بازدید 14106

اطلاعیه مرکز فضای مجازی درباره خرید و فروش بیت کوین

با توجه به عرضه انواع رمزارزها در فضای مجازی و مواجه شدن بسیاری از افراد با تبعات منفی و مشکلات متعدد بوجودآمده دراین زمینه، به اطلاع می رساند این نوع شبه دارایی ها از هیچ گونه پشتوانه و تضمینی برخوردار نیستند و علاوه برآن بطور دائم دچار نوسانات قیمتی خارج از مناسبات اقتصادی متعارف شده و بیم ازدست رفتن ثروت و دارایی خریداران همواره وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 02 March 2021

به گزارش «تابناک»، روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در خصوص خرید و فروش رمزارزهای خارجی بخصوص بیت کوین در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به عرضه انواع رمزارزها در فضای مجازی و مواجه شدن بسیاری از افراد با تبعات منفی و مشکلات متعدد بوجودآمده دراین زمینه، به اطلاع می رساند این نوع شبه دارایی ها از هیچ گونه پشتوانه و تضمینی برخوردار نیستند و علاوه برآن بطور دائم دچار نوسانات قیمتی خارج از مناسبات اقتصادی متعارف شده و بیم ازدست رفتن ثروت و دارایی خریداران همواره وجود دارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: درکنار این موارد گزارش ­های فراوانی از طرف مردم و نهادهای نظارتی در زمینه سرقت و کلاه­برداری در این بازار وجود دارد که بررسی آن­ها مویّد سیر صعودی فعالیت­های مجرمانه در این خصوص است. حضور بازی­گران و عوامل فعال ناشناخته و غیرقابل­ شناسایی در بازار خرید و فروش این نوع شبه دارایی های فاقد پشتوانه، موجب شده است که این فضای خرید و فروش بسیار غیرقابل اعتماد بوده و قدرت هرگونه پیگیری برای جبران زیان­ های احتمالی و ارائه اسناد و ادله، از نهادهای حمایتی و صیانتی مرتبط با حفظ حقوق مردم سلب شده است. شرایط فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست و علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه­ ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­ های مردم توسط گردانندگان پشت پرده آنها ارائه نشده است. از اینرو اکیداً توصیه می­ شود همگان در این زمینه احتیاط­ های لازم را بخرج داده و در دام تبلیغات سوداگران این بازار غیرشفاف نیفتند. تجربه از دست ­رفتن دارایی ­های مردم در جریان­های مشابه مانند شبکه­ های هرمی در کشور و دنیا وجود دارد و انتظار می ­رود همه نهادها و صاحبان رسانه، مسئولانه نسبت به آگاهی بخشی صحیح به شهروندان عزیر تلاش نمایند. در این زمینه تاکید می ­نماید تاکنون هیچ­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه ­ها و سایت­ های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده است و لازم است همگان مراقبت­ های لازم در این خصوص را بعمل آورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
تجربه از دست ­رفتن دارایی ­های مردم در جریان­های مشابه مانند شبکه­ های هرمی در کشور و دنیا وجود دارد !!!!!!!!بورس چی ؟؟
هرمی ؟؟؟
خیلی بی سوادین .
بجای این اطلاعیه ها، بانک مرکزی و سایر نهاد ها تکلیف سایت های خرید-فروش رو مشخص کنه، آیا فعالیت صرافی های آنلاین در ارز دیجیتال که همگی از شبکه بانکی درگاه پرداخت گرفتن، قانونی است یا نیست؟
ریال کاملا پشتوانه داره و تا حالا هم کلاهبرداری و اختلاس باهاش انجام نشده!!
خرید و فروش هرگونه رمز ارز ممنوع است فقط و فقط پولهایتان رو داخل بورس ایران بصورت قانونی میتوانید از دست بدهید !!
خوب چه کاریه بیارن توی بورس سرمایه گذاری کنن .
پس چرا صرافی های رسمی داخلی با مجوز رسمی در حال خرید و فروش رمز ارز ها هستند ! و هیچکس جلوی انها را نمیگیرد ؟ متعلق به چه افرادی هست این صرافی ها ؟؟؟!!!!!
از کی تا حالا شماها برای از دست رفتن سرمایه مردم نگران شده اید؟ سرمایه مردم تو بورس نابود نشد؟ سرمایه مردم به خاطر تورم دهشتناک نابود نشد؟ و....! معلوم نیست این رمزارزها چه ضرری به شماها زده اند که اینجوری افتاده اید وسط میدان!
پاسخ ها
محمد
| Netherlands |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
فقط دنبال پول مردم هستن که خودشون بخورن
یعنی از بورس ایران بدتره؟
آره خب ، نه اینکه این همه بانک و موسسه مجاز پول مردم رو خوردند ، همه بی مجوز و پشتوانه بودن ....
مشکل اینجاست که مثل همیشه حاکمیت روند تغییرات تکنولوژی را متوجه نشده و سعی دارد ابتدا با انذار و سپس به اسم مجوز همه چیز را در قبضه خودش دربیاورد.

آیا توصیه حاکمیت به حضور در بازار سرمایه و بورس توجیه داشت که حالا در صدد دخالت در موضوعی است که نقشی در آن ندارد؟!

اصول اولیه طراحی رمز ارزها در دنیا، برای حذف بانک ها و واسطه هائی است که به ناحق کارمزدها و پول های کلانی در دهه های گذشته به جیب زده اند.

در ایران با این سیستم بانکی ربوی شرایط بمراتب فجیع تر و بحران عمیق تر است.
بابا چقدر مسولیین ما به فکر از دست رفتن سرمایه مردم هستند
من که خجالت کشیدم
هر چی باشه از بورس بهتره و پشتوانه‌ی جهانی داره. دست دولت هم بهش نمی رسه . اینش مهمه
نه که تو بازارهای اقتصادی داخلی قدرت پیگیری ضرر وزیان هست.....
عزیزم چون تو این بازار کسی به شما مالیا نمیده و نمیتونید با رانت برای خودتون سود کسب کنید دارید دست و پا میزنید . دوران انحصار تموم شده دیگه
این خطراتی که گفتید: بدون پشتوانه و سوخت شدن و از بین رفتن پول و ... بیشتر به بورس ایران نمیاد؟!
بازار رمز ارزها هزار بار شرف داره به بورس دستوری ایران .
یعنی بدتر از بورسه!!!!
هر چی باشه از بورس شما بهتره....شما اگه دلت برا مردم میسوزه جلوی کلاهبرداری در بورس را بگیرید..لااقل دیگه دستوری نیست..صف فروش قفل نمیشه
باشه.. ما پولمونو میدیم بورس سهام میخریم که نوسان نداره و ارزشش از بین نمیره..
بیت کوین هیچ مدیرعاملی ندارد که برای ادای توضیحات به کاخ سفید احضار شود. اگه خدا کرونا رو داده بیت کوین رو هم داده. انقلاب ارزهای دیجیتال دنیا را بکلی عوض خواهد کرد. روزی برسد که دولتها برای بقای خود به پای مردم بیفتند.
اونایی که تو بورس زندگیشون به باد رفته همشون دستشون به جایی بنده و شکایت کردن و مسولین همیشه در صحنه با پیگیریهای شبانه روزی توانسته اند اموال مالباختگان را برگردانند
مسنله کلاهبرداری و جعلی بودن سایت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال درست اما این کلاهبرداران عزیز وطنی هستند پس به جای اینکه مردم را بترسانید دزدان و کلاهبرداران را بترسانید که دست از این اعمال ناشایست بردارند
کاش این مرکز محترم و نمایندگان و معاونین و روسایی که هر کدام به نوعی در این زمینه اظهارنظر کردند در مورد بورس کشور هم با همین سرعت و صراحت اعلام نظر می کردند که بعد 6 ماه هنوز در این باتلاق گرفتاریم و نمی تونیم بیرون بیاییم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر