بازدید 7442

الحوثی: نبرد در مأرب، برای بیرون راندن متجاوزان است

رهبر انصارالله یمن گفت که عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان مأرب صرفا برای مقابله با متجاوزان سعودی و حامیان آن‌هاست.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 19 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصار الله یمن، تصریح کرد مردم این کشور زیر بار قیمومیت عربستان سعودی، امارات یا آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهند رفت.

او که روز جمعه به مناسبت اولین جمعه ماه رجب سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما نمی‌خواهیم تحت قیمومیت عربستان سعودی، امارات، آمریکا، اسرائیل یا هر دولت دیگر باشیم. ما آزاده‌ایم و هویت ایمانی ما از ما می‌خواهد که برای تحقق استقلال خود تلاش کنیم».

یمنی‌ها هر سال اولین جمعه ماه رجب را جشن می‌گیرند. در این روز بود که یمنی‌ها به دعوت حضرت علی (ع)، فرستاده پیامبر اکرم (ص) به یمن لبیک گفته و اسلام آوردند و اولین نماز جمعه را به امامت ایشان به جا آوردند.

رهبر انصارالله یمن به تحولات میدانی در استان مأرب اشاره کرد و گفت: «نبرد‌های ما در مأرب، الجوف، البیضاء، تعز، ساحل غربی و همه مناطق صرفاً برای مقابله با متجاوزی است که با مردم ما می‌جنگد؛ زیرا این متجاوز به دنبال سیطره و تحمیل قیمومیت خود بر ما است».

او در ادامه افزود: «نبرد ما در مأرب یا هر استان دیگری با فرزندان و اهالی این استان‌ها نیست. چرا که آن‌ها در هویت ایمانی با ما مشترک هستند و اکثر اهالی استان مأرب شریف و آزاده‌اند».

عبدالملک الحوثی گفت که تعداد کمی از اهالی مأرب هستند که زیر پرچم یک افسر سعودی می‌جنگند و تلاش می‌کنند هیمنه عربستان سعودی بر یمن را در چارچوب وفاداری به آمریکا و عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحمیل کنند».

رهبر جنبش انصارالله و رهبر انقلاب یمن گفت که دولت نجات ملی در این کشور یک هدف دارد و آن مقابله با متجاوزان و هیمنه بیگانگان بر یمن است.

وی درباره ظهور جریان تکفیری در یمن نیز هشدار داد و گفت که این جریان جدا از مردم یمن بوده و اعتقادی به اصالت هویت و ایمان مردم یمن ندارد.

بدرالدین الحوثی گفت: «مردم ما دارای امتداد و عقبه ایمانی اصیلی در طول تاریخ بوده که به رسول الله (ص) می‌رسد و تکفیری‌ها به فرزندان یمن به این دید نگاه می‌کنند که آن‌ها کافر هستند مگر اینکه به مذهب و آیین وهابی آن‌ها و گروه‌های تکفیری درآیند».

او با تأکید بر اینکه همه عملیات‌های نظامی در جبهه‌ها در راستای مقابله با حملات متجاوزان بوده، از همه یمنی‌ها خواست بر اساس وظیفه ایمانی، انسانی و ملی به مقابله با متجاوزان برخاسته و از از مسائل امت اسلام مانند آرمان فلسطین و مقابله با هیمنه آمریکا و ایستادن در کنار مظلومان اعلام حمایت کنند.

رهبر انصارالله یمن در پایان با انتقاد از اقدام برخی از کشور‌های عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: «این جریان هر چقدر برای این کار خود بهانه‌تراشی و توجیه بیاورند، ارزشی ندارد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر