بازدید 639899

پلاکارد عجیب مرد یاسوجی درباره پرداخت مهریه

پلاکارد مردی در یاسوج درباره پرداخت مهریه به همسر فوت شده اش
کد خبر: ۱۰۳۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 21 February 2021

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰۵
خب علاوه بر همسر ، پدر و مادر همسر هم میتوانند درخواست مهریه دخترشان را نمایند . از قوانین عجیب و غریب ایران !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
توف به این قانون که منبع فساد و فحشا شده برای بعضی از زنان جامعه ما از روز اول برای خفه کردن مردان اومدن قانون رو عوضی نوشتن از مردسالاری زمان شاه به زن سالاری تبدیلش کردن فکر عاقبت کار رو نکردن که الان شده مردها یا زندان یا ترس از زندان و خفه شدن و غصه خوردن و نمیتونن دم بزنن چون خانم میندازش زندان و عاقبت زنان امروز که همه می بینید و این است قانون که تیشه به ریشه خانوادها زنده و بنیان خانواده رو نابود کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
باید قانون اصلاح بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اگربخواهیم منطقی فکر کنیم از اول هم باید منطقی مهریه داد الان تو کل ایران مهریه خیلی بالا میدن خب چرا مگه زن تو ایران کمه خب اینا همش باعث نابودی بنیاد خانواده میشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
13:25ناشناس
اولا درست حرف بزن فساد و فحشا لابد تو خون خودته. به مردم تهمت نزن همین رفتارهای بی ادبانه و بعضا بیمارگونه و دیوانه وار مردها باعث میشه زنها مهریه شونو به اجرا بذارن تازه مگه زندانی کردن مرد به این راحتیهاست چقدر دوندگی می‌کنند تا این حکم رو بگیرند و اونم کسی نیست جز اونی که تمام زندگیشو یک مرد تباه کرده باشه برای تلافی اینکارو میکنه. زن سالاری میگی؟ خوبه والا وقتی هر اختیاری دست مرد باشه که همین اخیرا چند تا مرد زن ورزشکارشونو ممنوع الخروج کردند! یا تا وقتی دیه زن نصف مرد باشه اعتراضی ندارید. اما به مهریه که میرسه...... اونم که؟ امضای خودتونه به خودتونم سر عقد دروغ گفته بودید؟ پس حواستونو جمع کنید که چی امضا میکنید نه اینکه به فکر در آوردن چشم پسرعمو و پسر خاله و.... باشید که بعدا هم از زنتون طلبکار بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
دلیلش اینه که مردی به خاطر عدم پرداخت مهریه، زن رو نکشه. بلهههههه خدا فکر همه جارو کرده. مهریه دینت هست وظیفه ت هست تا قرون اخرشو به وارثین خانمت بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
وقتی عقد کردی باید پرداخت می کردی . الان بدهی شرعی است و باید با سودش بدهی
مگه میشه؟؟؟

دوستان حقوق دان لطفا روشنگری کنید . اصلا منطقی نیست
پاسخ ها
مخاطب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کاملا منطقی هست چون مهریه از زن به بازماندگانش ارث می رسه یعنی بچه می تونه بره مهریه مادر فوت شدش رو البته به میزان سهم خودش بذاره اجرا
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مهریه بعد مرگ از بین نمیره، بلکه به وارثین همسرش میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
واقعیت داره متاسفانه.
زن دایی من یک سال بعد از ازدواج به رحمت خدا رفت و بابای نامردش مهریه اش رو گرفت!
اگر این آقا به کسی بدهکار بود و طلبکارش فوت میشد، آیا موضوع بدهی ایشون بخار میشد و هوا میرفت؟ خب نمیرفت. مهریه هم بدهی آقا به خانم هست. یعنی درک این موضوع ساده این قدر سخته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مهریه بدهی نیست اینم از دستکاری های خلق الله تو قوانین خدا مرد و زن هر دو آزاد هستن و هیچ معنی نمیده مرد بابت پیوند زناشویی که جز بنیادین آفرینش هست خودش رو مدیون زوجه کنه. متاسفم از این جهل و جهالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اگر طلبکار این آقا بمیرد باید بدهی را به ورثه شخص مرده بدهد. وقتی دختری ازدواج میکند(و احتمالا شیر بها و ... هم گرفتن) دیگر مهریه چرا باید به خانواده زن مرده برسد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مگر جنسی یا کالایی این وسط خرید و فروش شده است؟!مگر اینکه شما زن را کالا در نظر بگیرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ناشناس عزیز
مهریه بدهی نیست، مالی است که در ازای پاسداشت اهدای "مهر ومحبت" به زن داده می شود. آیا در فرض فوت زن، مرد باید بابت پاسداشت مهر و محبتی که دیگر وجود ندارد مالی به اشخاص ثالث پرداخت کند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
افرییییییییین
.رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مهریه یک نوع بدهکاری.پس باید ازهمون اول اقا دقت کنه زیر چه مقداربدهی میره. که انقدرمهریه سنگین برا خانوم نندازه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
با سلام در خصوص بدهکاری حرف شما درست است چون پولی گرفته باید پرداخت کنن ولی برای کسی که فقط تعهد کرده و از روی عشق و علاقه یا بهر دلیل دیگه مهریه هرو متعهد شده عرایض شما قابل قبول نیست
صمصام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اگر به ارث وارث باشه خود مرد هم هم از زن مرده ارث می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
مهریه حق زن بر گردن مرد ولی تو ایران معیار مهریه یه چیز چرت سکه طلا که واقعا اگه بخواد دین زن اعدا بشه این وسط مرد بیچاره میشه واقعا قانون باید فکری واسه این موضوع بکنه بهترین راهش اینه به تعداد سال زندگی یا مقدار اموال یا شغل میزان درامد مرد مهریه زن در نظر بگیره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
احسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
دقیقن. جالبه مردهای ما فقط تو مهریه که میشه روشنفکر میشن وقتی پای بچه و ارث میرسه قوانین جاهلیت رو مقدس میدونن
مهریه امروززندگی به هم زن واسباب کاسبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چه پروو هستن بعضیا.دیگه..... خوب مهریه حقشونم باشه نگیرن.بنده خدا گناه داره
خیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مهریه پادیش است و باید به زن هنگام زنده بودن داده شود دختر از الکی بزرگ نشده که بدی دست یکی و فهش کتکش بزننو بیرونش کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
حق طلاق بده، اجازه از شوهر بده، تمکین از شوهر بده، مهریه و نفقه و شیربها بده، نه ببخشید اینا خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
به همون دليلي كه حق طلاق و حضانت بچه شده چماق آقايون براي زدن خانمها
کلا مهریه باید از قوانین ازدواج حذف بشه وقتی خواستن طلاق بگیرن دارایی طرفین تقسیم بر دو بشه تمام. زن و مرد برابر هستن و معنی نمیده پرداخت پول مگه زن جنس و کالا ست حالا زن میتونه شرط ضمن عقد حق طلاق رو از مرد بخواد که شدنیه ولی مهریه و سکه و .... همه دکون و اسباب طلاق و اختلاف زوجین هست. اگه قدیمیا رو میبینین که 100سال با هم زندگی کردن مهریه در حد خیلی کمی هست که بخاطر یمن ش هست. متاسفانه الان اسباب فخر و زورگویی به شوهر شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
این حرف رو باید جایی بزنید که وقتی دختری طلاق میگیره و یا همسرش فوت میکنه به چشم بیوه و مطلقه دیده نشه و مثل یک دختر باشه،توی کشور ما که هنوز این مسائل هست مهریه حداقل چیزی هست که میتونه یه خانم داده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
حالا تو ازدواج کردی مهریه نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
سلام اگر مهریه حذف بشه که یک مرد ممکنه هر روز یک زن بگیره پس مهریه به عنوان صداق و نماد صداقت لازمه اما در هر موضوعی رعایت عدالت و پر هیز از افراط و تفریط واجب هست بازنگری و اصلاح بشه البته قبول دارم قوانین ناظر بر مهریه باید
بيتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خانوم باااران يا يااااران يا هر كي كه هستي تورو امواتت شعار نده! گند قوانين اين مملكت دراومده خودشونم توش موندن زن عين در و گوهر در صدف!زرشك...اينو برو تو دادگاههاي خونواده بگو تا به ريش نداشته ت بخندن. زن تو مملكت ما جنس دست دومه . بعدشم خسته نشدين اينقدر زن رو با پياز و شكلات و در و گوهر مقايسه كردين؟ زن زنه! در و گوهر نيست ..آدمه! و بايد حقوق برابر داشته باشه.
اي گند بزنن به قانون ازدواج اين مملكت كه زن تا قبل از ازدواج مايملك پدر و برادرشه بعد از ازدواج هم مايملك شوهرش ميشه نه اختيار خودشون داره نه بچه ش نه هيچ چي! يه مهريه الكي براش مي نويسن كه آيا بدن آيا ندن براي خر كردنش! بعد هم صد تا بازي در ميارن كه از زيرش فرار كنن. اول كه ميخوان بگيرنش صدتا قول و دعده بهش ميدن بعد جفتك ميندازن. آقا مهريه قرضه! قرض رو بايد بدي. تو كه نداري غلط ميكني قولشو ميدي. يعني پس از اولشم دروغ گفتي ديگه! بخدا ازدواج بايد سفيد باشه. راحت وآسوده. قرارداد ازدواج تو اين مملكت فقط برده داريه و زن رو مثل كنيز مي دونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
سفید که بددتره
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
من خودم مردهستم زن دارم بچه دارم ربطی نداره زن زنده باش یامرده مگه میشه پس غیرت مردکجاس هرکی زن میگیره چشمش کوردندش نرم دین زن روعداکن دخترمردم روبیاری ازش بردگی بکشی هرکاری که خودت صلاح میدونی انجام بدی بعدبگی به نظرمن مهریه درست نیست مردهاتاآخرعمربردگی کنن یکم خجالت برلی برادرهالازم چیزی که برای خواهرومادرخودمیپسندی برای دیگران هم بپسندلطفاآقایون نمیتونیدزن بگیریدزندگی مردم روخراب نکنیدبهونه نکنیدفرارازدین باعرض سلام خدمت جناب رئسی آقای ریسی لطفابه مهریه خانم هاتوجه شدیدداشته باشیدچون من خودم مردهستم خصلت مردی ومردونگی دیگه نیست البته بللنسبت بایدبه حق ودین زن هاتوجه کامل داشت سپاس فراوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خانم محترم کسی که با عشق و علاقه بخواد زندگی کنه مهریه خود به خود میرسه براش اما شما امروزه فقط به خاطر مهریه ازدواج میکنین نه به خاطر عشق به طرف اصل زندگی چه مرد وچه زن فقط عشقه اگه عسق باشه خدا خودش همه چیزو درست میکنه
دومن در ضمن مگه نمیگن یکی از طرفین زوجه اگه فوت بشه صیغه عقد باطل میشه پس چرا دیگه مهریه از مرد میگیرن
باااران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
با سلام هم وطن .قانون ازدواج در کشور ما بر اساس مبانی و فرهنگ اسلام هستش پس ان چیزی که خدای کریم بر قلب پیغمبرش وحی کرده از عالی ترین هاست این بسته به دید شما و خنواده داره که دختر را به چشم مایملک میبینید وگرنه دختر در زندگی مایه شعف و شادمانیست و البته که همچون در و گوهر نیاز به مراقبت داره مگر شما جواهراتتون را مواظبت نپیکنید در حالی که انها حتی جان هم ندارند پس چطور دردانه پر عظمت وجودی دختر را مایملک میبینید.شما برو ازدواج سفید کن به لطف اقای روحانی که این مدل ازداج ها هم باب شد که آرزومندانش بهش برسند و فقط درمورد خوتون صحبت کنید نه دختران و زنان با ایمان و با عفتی که هرگز در زندگی خانوادگی و بعد از ان مشترکشوون هرگز چنین احساسی را نداشته اند بلکه مبانی اسلام انها را به جهت پرورش نبوغ و اسایش و احترام در زندگی رسانده و خوشبختی را در تمام وجود خود حس میکنند اسلام مهریه رابرای زن به عنوان پشتوانه قرار داد ودر همه جنبه ها از حقوق زن دفاع و به ان احترام میگذارد اما اگر منظور شما از برده داری بی بند و باری های جنسی است که ازدواج سفید به ان پوشش داده شده بفرمایید این هم ازدواج سفید برای خانوم های با فرهنگ و با کلاس مث ریحانه پارسا و تتلو و بازیگران بی بند و بار .... کاش میپرسیدی که بعد از مدتها ایا انها احساس خوشبختی و رضایت میکنند براتون متاسفم حیف از اسلامی که هر بی سروپایی در مورد مباینش نظری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
بیتا خانوم شما معلومه از یه چیزی خیلی بد داری میسوزی...من به درست یا غلط بودن حرفات کاری ندارم...فقط میگم داری میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
باشما موافقم واقعا توی مملکت مابه زن بعضی خانواده ها عین
کنیز نگاه میکنه بطوری که از خودش هیچ ارزش اختیاری نداره من پنج سال که عروسی کردم به اندازه ۱۰ سال شکسته شدم
بيتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
در پاسخ به 14:54
مهريه قرضه و عندالمطالبه. شما اگه بخواي ميتوني طولش بدي تا زنت بميره يا طلاق بگيره ولي دين به گردنت مي مونه. من با مهريه و كلا هيچكدام از قوانين ازدواج تو مملكت موافق نيستم.اگه مردم ما مخصوصا زنها قرارداد ازدواج رو كامل ميخوندن خداييش هيچكدوم ازدواج نميكردن. نمونه ش سميرا زرگري كه ديدين چطور شوهرش عين يه حيوون خونگي بهش قلاده زد و نذاشت از مملكت خارج بشه. اين همه ماليات از جيب ما رفت كه يه تيم درست بشه بره خارج از كشور لحظه اخري به خاطر شوهر سابقش جلوش گرفته شد! شما اگه طلاق بدي صيغه محرميتت باطل ميشه داداش قرض به گردنت مي مونه!
بيتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
در پاسخ به اوني كه گفت من دارم ميسوزم بنده خدا !تو داري ميسوزي كه ميگي كاري به درست بودن و غلط بودن حرف من نداري. حتما حرف من درسته كه به جلز و ولز افتادي. .وگرنه من كه سر جام نشستم و دارم بر اساس واقعيات جامعه نظر ميدم. مثل اون دوستمون در مورد مدينه فاضله شعاري و مسخره اي كه تو ذهنمه حرف نميزنم. اسلام زن رو عين كالا ميدونه .زن جنس دست دوم و مايملك مرده. حق طلاق و حق حضانت و ارثيه و شهادت دادگاه و ديه و ...همه چيزش تو اين ممكلت نصف و كمتر از مرده. اگه يه كم حقوق خونده بودي ميدونستي كه حتي وكلاي مملكت ميگن كه قانون اسلامي به نفع مردان نوشته شده..
مهریه‌فسادآوره‌بایدهرچه‌سریعترحل‌بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
احسنت شیر مادرت حلال باشه
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دقیقا همینطور زن رو برده کردن ...
شیوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دیگه مرد وجود نداره مهریه هم نباشه خانواده ها از هم میپاشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
سلام مهرریه فقط جنگ و دعوا درست می کنه توی زندگی به نظر من باید قانون مثل کشور آلمان باشه درمدت زندگی هرچی بدست آوردیم نصف به نصف عزیزان بسلام
عقل مردم مجردی رو درک نکرد و قدرش ندونستن . شاید این چیزا وادارشون کنه به مجردی وگرنه خودشون نمیفهمنش
زمانی که تعهدی روقبول میکردن فکرمیکردن الان اقای رئیسی چکارکنن ؟تهعدو بدهیشون هست دیگه پرداختش کنه تا تموم بشه
مگه پدر و مادر این خانم دخترشون رو فروخته بودن که حالا از این آقا طلب دارن
درك اين موضوع سخت نيست فقط با روشن شدن قكر مرد است كه مهريه فقط بايد در حد چند شاخه گل باشد وگرنه تمام عمر بيچاره اى و از دست كسى كارى برنمياد ،حالا خودت گول بزن ،كه نه اين مورد خوبيه ،يا با مهريه كم نميشه،زندگى درست ميخواهى خشت اولش مهريه كمه است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خدا عزیز خرما عزیزآقا لزومی نداره ازدواج کنی که مهریه بدی به چه ضمانتی که شوهره بد باشه بعد شاخه گلم بده طلاق بده عجبا از دست شما ....
ع م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
شایدهمینطوره که طلب مهریه میکنن، درضمن مهریه لایق زنیست که زندگی کنه ونه زنایی که.......
چن شاخه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
چند شاخه اگه طبیعی باشه طبق قوانین موجود باید تا فصل بهار تو زندان بمونی تا اون گل ها رشد کنن اونم زیاوه گل مصنوعی لالع یا..
چی رو بدادت برسد؟ حق الناس است.
دندت نرم! می خواستی قبول نکنی مگه قمه زیر گلوت گذاشته بودند؟
مرد هستم و خواهان سرسخت حاکمیت قانون.
پاسخ ها
پویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ایشالا ب بکی از این قوانین گرفتار بشی اونوقت ببینم
به غلط کردن می‌افتی یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
شما نمی دانی انسان مذکر بخاطر یک دقیقه خوشگذرانی هر بلایی بخواهی سرش میا من که خودم می گفتم مهریه کی داده کی گرفته فقط اون لحظه خوشحال بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
سلام شما دم از مهریه میزنید،کلا از زمانی که تو مملکت ما قانون بر عکس شد و روی به زن آورد آنقدر هرج و مرج شد که خانم تا تقی به توقی خورد رفت مهریه گذاشت اجرا،این باعث تأسف از قانون مملکت که آنقدر سفت و سخت نمی گیره که تو جامعه برا بعضی از زنها جای برای کسب و کار شده،من خودم چند سال جلوتر جدا شدم قانون رو در مجلس تصویب کردن خونه ۵۰متری رو که ۸سال با دوندگی و زحمت گرفتم وجز مستثنیات دین بود قاضی مملکت قانون خودشون رو زیر پا گذاشت و از کیسه خلیفه بخشید و فرمود در شأن من نیست،کجاای این مملکت قانونش درسته که و درست عمل کردن که مهریه باشه،،از زمانی که تو مملکت آنقدر به زن بها دادن(از گواهینامه و،،،)مملکت شد این،که حالا مرد با این اقتصاد گند زحمت بکشه و خانم بره چون مطمن هست که قانون این زمان چطوری هست انجام بده ،اگر اگر قانون الان سفت و سخت و اونجور که تصویب کردند و کارشکنی نمی شد،اوضاع مملکت بهتر از این بود و پایه های زندگی محکم تر بود و امار طلاق تو مملکت سر به فلک نمی‌زد اونم بخاطر مهریه و قانون های سست،،،چرا بفکر مفسدان اقتصادی هستند بیان یه فکری برای قانون رسوب گرفته بکنندکه آنقدر پایبندی و ایمان به زندگی پایین نیاد واقعامتاسفم که قانون مملکت داره روی یه پاشنه و به نفع زن می چرخه،جاای تاسف داره واقعا،،،
سین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
حتما‌زن‌ذلیهستی
در صورتی که زنی قبل از اینکه مهریه اش را دریافت کند، فوت کند خانواده زن می تواند مهریه پس از مرگ دخترش را تقاضا کند و چون دینی است که به عهده مرد بوده و بعد از فوتش مهریه پس از مرگ جزو ماترک وی است، وراث زن می توانند از مهریه‌اش ارث ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
مهریه به پاسداشت خدمت و محبت او قرار گرفته و آقای محترمی که در اثنای خواندن خطبه عقد به فکر دادن یا بر آمدن از عهده آن نیستی فقط به فکر عیش خودش بوده باید الان تقاسش پس بدهد مگر کسی او را مجبور کرد که حتما با این خانم ازدواج کند مهریه سنگین را قبول نمیکردی
جالب اینست که پس از فوت به لحاظ شرعی زن و شوهر به هم نامحرم می شوند!ولی پای پول که وسط باشد این قضیه مصداقی ندارد!و نکته دوم این که می گویند مهریه برای محکم شدن پایه های زندگی است!ولی بعد از مرگ چه پایه ای می خواهد محکم شود خدا می داند!!با این اوصاف مهریه ظاهرا در عمل پولی برای خرید و فروش است که رنگ و لعاب دیگری بهش داده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
شما حالت خوبه وقتی طرف مرده دیگه چه محرمونامحرمی وجودداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
پس از فوت زن و شوهر به هم نامحرم نمیشن.اینم از اشتباهات عوامه که به خوردمون دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
وقتی از احکام شرعی اطلاعی ندارید در موردش اظهار نظر نکنید. زن و شوهر بعد از مرگ به هم محرم باقی می مانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
وقتی کسی فوت کنه محرم بودن یانبودن چه تاثیری داره رو زندگیشون بعدم اگه زنی بخواد بره جایی باید از مرد اجازه بگیره ولی موقع دادن مهریه اینکار بی معنیه چون به نفع آقایون نیست
وقتی یه مرد زنش رو ممنوع الخروج میکنه زمین و زمان رو به هم میدوزین ولی برای این موارد هیشکی صدا نمیده. اگه این حق زن هست اون هم حق مرد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
که البته هر ۲ اشتباه است
مهریه جزو حقوق اساسی زن است اگر نمی توانستی بدهی چرا زیر این قرار داد رفتی ؟
پاسخ ها
بيتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خدا امواتتو بيامرزه. اونوقت كه تنشون گرمه ميگن باشه .تازه زن بدبخت كلي جهاز مياره و بعد هم بچه داري و خونه داري و شوهرداري و همزمان كاربيرون اگه شاغل باشه سر ده سال عين زنهاي 80 ساله ميشه. زنهاي ايراني همه شون پادرد و كمردرد دارن. نا ندارن. وقتي شوهرشون بميره يا بچه هاشون بخوان خونه سالمندان حداقل بايد يه تكيه گاهي يا پشتوانه اي داشته باشن. مملكتي مرد حق داره چهارتا چهار تا زن بگيره و صيغه كنه و زن رسما فقط بايد بگه چشم در همه موارد و اگه نگه ناشزه محسوب ميشه و حتي نفقه هم بهش تعلق نميگيره اين مهريه كوفتي رو ميخوان بهش ندن. بخدا اگه زنهاي ايراني به خودشون بيان و بفهمن كه خوشبختي فقط ازدواج و زير يوغ رفتن نيست و دستشون تو جيب خودشون بره ديگه به هيچ مردي نياز ندارن. تا قانون اصلاح بشه. مرد و زن بايد برابر ديده بشن. بقيه كشكه!
بنظر من مهریه حق زن است تا وقتی زنده است این که فوت باید بدیش به خانواده زن یه اشتباه هست آقا این قانون کجای قرآن نوشته بعضی بزرگان می شینن هر چه به سودشون باشه به اسم قرآن وکتاب خدا جعل می کنن ومیدن به حلق مردم کوته فکر فقط یه آیه بیارن که میگن مهریه را بعد از فوت باید داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چطوری شماازاین موضوع کدوم آقاییی سودبرده بعدشم درقرآن ارث ومهریه هست وارث هاش می گیرن وحقیه که مردبایدبه زن می داده ونداده
آیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
نظر میدی وقتی شما قرآن را نخوانده ای پیشنها میدم سوره ه طلاق و سوره نساء را بخون ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
سلام درست مهریه حقواناس هست به شرطی که زن کنارت باشه یک هفته ازت دور باشه هیچی نمی‌رسد
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
مگه چیزی دادو ستد شده عنوان بدهی به خودش بگیره
در ضمن این موضوع باعث میشه که کسی جرات نکن به خاطر مهریه زنش رو سر به نیست کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
!!!معلومه از نظر روانی در وضعیت خوبی به سرنمیبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خوب شوهر من که همرو برده زده به اسم داداش و باباش حکمش چیه؟ من که مهریه نخواستم پس شما مردا هم حقتونه
مهریه به این شکل امروزی، از چند سال گذشته گریبان ملت ایران را گرفته است.
فعلا مردم خودشان مهریه را حذف کنند و برای حمایت از دختران و زنان، آنها را توانمند کنند که بتوانند روی پای خود بایستند.
با سلام خدمت دوستان گرامی
در قانون کشور ما چند نوع دین وجود داره ازجمله دیون عادی و دیون ممتازه ،مهریه جز دیون ممتازه هست که بر عهده زوج می باشد که همانند کلیه دیون قابلیت ارث بردن داره ،با این تفاوت که اگر زوج چند نفر طلبکار داشته باشد که اقدام به توقیف اموال مرد کرده باشند و زوجه نیز مهریه خود را مطالبه کند ،نسبت کلیه طلبکارها در وصول مهریه اولویت دارد.
۲-تمامی دیون قابل ارث بردن هستند ،بدین معنی که اگر فردی طلبکار باشد و فوت نمایید ورثه وی می توانند نسبت به وصول طلب (چک،سفته،طلب عادی)اقدام نمایند
بابا اینها همش الکیه و دروغ وقتی زن و شوهر هرو فوت میکنن چرا باید مهریه پرداخت بشه اونم ۳۵۰ سکه که سکه ای ۱۲ میلیون که همه پرداخت شد خانواده پسر چه گناهی کردن اونم چی زن و شوهر هیچ مشکلی قبل ازدواج با هم نداشتن و باهم خوب بودن اینم قانون این کشود....
خاک به سرصدام‌حسین کنن خخخخخ بابا این دیگه چه صیغه ای هس پ مگه عمدن کشتش اون زنشو ازدست داده بعدمیان ادعای مهریه میکنن
مهریه اش یه جامیدادی قسطی نمیکردی که اینطوربشه فکرکردی مرده توهم خوشبحالت شده
مهریه تا زمانی که زن در قید حیات است باید داده شود اصلا بهیچ وجه به لحاظ شرعی و عقلی درست نیست که مردی مهریه زن متوفی را بدهد
زن تو ایران تنها حقی داره مهریه هست ، که اونم شده هزاران قسط که عملا یعنی هیچ، اون حقم بگیر بره بابا ،زن یعنی برده
مثل کشورهای متمدن جهان مهریه نباید وجود داشته باشد چون زن کالا نیست که فروخته شود. مهریه توهین به شخصیت زن است. در عوض کل داراییهایی که زن و شوهر در طول زندگی مشترک بدست میاورند به هنگام طلاق بینشان تقسیم شود. علاوه بر این, بعد از طلاق نفقه زن تا آخر عمر بر عهده شوهر سابقش باشد مگر اینکه زن دوباره ازدواج کند یا کار پیدا کند یا هنگام طلاق شاغل باشد که در اینصورت نفقه زن از عهده شوهر سابق ساقط میشود.
مهریه حق زنه
با بنده خدا یاسوجیه تماس گرفتم گفت وقتی کامنتهای بالا را خونده راضی شده بره مهریه را بده
چرا وقتی قانون اسلام می گه زن حق نداره بدون اجازه شوهر پاشو از در بیرون بذاره هیچکس صداش در نمی یاد چرا وقتی می گه زن مایملک مرد هست و تا مرد نخواد زن نمی تونه طلاق بگیره ولی به جاش مرد هر وفت دید دیگه باهاش حال نمی کنه و یه دونه بهترش رو پیدا کرد می تونه زن رو به راحتی آب خوردن طلاق بده هیچکس صداش در نمی یاد یا زنی که به حکم قانون شرایط طلاق گرفتن رو داره باید 5 سال توی راهروهای دادگاه بالا و پایین بره و با هزار تا وکیل مزخرف هیز سرو کله بزنه هیچکس صداش در نمی یاد الان همه مدعی حقوق بشر شدین؟؟؟ چشمش کور.فقط پدر و مادر نیستن بچه های زن هم می تونن ادعای مهر مادرشان رو بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
اخه توکه سرازهیچی درنمیاری چراحرف چراحرفمیزنی اون زنش رانکشته که دیه بده زن بدبخت فوت شده باید حق حرف بزنی حیف قدیم
بيتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
آذرجان اين رو به اون مدعيان در و گوهر و صدف زن بگو كه دارن مارو پاره ميكنن با اون شعاراشون!
ناشناس
| Czechia |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خود شماشاید برادر داشته باشی ، پدر داری شاید عمو و دایی داشته باشی انشاالله مشکل مهریه سر خودتون بیاد بفهمی چقدر تحمل حرفهای شما برای دیگران سخته
مگه لین بنده خدا زنش را کشته اگه حق بچه هاش را بگیرن در صورتی که پدر خرجی نده خوبه ولی اگه برای خانواده زن گرفتند ظلمه
خدا جنس شما بشر رو می‌شناخت اینجوری بهتون کرده .خخخخ مگه الکیه اول هر چی بهت میگن این دختر مهریه اش سنگینه جو گیر میشی میگی دو هزار مهریه .الان پای لرزش بشین
قضاوت کار خداست،،،نمیشه زود گارد گرفت و گفت چرا خانواده زنش مهریه میگیرن،،،،،،،شاید این آقا بدهکار به پدر زنش بوده،،،،شاید جهیزیه دخترشونا پس نداده و هزارتا شاید دیگر،،،،،،،،،،،،پس قضاوت نکنید لطفا
این هم یک نمونه از ظلم پیش بینی شده در قانون نسبت به مردان
حالا هی به مردان جوان بگید ازدواج کنن
آخه برای چی
ازدواج کنن که خودشون را بدهکار کنن
طبق قانون زنان براحتی میتونن از وظایف و حقوقشون نسبت به شوهرشون شانه خالی کنند و هیچ اهرم و ابزار فشاری سر راهشون وجود نداره
اما مردان در ازدواج بیشترین تعهد و تکلیف و فشار قانونی را پذیرا و متحمل میشوند
از تهیه اسباب منزل و خرج و مخارج زن گرفته تا پرداخت مهریه و نفقه و اجرت المثل که همه یک بار مالی الزام آور کیفری دارند که با ازدواج بوجود میاد
اما زنان چه باری و الزامی میزنن زیر همه چی
پس اشتباه است مردان ایرانی با زنان ایرانی و یا در ایران و با این قوانین ازدواج دائم کنند
شما در سند ازدواج امضا دادی که مهریه را پرداخت میکنی. حالا اگر در همین دنیا دادی(حتی به همسر فوت شده) که هیچ. وگرنه میره اون دنیا و به عنوان حق‌الناس ازت میگیرن. قبل از امضا دادن هر چی خواستین سرش چونه بزنید.
بیایید مهریه رو به مهر تغییر بدیم این لکه ننگ زندگی ررازشناسنامه ازدواج بردارید .سند ازدواج رو سیاه کرده و زندکی ها رو نابود.چه زنهایی خطا کار و فاسد که از این مهره سواستفاده نکردند و خونواده رو بنابودی نکشاندن
من میگم بااین قانونهایی که گذاشتن وهرجایی که میری میگن حق باخانومه نمیدنم کجانوشته ازروی دست کی تقلب کردن نوشتن که خودشون هم نمیدونند تامیگی سلام خانوم میگه میرم میزارم اجرا مردجرات نمیکنه حرفی بزنه .مهریه شده یه جوردرامد
مردهم چونکه دوست داره خانوم رونمیخوادازدست بده مهریه روقبول میکنه بعدمیشه بدهکارخانوم که پدرومادردخترهم میشدطلبکار حالا بااین قانونهای بیدخودی کدوم مردجرات میکنه بره خواستگاری تازاینکه کمبودهای نداشته خونه پدرش روازشوهرش میخوادآن هم بااین حقوق کاری پس قانون که دم ازحق میزنه کی میخواد حق مردروهم بگیر بعدالان میگندایران کشوری پیرشده ۲۰سال دیگه رونگاه کنیدبدترازالان میشه همه سن بالا جوان مگه مجبوربره خودش روبدهکارکنه
بده تا جانت در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ایشالا سرخودت هم همبیاد تاجون بدی
باید ازدواج نکنی .الان شده کاسبی.ازدواج ایرانی ها مبنا و پایش با دروغ .جونی ک اس و پاس ب پرداخت سکه امصا میزنه .این یعنی حقارت و بی عقلی .
خداراشکر که مجردم هزار مرتبه شکر عمرم رو به عبادت می گذرانم بی خیال دنیا۱
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مجردی عشقه
دقیقا درست است باید این قانون باشد تا کسی جرات نکند سر زنش را به خاطر در رفتن از مهریه زیر آب کند
ما مردها باید یاد بگیریم که اگه زندگی قرار باشه درست جلو بره تو قدم اولش چک سفید امضا نمیخان. اگه کسی مهریه بالا خواست اهل زندگی نیست. خلاص.
شما اعتراضی نداری دو برابر خواهرت ارث می بری؟
و اینکه مادرت بعد از چهل پنجاه سال زندگی به نسبت شما یک شانزدهم از اموال شوهر ارث ببره؟
فقط به مهریه معترض هستید؟
واقعا مهریه یه چیز الکی برای تهدید شوهره، اگه نه مهریه میخوایم چیکار، من گاهی وقتا که باشوهرم بحث میکنیم میگم فردا میرم طلاق میگیرم اونم میگه باشه اول مهریتو ببخش این خونه ای هم که بابات برات خریده به عنوان مهریه بده به من بعد طلاقت میدم. و این باعث میشه قهرمون دو دقیقه هم طول نکشه.
مهریه برای اینه که زن بعد از طلاق بتونه زندگی خودشو بچرخونه حداقل تا زمانی که دوباره شوهر کنه ولی الان تبدیل به تجارت شده اینکه ده ساله خانم فوت شده پدر و مادرش دارن میگرن واقا مسخرس بگذریم از اینکه بعضی ها دارن از چند شوهر سابق مهریه میگیرن !!!!!
دولت باید مهرب رالغوکنددرعوض ازروزاول ازدواج مرد هرچه دارهنضف باسم زن نصف باسم مرد
پاسخ ها
ععع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مهر زن نباشه مرد هر روز با یکی هست دیگه مرد وجود نداره
خب از اولش نپذیرن ک مهریه بدن
ولله و نفقه مهریه شده محلی برای سواستفاده بسیاری از خانم ها
من خودم خانم هستم و مخالف قانون مسخره مهریه و نفقه

این قانون دیگه جای نفس کشیدن و تحدید حیات به اقایون نمیده

باید قاتون مهریه و نفقه تغییر کنه
البته مهریه حق زن وپرداختش هم تکلیف مرد است.اما درروایات آمده که زنی که مهریه اش سنگین باشه شوم است.پس لطفا آقایان چشمشون رو باز کنن و زنِ شوم به خانه شان نبرن،بعدهم زنجه موره راه ندازن.
پاسخ ها
احمد
| Romania |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خب عزیز دل مردا اون موقع عقل از سرشون میپره و سریع چک سفید امضا میکنند ....
مهریه خوبه باشه، وگر نه بعضی آقأیان جنبه ندارن، هرروزمیخوان بایکی باشن،زن مهریه نداره یاکمه مردراحت طلاقش میده، ویاهرروززیرمشت ولگدمٌ‌رده هست، دیدم که میگم، امااگرزنی بطورطببیعی مرد، آخه آقایان زن میگیرن ومهریه میندازن واصلاقصدمهریه دادن هم به زن ندارن
چه مهری چه کشکی کدوم مهر گیر زن بیچاره هم نمیاد فقط قانون اوردن تا سر زندگی بین زن و مرد چهار تا قاضی و وکیل حکم کنن سفرشون رو پر پیمون
خیلی ساده هست.این خانم قبل از فوت طلاق گرفته و مرد به پرداخت مهریه محکوم شده بصورت اقساط.حالا زن فوت کرده،خب اموال به وراث میرسه.
زن خوب مرد خوب هر دو برده هستن تو ایران بخوای خوب باشی برده هستی برای زن که هیچ حقی قائل نشدن مهریه بخوره تو سرشون زن یه انسان است نه کالا یه عده مردهای خوب هستن که قدر اونارو هم نمی‌دونن زنش پدرشون در میاره بخوای خوب باشی بیچاره شدی اینجا زندگی خیلی سخته
سلام، گفته اند مهریه نه وسیله سرکیسه کردن مرد، در مملکتی که مردانش آه در بساط ندارند چطور دهها و صدها سکه به زن بپردازند؟ به نظرم این ازدواجها از همان اول برای نابود شدن انجام شده اند، اخه هدیه تو این وضع اقتصادی فاجعه بار باید اینقدر باشه؟ مقامات کشور وضعشان خوبه و مشکلی با زنشان ندارند آنوقت مردان را با این کیسه مهریه تنهاگذاشته اند، نتیجه این وضع کاهش ازدواج و جپهیت مفید کشور و غرق شدن پسران و دختران در فساد است
اگه بچه نداره چرا باید پرداخت کنه کجای قرآن است آدرس بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ادرس سوره طلاق چه دلتون بخواد چه نخواد باید مهریه زن و، بپردازینحتی اگه طلاق هم نگیره ندین باید تو قیامت حساب کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کاش قانون ازدواج ما هم مثل اروپای میشد حداقل عدالتی توش وجود داشت ن سیخه بسوزه ن کبابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
چه دنیای عجیبی داریم افسوس که من یه زن هستم در این کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
وقتی پایه زندگی زناشویی را با معامله ببندند و مهر و محبت را کالا فرض کنند ، اوضاع از این بدتر هم خواهد شد ، واقعا یعنی بچه ۵ ساله هم فرق ازدواج با عشق و محبت و معامله را متوجه میشه ، از روز اول فکری باید کرد تا اینطور نشه و اگر مد بشه معامله گری در ازدواج دیگه از عشق خبری نیست ....
سينا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
چه ربطي داره ؟ مهريه مال زنه نه مال بچه. بچه از پدر ارث ميبره!
با نظر شهاب موافقم اساسی دختره با کلی امید و ارزو از خونه بابامیاد خونه شوهر شوهره هم پی علافی وخوشگذرونی خودشه فک میکنه وظیفه زنه نوکر اورده تو خونش البته بعضیا واقعا مرد هستن حرفم با اونایی هست ک هنوز حرف تو دهنت بیرون نیومده میگن وظیفتههه مشکل جامعه ماست ک زن رو کم ارزش کرده مهریه حق زن هست و باید پرداخت بشه بابت تمام زحمت هایی ک توخونه مرد میکشه و فشار های فقر رو تحمل میکنه همپای مرد سختی میکشه از تمام نیاز هاش گلچین میکنه واجباشو به زبون میاره تهش مرده ک بی نیاز شد انگار ن انگار حرف منو کسایی میفمن ک فرهنگشون شبیه فرهنگ اینجا باشه اینجا فک میکنن زن همه چی وظیفشه
مهریه باید باشه ولی منطقی باشه .این حرف من رو کسایی فهمیدن که منطق سرشون بشه و گرنه تاقیامت هم که بحث کنین بی فایده س..
به نظر من سرتون تو لاک خودتون باشه وهمدیگررو قضاوت نکنیدفقط در مورد مهریه باید بگم مهریه پشتوانه زنه. اون آقایونی که گارد گرفتن و میگن مهریه باید حذف بشه حاظرن خواهر ودختر خودشونو بدون پشتوانه بفرستن خونه شوهر ‌‌؟قصد جسارت به آقایون وندارم ولی بعضی از مردها واقعا به زن به چشم یه برده نگاه می کنن.واون کسی که گفتن مهریه حذف بشه وزمان طلاق مال واموال تقسیم بشه اومدیم ومرد معتاد بیکار بیعار بود اونوقت تکلیف اون دختر معصوم بی گناه که عمرش تلف شده ومهر طلاق تو شناسنامه اش می خوره چیزی هم نداره که بتونه به تنهایی زندگیشو بگذرونه چیه؟ یا میگن بعد از طلاق مرد نفقه زن رو تا آخر عمر بده مگه میشه مرد داره با زن زندگی میکنه به زن تعهد داره درست نفقه نمی ده مهریه که حق زنه رو نمیده بعداز طلاق میاد نفقه بده بعضی مردا اونقدر بی مسئولیت هستند که نفقه بچه خودشونو نمی دن فکر کنید بعد حرف بزنید مهریه برای دختر لازمه
وقتی یه زن ازدواج میکنه حق سر کاررفتن نداره تحصیل نداره حضانت بچه نداره بدون اجازه شوهرش نبایدبیرون بره وکلی قانون ضدزن دیگه خیلی ازآقایونی که این قانونهاروکه به نفعتون می پسندین حالامهریه روکه از همین قانون چرانمیپسندین؟
باسلام
منم واقعا به نوبه خودم به خاطر این بی قانونی و غلط ابراز تأسف میکنم،موقع حرف زن و مرد باهم دریک رتبه سطح قراردارندولی به مهریه میرسه زن میشه موجودضعیف،که حقشه،ولی دراصل همین عامل فسادهم شده که یکسری زنهابخاطرحرص وطمع زیاداقدام به گرفتن مهریه میکنن وبعدازچندی که پول تموم شداقدام به خود فروشی میکنن متاسفم برای این دسته خانومها که مظلومیت وپاکی وظرافت و مقدس بودن زن را ازبین بردن ونگاه جوانان جامعه ما به زن فقط در غالب سکس ویکبارمصرف بودنشان هست،واقعاازاعماق وجودم ازهمه خانومها خواهش میکنم بخاطرپول وطمع وحرص باطل،قدوستتان را ازبین نبرید
حالا من کاری ب این پلاکارد ندارم ولی ن این طوری درسته و ن اونی ک خانم ها واقعا حقشون تو این دادگاه ها پایمال میشه باید هرچه دارایی بین زن و مرد هست نصف بشه بدون کلک اقایون موقع طلاق چتد وقت زودتر هرچه دارند را بنام این و اون میزنند ک ب همسرشون هیچی ندند با این قانون سکه سالی ۲ تا سکه یه مرد میگه طلاق نمیدم مهریه میدم کدوم عدالت برا خانم ها هست من به عنوان یک مرد حق میدم ب خانم ها
شرع و دین ما بسیار خوب است اما یه جایی مسئولین اشتباه کردند مهریه چرا به زن تعلق می گیرد ؟ بخاطر اینکه یک عمر مهرش را در اختیار مرد قرار میدهد و مرد باید این مهریه را پرداخت کند حال اگر زنی فقط ۵ سال با مرد زندگی کند و فقط همین ۵سال مهرش را از ان شوهرش کند و بعد طلاق بگیرد و زن کس دیگر بشود باید شوهر اولی به اندازه ۵ سال مهر به زنش بدهد و بقیه مهریه را باید شوهر دومی بدهد مگر زن چند تا مهریه دارد مگر زن چند تا مهریه می تواند بگیرد چند تا ۱۱۴ سکه را می تواند بگیرد باید قانون یک معیاری برای مهر زن درنظر بگیرد و ان مقدار را بر حدنساب میانگین عمر یک زن تقسیم کنند و بر اساس تعداد سالهایی که زن با مرد زندگی کرده مهر دریافت کند و اگر زن بمیرد و فرزند داشته باشد مهریه ان مدت را باید به فرزندانش بدهند کاش من قانون نویس بودم تا برای همیشه این معضل را حل می کردم
کسایی که با این قانون مکلی دارن راهو نبستن تشریف ببرین هرجای دنیا که بهتون احترام بذارن و مساوی باشید و برده نباشید ما که از خدا مونه تشریف ببرید و خوشبخت باشید
واقعامهریه ای که امروزه مد شده جز بدبختی وفساد نیست
مهریه هدیه ای هست که مرد به اندازه توانش باید پرداخت کنه .تبدیل شده به چماق که برسر مرد ها کوبیده میشه.
من خودم توی دام این قانون افتادم،البته من خیلی کم پرداختم و با۳۰میلیون خلاص شدم،خدا به داد مردا برسه با این قانوناشون
من واقعا متوجه حرف بعضیها نمیشم یعنی هرکسی کرونا گرفت مرد باید خانواده زنش برن از شوهرش مهریه بگیرن این چه قا نونیه
هر وقت ارث زن و مرد برابر شد مهریه هم‌حذف کنن
باید زمانی که زن زنده است به زن داده بشه .
اینقد زنان به مردان و زندگیشون علاقه دارن مطالبه نمیکنن بعد مردا روشون زیاد میشه نمیدن .
ای داد ای داد ای داد زن اکه مهرش و ندی میره صیغه یکی دیگه میشه ی زندگی دیگه خراب میشه
عجب حکایت غریب و تکراری شده این قضیه مهریه وناتوانی مردان در پرداخت یا ندادن عمدی مهریه که در صورت توان داشتن ثروت و حق زن را خوردن عند نامردی وپستی هست، کاش با هم مهربون تر باشیم.....
اگه زن در اختیار مرد باشه مهریه معنا پیدا می کنه حالا که زن مرده ، مهریه به چه درد مرده میخوره، پس هدف نابودکردن اقاست که نتونه دوباره ازدواج کنه
به نظر من بهتر است بعد ا ز فوت زن مهریه به اولادش برسد اگر اولاد نداشت مهریه دیگر تمام
سلام اول که مهریه لازم هست اما در حدی که مرد توان پرداختش رو داشته باشه دوم اینکه یه زن وشوهر اگر تو زندگیشون با هم خوب باشن وبه همدیگه عشق بورزن این مسائل هم پیش نخواهد آمد
جالبه همه بابت این موضوع اعتراض میکنه ولی بابت جق طلاق،بابت خروج از کشور،حضانت فرزند هیچکس حرفی نمیزنه،این حقوق برابر بشه جهیزیه آنچنانی هم نخواید مهریه هم نباشه،والا همه چیز بهتر میشه،این چه وضعه به زور این قوانین قراره آدما زندگی کنن میخوام ۱۰۰ سال نکنن.
براستی آقایونو فقط میشه هنگام ازدواج دخترشون،این سوالو،پرسید...آیاحاضرید،
دخترتونو،بدون هیچ مهریه،
وحق و حقوقی،شوهر بدین؟
دین اسلام،فکر همه چی رو، کرده/آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
من اشتباهی مثبت دادم.
من خودم مردهستم زن دارم بچه دارم ربطی نداره زن زنده باش یامرده مگه میشه پس غیرت مردکجاس هرکی زن میگیره چشمش کوردندش نرم دین زن روعداکن دخترمردم روبیاری ازش بردگی بکشی هرکاری که خودت صلاح میدونی انجام بدی بعدبگی به نظرمن مهریه درست نیست مردهاتاآخرعمربردگی کنن یکم خجالت برلی برادرهالازم چیزی که برای خواهرومادرخودمیپسندی برای دیگران هم بپسندلطفاآقایون نمیتونیدزن بگیریدزندگی مردم روخراب نکنیدبهونه نکنیدفرارازدین باعرض سلام خدمت جناب رئسی آقای ریسی لطفابه مهریه خانم هاتوجه شدیدداشته باشیدچون من خودم مردهستم خصلت مردی ومردونگی دیگه نیست البته بللنسبت بایدبه حق ودین زن هاتوجه کامل داشت سپاس فراوان
چرا دختران مهریه دارن ولی پسران ندارن فقط زندان وسرباز وغیره واسه مرده .بخاطر همینه که دختران تا ۴۰سالگی توخونه باباشون هستن فقط نابرابری بین مرد و زن
سلام ، ممنون از همه دوستان بابت نظرات ، امّا چرا این قدر آسمان و ریسمان می بافید ، مهریه و امثالهم ذیل قرارداد خصوصی فی مابین طرفین مادامی که خلاف قانون نباشد نافذ هست ؛ حالا ۲ نفر با هم توافقی انجام دادند تحت عنوان مهریه و یا هر عنوان دیگری ، قانون باید از توافق طرفین و اجرای آن حمایت کنه ، این طرفین هستن که موقع توافق شرایط و تعهدات آینده خود را باید در نظر بگیرند ...
قانون این مملکت فقط بدنبال خوار و خفیف کردن مرداست و گرنه فقط اسمی از مرد مونده
کافیه یه روز به خانما بگن پاتون کجه صد نفر صف کشیدن برا مهریه
اینه که بنیان خانواده ها رو سست میکنه و البته که قوانین این کشور بیشتر برا مردانی که میخوان درست زندگی کنن قابل اجراتر و احکام تیزتره تا کسانیکه به هیچی پایبند نیستن
ای کاش قانون رو تغییر میدادند و موقع ازدواج به جای مهریه شرط کنند که در صورت جدایی و طلاق نصف اموال و دارایی زن و شوهر باید بطور مساوی تقسیم بشه تمام. الان با این مهریه های سنگین اکثر زن ها دنبال جدا شدن و نامه کردن شوهر هستن.
میخواستی زن نگیری،، اونموقع که میگرفتی خوش حال بودی فکر الان نکردی حالا بکش فقط مجردی عشقه
عجب قوانین مزخرفی هست که ما خبر نداریم!!!!!!!
بنظرمن مهریه حق زنه ببخش تاپشت سرش بگن لابدمشگل داشته ک بخشیده خوشبحال مردنمیشه اونوقت
مهریه هدیه ایست ازطرف شوهر ب زن برای پذیرفتن درخواست او . حال اینکه هدیه یک نفر را در قوانین ما ب شخص دیگری بدهند بیشتر جنبه طنز دارد...
من خودم یه زنم بنظرمن بیشتر وقتا مهریه رو کسایی میگیرن که حقشون نیست شوهر خود من قبلا ازدواج کرده ووجدا شده الان مهریه میده با این وضعیت گرونی ما هنوز خونه نداریم ولی اون خانم یه خونه سه خوابه تو یه جای خوب خریده بنظرمن با این شرایط مهریه تبدیل به کاسبی شده واقعا همه مثل هم نیستن یه نفراینجوری خیلی زنام هستن که بهشون ظلم میشه وبه حقشون نمیرسن واقعا خیلی چیزا در نطرگرفته نمیشه قانون نیاز به اصلاح داره
یکی از آشناها خانومش فوت کرد و پدر مادر دختره شکایت کردن و تماما مهریه رو گرفتن البته موقعی که پدر دختره زنده باشه میتونه مهریه رو بگیره پس دعا کنید قبل از زنتون پدر زن بمیره
با این فرمون برین جلو اصلا هم نترسین ایشالله تا ده بیس سال دیگه ازدواج یه آرزو میشه برا همه خصوصا که الان زن سالاری شده ن من تو دادگاه به روم گفت چه غلطی کردی این همه شکایت و دادگاه رفتی آخرش هم حرف من شد و بی دلیل زندگی رو ترک کردم الان تا آخر عمرت مهریه بده
پناه بر خدا
زن مرده مهریه میخواد واسه اون دنیاش
آخه این چه قانونیه
موضوع کاملاشفافه،دیون،ومطالبات،بعدازفوت،ازبین نرفته،وبعنوان،حقوق مالی،(ماترک)به وراث،قانونی قهرامنتقل،شده،وطبعاغیرازین،فردزوجه،متوفی دارای وراث قانونی دیگری،بوده،ک درمیان مطالبه طلب پورشه خویش،بدوا،یاب،قائم مقامی وسمت،وراثت،درصددوصول،طلب مورث،خوداقدام،قانوننی،بعمل،اورده،ونتیجتا،مهریه،یاوجوبو،لزومش،واستحقاقش،منوط،و قائم بشخص خودزوجه،نمی،باشد،ولداقانونی،وشرعااشکالی،بران واردنیستم!
خانم فوت کرده با این کار شریکشم با این اوضاع اقتصادی فوت میکنه بعدشم مهریه رو بدن پدر مادر دختره بخورن کیف کنن، اونوقت. حلاله این پول؟
باید قانون بزارن توی زندگی مشترک هرچی بدست اوردن نصف بشه خلاص
سلام خدمت اونایی که میفرماین ،مهریه باید حذف بشه...قبل اون باید قانون چند همسری حذف بشه،شما خودت میتونی دختر دسته گلتو که با هزارتا امید و ارزو بزرگش کردین و بسپارین دست مردی که اجازه داره چهارتا زن اختیار کنه و هیچ حقی به دخترت نده؟
اگه بچه هم نداشته باشه پدر و مادر و خانواده که داره یعنی مسلما از زمین سبز نشده بوده.
اگه کسایی می گن مهریه ناشه؛ پس زبون این رو هم داشته باشند و بگن مرد هم حق طلاق نداشته باشه
سلام. تا جایی که من می‌دانم و دیدم مهریه را فقط خانم هایی که خیلی زرنگ و قالتاق هستند می تونند بگیرند. و خیلی ه می بخشند. من الان خودم خانمی سراغ دارم که یک بچه داره شوهرشون فوت کردند. شوهر ایشون کارمند بودند. و وضع مالی خوبی داشتند اما برای زنو بچه خرج در حد خیلی خیلی کمی می کردند. خانه پدرشون ساختند با هزینه خودشون اما واحدها و تفکیک نکردند. و در مورد هیچ چیزی به زن و بچه توضیح نمی دادند. طی زندگی زناشویی شایدزن و بچشون به زور ده بار به مسافرت برده باشند. فوق العاده مادری بودند. با اینکه می توانستند خانه بهتری برای خانوادشون تهیه و یا حتی بخرند اینکارو نکردند. همیشه همه کارهاشون با داد دن جلو می بردند.. حالا بعد از فوت ایشون فکر می کنید به اون زن چی رسیده هیچی پول پیش اجاره خانه شاید به زور بهشون برسه. چون وصیت نکردند خانه ای که ساختند به نام پدرشون هست. نه طلایی نه خانم پس اندازی دارند. حالا هی بگید مهریه. و چوبش کنید بزنید تو سر همه خانم ها. نه
آقاجان مهریه را هرکسی نمیتونه بگیره و مال یک عده خاصه که بلدند. این وسط یکسری خانم ها که می سازند و می سوزند سرشون کلاه میره حتی به اندازه سالیان درازی که در منزل شوهر با تمام اخلاقیات بدش می سوزند و می سازند چیزی نمیرسه. و باید بقیه عمرشون را هم به سختی بگذرانند. این وسط یکسری خانم ها و آقایون کباب می شوند و بقیه کیف می کنند.
سلام دوستان وقتی کارتون به مهریه کشید و طلاق طرف و با ماشین له کنین تا بیمه پولشو بده پدرو مادرم همینطور راحت با خیالی ااسوده
این آقا احتمالا داماد خوبی نبوده و زنش و اذیت کرده و شاید تو مرگش هم مقصر بوده والا هیچ خانواده ای با پول مهریه دختر فوت شده دنبال خوشگذرونی نیست...
مهریه لکه ی ننگ نیست بلکه حکم اجباری امانتداری همسر(زن)می باشد برای مردان نامرد هر زمان.وگرنه وقتی زنی بات تمام احساس خداداد ی همه ی وجودش رو در اختیار لذت همسر قرار میده توقعی برای مال نداره بلکه فقط مهریه حس امنیتی روبراش بوجودمیاره که مردهای هزار چهره ونو پسند نتونن هر وقت دلشون رو زد شاخ بشن
ررو سرشان.
سلام 32 سال سن دارم خونه دارم شغلم رانندگی کامیون است هرجا میرم خاستگاری میگم یک سکه مهریه میندازم اگه برای زندگی میای
کلا تو این دنیا فقط یه مهریه دادن هست که شامل خانمها میشه وگرنه همه چی به نفع آقایون هست همین یه حق و بزارین بمونه خاهشا
باید قانون اصلاح بشه همه به ریش ما می خندند
مشکل از اونجا شروع میشه که مهریه رو بالا میندازن خدا نگفته خارج از توان مالیت بری مهر زنی کنی الان دیگه خون بهای طرف رو میگیرن که اگه زن رو طلاق داد بیچاره بشه باید قوانین طلاق رو اصلاح کنن و بستن مهر یه که خارج از توان جوان هست رو باطل کنن
بنده بعد از یکسال زندگی مشترک زنم بی دلیل زندگی مشترکمونو رها کرد و رفت . الان مدتیه که دارم التماس میکنم برگرد ولی متاسفانه برنمیگرده و مهریه شم گذاشته اجرا. خیلی راحتم تو چشمام نگاه میکنه میگه میخوام از این به بعد عشق و حال کنم .هر جور دلم بخواد میپوشم و میگردم. از این حرفها که قلب یه مردو بدرد میاره. در صورتی که تو زندگی مشترک هیچی براش کم نذاشتم.با این تفاسیر باز باید مهریه بدم. مهریه کسی که بهم پشت پا زده و زندگیمو نابود کرده
در زمانه ای که کلاهبرداری و درزدی و حق خوری حتی در بین خانواده ها زیاد شده چرا زن نباید بخاطر پول مفت مهریه اقدام بکنه؟ تو این گرانی چرا خانواده ها با مهریه از بین نرود؟ وقتی فرهگ سازی علط شده که مرد جداست و زن جداست و منافع مشترک معنا نداره پس خانواده چه معنایی داره در چنین بستری مهریه تنها سود ازدواج دختر است... مهریه سودجویی زیاده خواهی شده که جلو ازدواج را می گیرد و ان را منفور مردم می کند مهریه شاهراه فساد جامعه شده چه همه مسلمان نماها بی تفاوتند؟؟؟؟؟
اولامهریه حق زن است که از سوی خدا تعیین شده .بعضی هاچقدر گستاخند که درکار خدا م خالت ی کنند.دوما ایشان با اختیار مهریه را قبول کردند.سوما ده سال گرفتار مهریه بودن نشان می دهد ایشان مقدار کمی را ماهانه پرداخت می کنندوپر توقع هستند.
مهریه تو این مملکت از بیخ او بن اشتباه اون زنی که میخواد از اول پشتوانه واسه خودش درست کنه یا میخواد اهرم فشار به دست داشته باشه یه جای کارش خرابه گوشه مغزش یه چیزای هست که میخواد پشتوانه واسه طلاقش داشته باشه وگرنه زن با زبونش با رفتارش با توانای که داره میتونه مرد رو چنان مطیع و شیفته خودش کنه که جونش رو بهش بده الان مهریه شده کاسبی واسه بعضی وکلای پول پرست و کاسبی واسه بعضی خانم ها
مهریه حق ولی بعضیها دارن کاسبی میکنن مهریه رو بایدتقصیم کنن به تعدا سالها درکنار همبودن واینکه ایااین زن بادفعات ازدواج چند بارمردبیچاره رومجبور بهپرداخت کرده ومگردراسلام دیه یکنفر چقدرمیباشد که مهریه مثلاچهارصد تایی رو مدکردن وتا اخرشم درخواست میکنن وقانون همحمایتشون میکنه از وکیل گرفته تاقاضی دادگاه برای منفع شخصی ک دریک پرونده ایجاد میشه بدون برسی یامدهای طلاق که وقتی تازه پات به اینجورجاها بزمیشه فقط بایدپول خرج کنی وتیشه میزنن به بنیاد خانواده بدون مشاوره درست وبرسی جوانب مثلا در خونه مشترک که تادیروز زندگی میکردن زن حق بردن لوازمش داره ومرد بایدیک خونه با لوازم تهیه کنه با این اوضاع اقتصادی درحدشعونات زن ومشکلات پشت مشکلات برای مرد بعد تازه مردومثل مار زخم خورده که درست میکنن بایدسرشوبندازه پایین زندگی کنه وشخصیت مردو لح میکنن بعد برزندگی کن تا قانون ووضع رسیدگ به این منوال باشه روزبه روز وضع بدترهم میشه خدا به دادمان برسد با این امارطلاقی که درست کردن ودرخانواده هایی کهاز نظر مالی هم مشکل ندارن وفقط مقصد وصول وجه مطالبه میباشد باحمایت شدید قانون فقط خدا عاقبتمونو ختم بخیرکنه با این رسیدگیها الهم عجل لولیک لفرجر
از دوستان خیلی عذر میخواهم ولی یکی از مشکلات کشور ما نحوه برخورد خود حقوقدانها با موضوعات در مواقع مختلف است .
اونایی که مهریه رو به عنوان کاسبی میبینن هیچ ولی زنی که واقعا مجبور شده مهریه رو بزاره اجرااونقدر تو دادگاه با طرفند های عجیب وکیل مرد روبه رو میشه که بعد دو سه سال خودش از گرفتن مهریه منصرف میشه اگه واقعااز نزدیک درگیر نشدین نظر ندین مثلا مرد برا دادن مریه و نفقه برای همسرش وحتی بچش خودش رو به نداری میزنه بهد دادخاست اذن در ازدواج دوم که می خواد تا می تونه برای دادگاه وضعیت مالی توپی رو به نمایش میزاره که اونم مونده به انصاف قاضی که چه رای بده
بعد مرگ دختر به نظر من خانوادش به جای مهریه گرفتن می تونن کنار دامادشان باشن مثل یک عضو ی از خانواده شان از او حمایت کنن که این طوری تحمل غم عزیزشان هم راحت تر میشه
این قانون باید بکلی اصلاح بشه الان زن چپ و راست اهانت فحش و همه کار میکنه شوهرش نمیتونه کاری بکنه زن سریع میگه میرم دادگاه و مهریمو میزارم اجرا و این دست پای مرد رو بسته الان خانما میان مینویسن که نه مهریه حقه و اکه نباشه چنان میشه الان این مهریه برعکس شده شده سواستفاده زنان از مردا
زن حقی داره عادلانه بر اساسارزش پول رایج کشور ، این سکه را چه از خدا بیخبری وارد مهریه و ازدواج کرد ، مگه قدیمی ترها سکه بود که دهها سال با هم زندگی کردن حالا این سکه ها شده ابزار تهدید و لال کردن مردا یاعلی کمک کن ، قواتین مردخوار کن این مملکت که همه من درآوردین جمع بشه
زن من زنده است داره باهام زندگی میکنه
مادرش به من میگه من مهریه دخترمو میخوام
خانمم خودش میگه مهریه نمیخوام
حالا ببینید این قانون جای سوء استفاده داره یا نه بعد دم از قرآن بزنید و فلسفه ببافید
شوهر من هم آن قدر چشمش به دنبال این زن اون زن هست شوهر م را تهدید کردم که بعد از باید مهریه ام به مادرم وبچه هام باید پرداخت کنه چرا اینقدر چشمش حرامه
سلام عليكم در موضوع مهريه حق زن است در اسلام شكي نيست ولي اينكه وعده سر خرمن مي دهند اشتباه است همان موقع عقد عملا بايد مهريه هر چقدر هست پرداخت گردد اگر كسي پولدار است بيشتر پرداخت مي كند و اگر كسي ضعيف مالي است كمتر پرداخت مي كند و خانمي كه مهريه بيشتر مي خواهد بگردد تا انشالله مرد ثروتمند همسرش شود مگر در خيابان و محله ها اتومبيل و خانه افراد با هم هم قيمت هستند و يا نزديك هم قيمت دارند اگر بصورت نقد (ملك موجود و يا پول و ماشين موجود و...) پرداخت شود موضوع حل ميشود و هر كسي سطح خودش را پيدا مي كند
با سلام
از نظر من مهریه هیچ توجیهی ندارد چه زنده زن چه مرده زن
زنها چرا باید مهریه بگیرن اصلا
این شده یه چماق دست زنها که باعث از بین رفتن اکثر زندگی‌ها شده
اون مرد احمقی که زیر بار این ناحقی میره حقشه هر بلایی سرش بیاد
خوب از اول قبول نکنید که بعدش پشیمون بشید
ببیینید عزیزان اگه زن هم مانند شوهرش حق طلاق داشته باشد حق دخالت در تصمیم شوهرش داشته باشد حق اظهار نظر داشته باشد همه اش مطیع مطلق شوهرش نباشد در دادگاه شرایط سخت طلاق به هنگام ضرورت وجود نداشته باشد،وتمام آنچه که در دوران مشترک جمع کرده اند مساوی تقسیم بشه فرزند مال هردو باشهتو جامعه ایراد نگیرن زن مطلقه است و....در ان صورت مهریه هم نباشه ونمیخواد.
این آقا اگر خواهر خودش هم بود به دفاع از داماد چنین پلاکاردی پخش میکرد؟؟؟ خانواده دختر وقتی دخترشون از دست دادن بچه ای که با هزار سختی بزرگ شده و بعد فوت میشه پس حق دارن تمام حق و حقوقش بگیرن مطمئن باش اگر خیالشون نسبت به این داماد راحت بود نمی‌گرفتن ازش ولی این آقا حتماً اگر به خانواده همسر مرحومش نمی‌داد تو این ده سال خرج دیگه ای کرده بودن پس لطفاً کمی منطقی باشید در این مورد
سلام
به نظرمن باید قوانین رو به روز کنیم مثلا مهریه رو مبلغ مشخص قرار بدیم بعد هرکی خواست می تونه زیاد بخواد به شرطی که همسرش قبول کنه بعد هم قانون بزارن اگه زنی ۲۰ یا۳۰ سال با همسرش زندگی کرد باید دراموال با هم شریک باشند بعد چون الان همه خانواده ها کوچیک شدند همه یا دوتا بچه دارند با یکی ارث دختر وپسر رو هم یکی قرار بدن این خیلی عالی میشه دیگه به خانم ها ظلم نمیشه
درکل قانون مهریه بایدعوض بشه بعضی قسمت واسه خانم خوبه بعضی هم واسه اقا بایدجوری باشه دعادل برقراربشه ولی من تعجب میکنم خانمی که داره خودشومیزنه به درودیوارمیزنه تاحق زناروبگیره وقتی برادریاپسرخودش گیرمیکنه ازقانون شاکی میشه
خطاب به خانم هایی که گفتن زن برده هستش وتو ایران متعلق به شوهرشه وفاز مظلوم نمایی گرفتن:
۱-این چه برده ای هستش که برای پخت وپز وکار منزل میتوناه اجرت المثل بگیره؟
۲-این چه برده ای هستش که برای شیر دادن بچه هم میتونه اجرت المثل بگیره؟
۳-اگه زن برده هست چرا تمام پولش مال خودشه حتی اگه میلیاردر باشه وشوهرش اگه کارگر روزمزد هم باشه موظفه خرجش رو بده؟
۴-چرا موقعی که میگن تامین خوراک وپوشاک به عده مرد هستش صداتون در نمیاد؟
۵-چرا نمیگین زن بلافاصله بعد از عقد میتونه مهریه بذاره اجرا؟
۶-چرا نمیگین اگه زنی طلاق بگیره علاوه بر مهریه میتونه از حقوق مالی پدرش استفاده کنه؟ولی مرد بیکاری که هیچ درامدی هم نداره از جانب پدرش بهش حقوق بازنشستگیش بهش نمیرسه؟
۷-درضمن درمورد زن دوم گرفتن گفتن اولا که طبق قانون در کل ممنوعه ثاتیا مگه برخی زنان خیانت نمیکنن واگه دستشون هم رو بشه مهریه میذارن اجرا؟مگه نبودن زنانی که خیانت کردن وبعدش که مچشون رو گرفتن طلبکار هم شدن؟
۸-چرا نمیگین اگه بچه ای هم بعد از طلاق وجود داشته باشه وپیش مادرش خرج بچه ها به عهده پدرشه؟
۹-حتی اگه طلاق رجعی باشه مرد باید برای زن تو ایام عده پول بده خونه اجاره کنه،چرا اینها رو نمیگین؟
از حق طلاق خانم ها صحبت شد.اقایون گول این حرف ها رو نخورین که من خودم کارم در ارتباط با این مسائل هستش ومیدونم خانم ها چه سوءاسفتاده هایی میکنن،قانون برای خانم ها طلاق خُلع رو گذاشته وهمین طور طلاق عسر وحرج که صراحتا بیش از ده موردهستش وشامل هر مورد دیگه ای هم میشه که باعث عسر وحرج زن بشه،اینی که زنان میگن وکالت بلاعزل طلاق هستش نه حق طلاق که زن میتونه هرگاه خواست حتی بدون که شوهرش بفهمه طلاق بگیره وکنارش هم مهریه بگیره هم اجرت المثل رو میذارن اجرا.پس فریب مظلوم نمایی رو نخورین که یه وقت دچار مشکل نشین
زن ها با پول مهریه خونه و ماشین میخرند و میرن تو خیابون دور دور و عشق و حال
در جواب بیتا بگم که با مهریه حداقلی الان که ۱۱۴ سکه هست زن به تمام حقوق‌ها میرسه و مرد هست که هیچ حقوقی نداره و برده زن میشه حق شغل پیدا میکنه زن و هر چی دلشان بخواد حتی حق طلاق هم دارن به مرد میگن یا طلاقم بده و گرنه مهریه اجرا میگذارم در جواب کسی هم که گفته خود مرد قبول کرده اینقدر مهریه و نباید قبول میکرد تعهدی داده باید بده موقع عقد که هم زن هم خانوادش میگن مهریه کی داده کی گرفته ما به خاطر جلو اقوام سربلند باشیم اینقدر مهریه میگذاریم اما به محض اینکه مرد امضا کرد نقشه عوض میشه و به خاطر این میگذارن که مرد بشه برده زنها تازه اگه زنی نباشه که از مهریه کاسبی کنه وگرنه هیچ مردی همچین تعهدی را قبول نمیکرد مردهای امروز چشم و گوشتان را باز کنید که زنان امروزی مثل زنان قدیم نیستن که مهریه بابت این میگذاشتن که یک موقع مرد راحت طلاقشان ندهد و زن جوانتر و زیباتر بگیرد الان فلسفه مهریه عوض شده برای اینکه مردها برده زنها شوند و اگر بخواد عدالت رعایت بشه مردی که موقع ازدواجش هیچ مالی ندارد از ۱۴ سکه بیشتر نباید مهریه کند ببینم اگر زنی موقع ازدواج بگوید مهریه حق من هست و حتما باید بهم بدی هیچ مردی همچین مهریه هایی را قبول می‌کند مرد با امضا کردن مهریه ۱۱۴ سکه ای حق آزادی از خودش را سلب میکند حواستون جمع باشه زنان امروزی مثل مادرهای خودمون نیستن که اگر حتی پدران مان کتکشان هم میزدن زندگی میکردن الان حق اینکه به زن بگی بالای چشمت ابروست هم نداری هر چی حرف زن گفت هم باید بگی چشم بر عکس پدر مادرهایمان شده الان زنها مردها را کتک میزنن شاید کتک جسمی نباشه اما روحی باشد که از جسمی بدتره و از ترس مهریه و زندان نباید هیچی بگی ..... یک مهریه معقولی که نه مرد هوسبازی کنه و زن را به راحتی طلاق بده نه زن از مهریه سو استفاده کنه و مرد را برده خودش کند همون ۱۴ سکه هم الان میشه ۱۵۰ میلیون که اکثر مردهای امروزی هیچی موقع ازدواج ندارن حالا اگه مردی وضعش بهتر بود مهریه بیشتر پس با این دید مهریه را قبول نکنید که مهریه را کی داده و کی گرفته
سلام. اصلا تو کدوم قانونی نوشته شده زنی ک فوت کرده باشه مهریه شو باید همسر پرداخت کنه؟؟؟
در رابطه با قانون المان ، بعد ازز طلاق پول و مالی که در زمان زندگی زوجین کسب کرده اند قابل تقسیم هست و شامل ثروت قبل از ازدواج نمی شود. چه بسا بخاطر تقسیم مال تعداد طلاق و راه سودجویی بیشتر بشه.
اولا مهریه حق زنه اگه زن طلاق گرفت مگر نباید یه سرپناهی داشته باشه ومنت خانوادهاش را نکشه بعد از طلاق دوست داره یه زندگی راحتی داشته باشه نه اینکه بره سر بار کسی بشه اون کسی که طلاق گرفته با پول مهریه یه خونه نقلی میخره وزندگی میکنه بدون هیچ مزاحمتی
کدوم قانون کدوم مهریه
من الان چهار ساله مهرمو و نفقمو گذاشتم اجرا ولی هیچ کاری برام نکردن
نه مهر و نفقه بهم دادن نه حکم طلاق غیابیمو میدن
همینجور بلاتکلیف موندم و فقط دارم الکی خرج میکنم
قوانین ارث رو درست کنید یعنی چی بعد از فوت شوهر تمام اموال شوهر به پدر و مادر مرد میرسه خب اگه مهریه نباشه این زن چطور میتونه سرپناهی برای خودشو بچه ها داشته باشه
تا وقتی عقل و منطق حکم نشه از این دست قوانین زیاد هست و خواهد بود دقت کنید هر مسئله که بوجود میاد در اکثر نقاط دنیا با عقل تدبیر بشر و انسان مخلوق خدا حل میشه ولی توی خاورمیانه نه تنها حل نمیشه بلکه آنچنان پیچیده و مبهم میشه که دیگه نمیشه حلش کرد.
هر مردی که با مهریه ازدواج کنه لایق مرگه.
مهریه حق قانونی زن هست. ولی زمانی که ما مهریه را تعیین کردیم می توانستیم با حقوق مان 3 یا 4 عدد سکه بگیریم الان هم با همون نسبت حقوقی باید بتوانیم 3 یا 4 سکه بخریم ولی باید بیش از دو برابر حقوق بپردازیم تا یک سکه بگیریم.
این تنها راه عادلانه پرداخت مهریه است. جناب آقای رئیسی باید این راه حل را تعیین کنند.
خانم بنده چب و راست قهر می کنه. ی بگم بالای چشت ابروست تا نزدیک دو هفته قهر میکنه. ی وقتایی غذا میزاره ی وقتایی هم نه.فقط کافیه کلمه نه از دهن من بشنوه. هیچی دیگه تا دو هفته افسردگی داریم و قهر...نزدیک 20 ساله. حالا هم سر همین قضایا می خواد بره طلاق بگیره. راستش من تو خونه همه کار براش می کردم. ولی آدم قدر نشناسیه... نتیجه 20 سال شده طلاق.... زمان ما سکه خیلی ارزانتر بود و می شد 4 تا سکه بخریم... الان چی؟
امیدوارم قانون منطقی و عادلانه که نه سیخ بسوزه و نه کباب تصویب بشه
ا-از نظر قانون درسته ولی اخلاق چی....اگر وضعیت برعکس بشه ومرد فوت کنه احتمالا باید خانواده مرد عروسشون رو همینطور سلاخی کنن
2-همه به قانون تمکین کنیم ولی اخلاق رو بیشتر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان