بازدید 8823
در جلسه هیات دولت مطرح کرد

روحانی: هر روز تاخیر در تصویب FATF به ضرر ماست

رئیس جمهور با اشاره به قرار داشتن درروزهای پایانی سال ۹۹ و با تاکید بر رعایت کامل اصول بهداشتی در مراسم و جشن های نوروز از سوی مردم، گفت: درروزهای پایانی سال اولین وظیفه دولت این است که همه طرح های قابل افتتاح کشور درسال جاری را افتتاح کند و مردم سال آینده باید آثار فعالیت های ۸ ساله دولت را ببینند.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 03 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه هر آنچه که دولت یازدهم و دوازدهم در مسائل سیاسی، اقتصادی و داخلی بر آن تاکید کرده با نگاه به زندگی و رفاه مردم و توسعه تولید و همچنین تحقق حقوق مردم بوده است، گفت: تجارت با دنیا حق مردم است، یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی برون گرا بودن اقتصاد است و اینکه اقتصاد ما برون گرا باشد و محصولات تولید داخل را صادر کنیم دستور مقام معظم رهبری است.

دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم باید برداشته شود و این حق مردم است، تصریح کرد: اگر یکساعت در برداشتن تحریم تعلل کنیم و امروز و فردا کنیم، حقوق مردم را پایمال کرده ایم و مهمترین حقوق عامه این است که تحریم از روی دوششان برداشته شود و همه باید برای این هدف تلاش کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: قانون اساسی به صراحت می گوید جز در مورادی که به صراحت، اجرا به مقام معظم رهبری واگذار شده، تمام اجرا برعهده دولت است و هیچکس حق ندارد در اجرا مداخله کند.

رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی لحن دولت جدید آمریکا مقداری تغییر کرده و اعتراف می‌کند که اقدامات دولت قبلی غلط و اشتباه بوده است اما در زمینه برداشتن تحریم که مساله اصلی است هنوز قدم جدیدی از طرف دولت جدید آمریکا برداشته نشده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه برداشتن تحریم و اجرای کامل برجام هم آسان و هم خیلی مشکل است، اظهار داشت: ‌اگر اراده جدی در طرفین مخصوصا آمریکا وجود داشته باشد و آنها به همه تعهدات خود عمل کرده و تحریم‌ها را بردارند ایران نیز بلافاصله به تعهدات خود باز خواهد گشت و در زمان کوتاهی می‌توان این مشکل را برطرف کرد اما اگر قرار باشد وسواس خناس که به جان ترامپ افتادند و او را در صحنه سیاسی، داخلی و بین‌المللی بی آبرو کردند و مشخصا صهیونیست‌ها او را به این دام انداختند، باز هم فعال شوند رسیدن به نتیجه دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها ترامپ را اغفال کرده و در مسیر غلط بردند و اگر دولت فعلی آمریکا قبول دارد که او اشتباه کرده است بایستی آن را صراحتا اعلام کرده و هر چه سریع‌تر به دنبال جبران باشد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تاکید ما به اروپایی‌ها این است که بایستی برجام را حفظ کنیم و البته این کار با سخنرانی و شعار شدنی نیست و لازم است اقدام عملی انجام گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه اصرار دارد نباید غلط تعبیر شود که به بیرون چشم دوخته است، حق داریم که از طرف مقابل خود، حقوق مردم را مطالبه کرده و آن را برگردانیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم برداشت از میدان مشترکی که روز دوشنبه به افتتاح رسید صفر بود اما در دولت یازدهم اقدامات لازم در این زمینه را آغاز کردیم و برداشت از این میدان را در اوایل سال ۹۶ به ۳۰ هزار بشکه و اخیراً به ۶۵ هزار بشکه در روز رساندیم و این بازستانی و حفظ حقوق مردم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام یکی از مهم‌ترین توافق‌های سیاسی تاریخ ایران است، گفت: به واسطه این توافق اقداماتی را که برای ایران هزینه‌دار بود، حذف کردیم و در روزهای اخیر نیز نشان دادیم که اگر اراده کنیم در طول یک هفته می‌توانیم تمام تولیدات هسته‌ای خود را انجام دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت به این تعهد خود که هم سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور، هر روز عمل کرده است و امروز اقتصاد ما بهتر از گذشته می‌چرخد و دهها هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در هر هفته به بهره‌برداری می‌رسد و از طرف دیگر سانتریفیوژها هم بهتر و با کیفیت بالایی می‌چرخند بنابراین هم می‌شود صنعت هسته‌ای رشد و پیشرفت کند و هم می‌توان به آن مشروعیت داده و فعالیت در این زمینه را بی‌هزینه کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به سران اروپایی تاکید کرده‌ام که امروز ۱+۴ وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید بدانند که ما هستیم که برجام را در طول سه سال جنگ اقتصادی حفظ کردیم بنابراین بایستی آنها تحریم را متوقف و قانون را اجرا کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه احقاق حقوق مردم را باید در تمامی زمینه‌ها پیگیری و گسترش دهیم، گفت: یکی از افتخارات دولت این است که در بخش‌های مختلف کشاورزی حرکت پرشتابی توام با توجه به محیط زیست انجام داده است و در طول این دولت ۲۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی اضافه کردیم و آن را که در ابتدای دولت ۹۷ میلیون تن بود به ۱۲۴ میلیون تن افزایش دادیم.

رئیس جمهور افزود: در طول این دولت همچنین آبیاری مدرن و قطره‌ای که تا دولت یازدهم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار بود به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار افزایش دادیم و طرح گلخانه‌ای را از ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار به حدود ۲۰ هزار هکتار رساندیم و اینها همه نشان دهنده تحول بزرگی در بخش کشاورزی است.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به اهمیت ایام نیکوکاری، مردم ایران را سردمدار احسان و نیکوکاری دانست و گفت: در آغاز دولت یازدهم ۴ هزار و ۳۰۰ تشکل خیریه در کشور وجود داشت و امروز ۹ هزار و ۸۰۰ تشکل فعال هستند و قرآن نیز همه را به نیکی و احسان تشویق کرده است و نباید خدای ناکرده در توهین و اهانت مسابقه گذاشته شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اف. ای. تی. اف اشاره کرد و گفت: اف. ای. تی. اف یک گروه ویژه مالی است که اقداماتی در زمینه مسائل مالی و تراکنش‌ها در سطح جهان انجام می‌دهد و همه کشورها نیز به آن ملحق شده اند و اگر بد است چطور همه کشورها به آن پیوسته‌اند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
این اف ای تی اف هم سودی نداره. این آخر دوره میخوان مراودات بانکی عادی بشه تا با خیال راحت پولهای دزدیده شده از مردم رو بذارن رو کول و فرار کنن به سمت کنادا
اینای که مخالف تصویب این لوایح هستند وضعشون توپ توپ.همشون پولدار و از وضع قیمتها و دستمزد و حقوق بگیران اصلا اطلاع ندارند .یکی از اینها حساب بانکیش رو نشون بده راست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
هنوز نمیدونی اف ای تی اف چی هست
دشمنان داخلی روحانی می خوان بگذارن بعد اینکه ریاست جمهوری رو با ناامید کردن مردم و رای ندادنشون مثل مجلس با رای خیلی کم قبضه کردن ، FATF رو تصویب کنن و بهره ببرن و بگن چقدر خوب اقتصاد رو اداره می کنن و این نشون میده اصلا به فکر مردم نیستن و فقط به خودشون فکر می کنن.
این پولدارها دارن مملکت و مردم رو بدبخت میکنند
اقا چند ماه است که از دور بر امور نظارت داری ان هم ناقص و ناکارامد . این چند ماه باقی مانده حکومتت که برای مردم ایران به اندازه چندسال عذاب دارد را کمتر وعده بده. در مورد برجام هم همین حرفها را زدی اما حاصل ان برای ملت ایران تورم چند صد درصدی < کمبود کالا و دارو و فقر گرانی و رفتن دهها میلیون ایرانی زیر خط فقر است. تا کی چشم به خارج دارید. اگر اندکی به حل مشکلات داخلی مثل تسهیل کسب و کار و سر وسامان دادن به سیستم تولید و عرضه توجه کرده بودید حالا وضع بهتر این حرفها بود. همه این حرفها را میزنید تا ناکار امدی و بی تدبیری دولتتان را به گردن دیگران بیندازید. وقتی که ما تحریم چه اف ای تی اف باشد چه نباشد. اگر این را بپذیریم که همین اندک نفتی را هم که می فروشیم و با کلی ضرر پولش را وارد می کنیم دیگر نمی توانیم بفروشیم.
عده ای سرشان را در برف کرده و در عوالم رویا حرف میزنند مردم تصمیمشان را گرفته اند و راهشان را از راه افراطیون داخلی جدا کرده اند مردم ایران میخواهند مانند 200 کشور دیگر دنیا زندگی کنند نمیخواهند کره شمالی دیگر باشند .....
چه می کنیدبا مردم ای مسئولین و ای منسوبین

یکی میگه خوبه

یکی میگه خوب نیست

و این وسط فقط بدبختی و بیچاره گی برای کشور و مردم خواهدبود

کاش مسئولین و منسوبین در این مملکت یک روز مثل مردم عادی بودند در میان مردم کوچه و بازار بودند

آن وقت کشور جور دیگری میشد از سیاست گذاری تا اجرا

دلم میسوزد برای خودم و هم وطنانم

دلم میسوزد برای کشورم که خواسته و ناخواسته دارد نابود می شود

کاش در این دوره به دنیا نیامده بودم
برداشتن فقط .... پس جبران زیان های 3 ساله ایران چی ؟؟؟
جناب روحانی در آن هنگام که کمیسیونی از مجلس داشتند روی برجام مطالعات انجام میداد شما دولتی ها مدام فشار میاوردید هر روز تاخیر در تصویب مجلس برای برجام فلان میلیون دلار برای ایران خسارت ایجاد میکنه و با آن دستپاچگی که رئیس وقت مجلس داشتند اجازه صحبت به موافقین و مخالفین ندادند برجامتون رو به تصویب رسوندید این کلاه گشاد رو روی سر ملت نشاندید عبرت نمیگیرید باز هم همان شعارها و همان فشارها برای این توافق؟ چرا از گذشته عملکرد خودتون عبرت نمیگیرید نکنه قسم یاد کرده اید ایران رو فدای خواسته های کدخداتان کنید یا با نابود کردن کشور کار دشمنان این کشور رو اسان کنید تو رو خدا این چند ماه برای این کشور دلسوزی نکرده و کاری انجام ندهید تا دعای ملت بدرقه شما باشه
دقیقاً مشابه همین جو سازی‌ها برای برجام انجام شد که در نهایت ظرف 20 دقیقه در مجلس تصویب شد و متاسفانه نتیجه‌اش هم کاملا معلوم است.
آقاي رئيس جمهور چقدر تو دير مطلب را مي گيري. تو واقعا فكر مي كني كه اين ها اف تي اف را براي متوازن تجارت جهان در نظر گرفتند؟ تو خيلي ساده هستي. تاريخ در آينده به اين فكر تو مي خندد. آقا آن ها براي بستن چهار دست و پاي ما در داخل و خارج اين را آوردند. چرا متوجه نيستي!!!
تا منظور از ما کی باشه ؟!!
يكي از معدود حرف هاي درست آقاي روحاني در اين 8 سال همين بود .
به ضرر ماست یا شماست؟
اخه ما با بقیه فرق دلریم!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار