بازدید 4765

ظلی: فدراسیون فوتبال مدیری با فرماندهی قاطع نیاز دارد

کد خبر: ۱۰۳۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 23 February 2021

فرامرز ظلی در خصوص انتخابات ۱۰ اسفند فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هر کدام از این آقایان یا هر فرد دیگری که بخواهد در رأس فوتبال قرار بگیرد، باید انسانی غنی باشد. فوتبال ما بسیار بسیار زیاد از نظر فنی و استعدادی غنی است و باید کسی باشد که بتواند این استعداد‌ها را هدایت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، ظلی ادامه داد: در فوتبال ما آن چیزی که خودش را نشان داده، حضور برخی مدیران ناکاربلد است که اصولاً فوتبال را هم نمی‌شناسند. ممکن است آن‌ها در بسیاری از رشته‌های دیگر مدیران خوبی باشند، اما اینجا فرق دارد. بیشتر آن‌ها برای شهرت، پول و مقام به فوتبال می‌آیند، اما اکنون هرکسی بخواهد وارد فدراسیون فوتبال شود، باید بتواند بیماری فوتبال ایران را درمان کند.

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: نشستن و طبق اصول اداری روتین کار انجام دادن، به درد فوتبال ما نمی‌خورد. درد فوتبال ایران عمق فاجعه‌آمیزی دارد. خودمان می‌گوییم فوتبال‌مان اول آسیاست؛ با این همه بازیکن و استعداد غنی همیشه خوب هستیم، اما آیا در اداره امور فوتبال هم اول هستیم؟ آیا قوانینی که برای فوتبال نوشته شده را اجرا می‌کنیم؟ من ۶۵ سال در این فوتبال مو سفید کردم و بسیار صادقانه می‌گویم، خنده در فوتبال ما نیست. منظور من خنده معنوی یا شادی است که گواه صحبت‌های من هم رسانه‌های گفتاری و نوشتاری هستند و اگر هر روز مطالب را دنبال کنید، می‌بینید که چیزی که در فوتبال ما شما را خوشحال کند، وجود ندارد. با کسانی که صاحب منصب هستند صحبت کنید تا عمق داستان را ببینید و متوجه شوید که چرا فوتبال ما تا این اندازه قصه‌های غم انگیز دارد.

ظلی با اشاره به وضعیت فوتبال باشگاهی ایران گفت: امروز باشگاهی مثل استقلال، زمین تمرین ندارد و آواره است. شرایط پرسپولیس هم بهتر از این نیست و اگر تیم‌های استان‌های دیگر را هم نگاه کنید، با اسپانسر و پول سرپا هستند که روزی این اسپانسر‌ها هم خسته می‌شوند و وقتی این پول بیرون کشیده شود، عمق فاجعه را آنجا هم خواهید دید. عمق فاجعه فوتبال ما باید دیده شود و باید کار اجرایی انجام دهیم، نه اینکه یک نفر دستوری رئیس فدراسیون شود و فرمان‌بر بالایی باشد. فوتبال امروز ما، فوتبالی که معنا داشته باشد و در آن مدیری اجرا کننده داشته باشیم، نیست.

وی با اشاره به گذشته فوتبال ایران گفت: مدیران سال‌های دور فوتبال ایران، هر کدام دارای وجهه‌ای بودند که انتخاب می‌شدند. زمان بازیگری ما حسینعلی مبشر با ماهی ۶ هزار تومان بودجه، فوتبال ایران را اداره می‌کرد و قهرمان آسیا شدیم. در آن زمان یک بار فوتبالیستی را ندیدید که در زمین اخم کند، اعتراضی داشته باشد یا در زمین کار ناشایستی انجام دهد. محمد دادکان که وقتی رئیس فدراسیون شد، سه ساختمان فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و باشگاه استقلال را خریداری کرد، چون مدیری دلسوز بود. او حتی کمیته پیشکسوتان تشکیل داده بود که من، همایون بهزادی و حمید جاسمیان عضو آن بودیم که وقتی آقای تاج آمد، همین کمیته سه نفره را هم تعطیل کرد. کار ما در این کمیته این بود که منزل پیشکسوتانی که فراموش شده بودند را دق الباب می‌کردیم، اما گفتند شما دو حقوق می‌گیرید، اما آیا حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای ما چیزی بود؟ امروز اگر رسانه‌ها را بخوانید، درد‌های فوتبال را خواهید دید و ما هم این درد‌ها را می‌بینیم. به همین دلیل معتقدم "این قافله تا به حشر لنگ است. "

بازیکن سال‌های دور تیم ملی درباره خصوصیات یک رئیس موفق برای فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فرمانده‌ای موفق است که فرماندهی داشته باشد و وقتی صدای پای او می‌آید، پادگان پای خود را جفت کنند و خبردار بایستند. همه باید منتظر یک فرمانده باشند که وقتی فرمانی را با شجاعت، شهامت و دقت می‌دهد، همه آن را اجرا کنند. این یک کار تیمی و گروهی است که افراد خدمتگذار باید آن را انجام دهند.

ظلی افزود: وضعیت امروز باشگاه‌های ما را ببینید که هنوز وضعیت مربیان‌مان مشخص نیست، نقل و انتقالات ما سر و ته ندارد. تا گفتند ورود بازیکن خارجی ممنوع است، قرارداد‌ها بالا کشید و امروز قرارداد‌ها از کف سه میلیارد تومان شروع می‌شود. بعد پیشکسوتی که چهار مدال گرفته، با منت از صندوق حمایت از پیشکسوتان ماهی ۳۰۰ میلیون تومان می‌گیرد. رقم‌های امروز فوتبال ما وحشتناک است وقتی می‌بینیم که تیم‌ها یک زمین درست برای بازی کردن و تمرین ندارند، اما میلیاردی برای بازیکنان خرج می‌کنند. زمین فوتبال‌مان را با پارو برای بازی آماده می‌کنیم و آیا مدیری که می‌خواهد به فدراسیون بیاید، بازهم قرار است دست به پارو شود یا نگاهش به آسمان باشد که بارانی نبارد که وضعیت زمین فوتبال ناگوار شود؟

وی تأکید کرد: زمانی که فوتبال بازی می‌کردیم، همه چیز سر جای خودش بود و کسی جرأت نداشت چیزی بگوید، اما امروز بازیکن، مدیر باشگاه هم شده و مدیر باشگاه، مرئوس بازیکن است. ۱۲ میلیارد و ۱۴ میلیارد پول کمی نیست که این بازیکنان می‌گیرند و بر فوتبال هم ریاست می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: پیشینه و سابقه عزیزانی که کاندیدا شده‌اند، مشخص است. آیا مدیریت، فرماندهی و بُرش آن‌ها در اندازه فوتبال است؟ اگر هست که خوش آمده‌اند، اما این میز و صندلی ریاست قرار است چهار سال به یک نفر برسد که این فرد باید وقتی از پشت میز بلند می‌شود، خودش نگاه کند که چه کرده است. خودش با وجدان خودش کنار می‌آید یا نه؟

ظلی خاطرنشان کرد: رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ ژاپن فقط به این دلیل که گفته بود زن‌ها زیاد صحبت می‌کنند، برکنار شد. وقتی چنین مسائلی را می‌بینید، باید گفت اینجاست که قانون و احترام جایگاه پیدا می‌کند. درست مثل زمانی که وقتی صدای پای رؤسای باشگاه‌های ما می‌آمد، کسی جرات صحبت کردن نداشت. لباس نداشتیم، اما همه با دل و جان کار می‌کردیم، چون می‌دیدیم که مدیر باشگاه و رئیس فدراسیون هم با جان و دلشان کار و صحبت می‌کردند. به همین دلیل معتقدم که فوتبال امروز ما هم یک مدیریت با فرماندهی قاطع نیاز دارد.

منبع: تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر