بازدید 7497

علی‌اف: روسیه و آذربایجان کشور‌های دوست هستند

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به دوستی و مودت بین باکو و مسکو از ساخت و تجهیز امور زیر بنایی این کشور از سوی شرکت‌های روسی سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 28 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الهام علی اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان گفت که روسیه و جمهوری آذربایجان کشور‌های دوست هستند.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان یکشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: «در مورد مشارکت شرکت‌های روسی در بازسازی کشور، من قبلا اظهاراتی کرده‌ام. ما شرکت‌هایی را از کشور‌های دوست جذب خواهیم کرد. روسیه و جمهوری آذربایجان کشور‌های دوست هستند؛ بنابراین، به طور طبیعی شرکت‌های روسی درگیر خواهند شد. فکر می‌کنم که آن‌ها علاقه‌مند باشند. این امر در مورد ساخت تاسیسات زیربنای، جاده‌ها، پل‌ها، نیروگاه‌ها اعمال می‌شود. دامنه کار بسیار زیاد است و فکر می‌کنم که کار کافی برای همه دوستان آذربایجان وجود دارد.»

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرز‌های بین‌المللی عقب‌نشینی کند. در این نبرد ارتش جمهوری آذربایجان برتری محسوسی بر قوای ارمنستان داشت. این درگیری با وساطت برخی کشور‌ها از جمله روسیه پایان یافت و طرفین توافقنامه آتش بس امضا کردند.

براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را (به عرض ۵ کیلومتر) برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت تا ۵ سال، به عنوان حافظ آتش بس نیرو‌های پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار