بازدید 20289

هرکارت ملی، یک روغن!

با وجود اینکه مسئولان همواره وعده رفع مشکلات تولید و توزیع روغن جامد و مایع را می دهند اما همچنان روغن جامد در بازار کمیاب است و در برخی فروشگاه ها به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد تعلق می گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 20 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، از اواخر شهریور امسال عرضه روغن جامد در بازار کم شد و کمتر از یک ماه بعد نیز این مشکل برای روغن مایع ایجاد شد. مشکلات ایجاد شده در حدی بود که براساس گزارش های رسیده از تهران و برخی شهرستانها یا به طور کل روغن در فروشگاه ها و مغازه ها نبود، یا با قیمت های بالاتر به بهانه کمیاب شدن فروخته می شد، یا خرید روغن منوط به خرید اقلام دیگر بود یا اینکه پس از ایستادن در صف به هر نفر تنها یک روغن فروخته می شد.

صفهای طولانی و چندین ساعته که در شرایط کرونایی با وجود هشدارهای کارشناسان بخش بهداشت و درمان کشور در آن روزها تشکیل شد و حتی هنوز هم در برخی مناطق همچنان برای خرید روغن تشکیل می شود! البته این صف ها فقط مختص به روغن نیست و گویا تب آن برای اقلام دیگر هم داغ شده است و معلوم نیست چند نفر ناخواسته با ایستادن در این صف ها درگیر کرونا شده اند.

البته از همان روزها نیز مسئولان مربوطه در این باره نظراتی مطرح و علت کمبود عرضه روغن را تحریم های ظالمانه، مشکلات ارزی و انتقال آن و عدم تخصیص ارز برای واردات روغن خام توسط بانک مرکزی اعلام کردند. حتی به این موضوع هم اشاره شد که به دلیل جو ایجاد شده در بازار برخی روغن می خرند و در خانه انبار می کنند و همین موضوع تقاضا را بالا برده است. اما چندی بعد شرکت بازرگانی دولتی از تزریق ۷۰ هزارتن روغن برای خانوار و صنف و صنعت خبر داد و دبیر انجمن صنفی روغن نباتی نیز اعلام کرد که این مقدار روغن بین کارخانه ها توزیع و پس از آن وارد بازار خواهد شد و آرامش به بازار بازخواهد گشت.

اگرچه چندی بعد وضعیت عرضه روغن مایع در فروشگاه های زنجیره ای و بعد از آن در خرده فروشی ها بهتر شد و بازار به ثبات نسبی رسید اما گزارش ها نشان می دهد که هنوز برخی استان ها در تامین روغن مایع مصرفی خانوار با مشکلاتی مواجه هستند. هرچند که در کنار آن کمبود عرضه روغن جامد همچنان خودنمایی می کند و شهروندان را با چالش های بسیاری مواجه کرده است؛ به طوری که براساس مشاهدات میدانی از برخی ازمحله های شهر تهران در بعضی از فروشگاه های زنجیره ای خرید روغن جامد با ارائه کارت ملی میسر است؛ یعنی به هر کارت ملی تنها یک روغن جامد فروخته می شود نه بیشتر!

با این وجود به نظر می رسد هنوز وعده های داده شده در خصوص حل مشکل روغن مایع و جامد به طور کامل عملیاتی نشده و ضروری است که مسئولان مربوطه هرچه سریعتر نسبت به ایجاد ثبات در بازار مواد غذایی در روزهای پایانی سال اقدامات لازم را انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱
نه ما باید مقاومت کنیم و روغن و غذا و مسکن اصلا اهمیتی برای مردم ایران ندارد و ما فقط میخواهیم با مشت بزنیم تو دهن کل دنیا باستثنا سوریه و عراق
با سلام شهر خودمون که چندین فروشگاه بزرگ از شهروند ، آرین ، کاسپین ، کوروش و .... داره روغن مایع پیدا نمیشه
اتفاقا من هم چند روز پیش که به چند تا از فروشگاهها که سر زدم روغن پیدا نکردم و در نهایت به یکی از نمایندگی های فروشگا ه هفت در شهر که رفتم روغنی موجود نبود، وقتی که پرسیدم چه موقع میاد ،گفتند که مرغ ببر تا روغن مایع برات بیارم، من هم مجبور شدم مرغ خریدم ، و از انباری فروشگاه برای من روغن مایع آوردن.
در شهرستانها روغن مایع هم با کارت ملی فقط یکی به هر خانوار میدن
خیلی مسخره است!
40 ساله وعده سرخرمن دروغین داده میشه به ملت.
خدايا شكرت به خاطر اين همه عزت
ههههههههههههههههههههههههههههههههرو هههههههههههههههههههههههههههههههرو به مدیریت این ها
شایعه درست نکن تابناک! همه چیز در حد وفور در دسترس مصرف کننده قرار دارد حتی اورانیوم غنی شده.
نیازی به رفع تحریم نداریم این امریکاست که به اف ای تی اف و پروتکل و برجام و دارو و روغن و نهاده دامی و .... نیاز داره !!
من اگه جای هیات دولتی ها بودم همین حالا هاراگیری می کردم؟! صد رحمت به سنگ پای قزوین؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان