتر رضایی در پاسخ به درخواست فرماندار خمین مبنی بر پیگیری خواست مردم مبنی بر اعطای امتیاز فرمانداری ویژه به این شهر گفت: این شهر باید مورد نگاه جدی سازمان های اداری کشور باشد و البته این خواسته حداقلی است. اگر بخواهید اقتصاد مردمی را در خمین اجرایی کنیم، خمین می تواند در نقش یک فرمانداری ویژه باشد و تصمیم گیری های اقتصادی به مردم این منطقه واگذار شد و لازم نباشد برای یک مجوز ساده به مرکز استان و از آنجا به تهران برود. انتهای مسیر آبادانی خمین و اقتصاد مردمی به بازگشت مهاجران و ثروت ها منتهی می شود. باید اصل بر اقتصاد مردمی باید باشد همانطور که دفاع مبتنی بر مردم و از پایگاه های بسیج محلات قدرت گرفت.

وی گفت: ما مسئولان کشور باید به اندیشه ها، مرام، شجاعت و اخلاق امام (ره) برگردیم و بر دهان آمریکا و واسطه گران و نفوذی ها و فریبکاران بزنیم. باید با دشمنان ارزش ها، با دشمنان نظم و قانون، با دشمنان حقوق مردم مبارزه کنیم. امام (ره) موسس ایران اسلامی مقتدر و نوین بوده است. باید مقام معظم رهبری، شاگرد راستین و یار برومند امام (ره) که پرچم انقلاب را برافراشته نگاه داشته، را یاری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل