بازدید 4739
۱

۴۰۲۹ زن عضو شوراهای شهر و روستا هستند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حضور بانوان در مدیریت های محلی پررنگ است و اکنون ۴۰۲۹ زن عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 26 February 2021

به گزارش «تابناک»،، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در پنجمین دوره از فعالیت شواری اسلامی شهر و روستا در کشور ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر عضو هستند که بانوان در مبحث مدیریت محلی سهم پررنگی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۱۹ دهیاری در کشور در حال فعالیت است که ۲۸۵۵ نفر از دهیاران بانوان هستند و می توان گفت بانوان در مدیریت محلی مربوط به روستا ها هم فعالیت چشمگیری دارند.

جمالی نژاد گفت:‌ از بدو تأسیس نهاد دهیاری تاکنون، زنان حضوری پویا و فعال در عرصه مدیریت روستایی داشته‌ و همواره توانسته‌اند به عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی، دوشادوش مردان از عهده مسئولیت‌های مدیریتی به خوبی برآمده و حرکت به سمت توسعه را شتاب دهند.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد از کل جمعیت کشور در ‌شهرها و ۲۶ درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: هم اکنون ۱۳۴۸ شهرداری و ۳۷ هزار و ۱۱۹ دهیاری در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش ایرنا، شوراهای اسلامی شهر و روستا که نمادی از سپردن امور به دست مردم و مدیریت محلی است، شوراهایی هستند که در شهرها و روستاها ایران به‌طور جداگانه با رأی مردم همان حوزه انتخاب می‌شوندو تا کنون پنج دوره از این نوع انتخابات برای انتخاب اعضای شوراها برگزارشده است و ششمین دوره آن هم سال آینده همزمان با سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

قانون تأسیس دهیاری­ های خودکفا در روستاهای کشورمصوب سال ۱۳۷۷ است و درآن وظایفی برای دهیاران تعیین شده است و دهیار توسط اعضای شورای روستا انتخاب می شود.

بهبود وضع زیست محیطی روستا، کمک به شورا در خصوص بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلی و عملی در زمینه های یاد شده و ارائه آن به مسئولان ذی ربط جهت اطلاع و برنامه ریزی و اقدام لازم، تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت، مشارکت و همکاری با شورا در جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستا، همکاری موثر با سازمان ثبت احوال در جهت تثبیت موالید و متوفیات و تهیه آمار مربوط از جمله وظایف دهیاران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تماما افرادی بودند که تراکت رییس جمهور رو پخش میکردن هیچکدام براساس سواد و توانایی جذب نشد....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان