بازدید 44825
۱

اجازه انتقال آب دریا به فارس صادر شد

وزارت نیرو مجوز اجرای طرح انتقال سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به استان فارس را داده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 16 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به موضوع خشکسالی‌های پی در پی در سال‌های اخیر، روند افزایش جمعیت استان و همچنین افزایش هزینه تولید و انتقال آب در آینده اشاره کرد و گفت: فارس یک استان خشک محسوب می‌شود و ۱۱ سال خشک را پشت سر گذاشته و امسال نیز میزان بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

محمود رضایی با بیان اینکه امروز موضوع تأمین آب، اولین مساله فارس محسوب می‌شود، افزود: قطعاً میزان مصرف آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی طی سال‌های آینده سیر افزایشی خواهد داشت و این موضوع بر مشکلات فارس اضافه خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه شمار دستگاه‌های شیرین کننده آب دریا در ایران نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، اندک است، بیان کرد: استفاده از آب دریا برای استان‌های مختلف، بخصوص فارس ضروری و اجتناب ناپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به دریافت مجوز انتقال سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به فارس از وزارت نیرو اخذ شده است، گفت: به شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرده‌ام که برای انتشار فراخوان و توافق با مصرف کنندگان و خریداران آب که اغلب صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه و مناطق صنعتی کنسرسیومی را شامل می‌شود، در خصوص قیمت آب توافق شود.

رضایی با بیان اینکه بعد از حصول توافق‌های لازم، شرکت مجری طرح انتقال مشخص و عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریا به شیراز و چند شهرستان فارس آغاز خواهد شد، افزود: در فاز نخست، عملیات اجرایی انتقال ۱۵ میلیون متر مکعب آب به منطقه ویژه انرژی بر لامرد و پارسیان توسط بخش خصوصی آغاز شده است.

او با بیان اینکه موضوع مهم انتقال آب به مرکز استان و چند شهرستان دیگر فارس است، خاطرنشان کرد: آبی که در حال حاضر به مصارف صنعتی و شرب اختصاص می‌یابد با قیمت پایین عرضه می‌شود اما از آنجا که شیرین سازی و انتقال آب دریا بسیار هزینه بر است، باید مصرف کننده قطعی برای آن وجود داشته باشد.

معاون استانداری فارس با یادآوری اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان فارس در گام نخست با مشارکت ایمیدور و بخش خصوصی آغاز شده است، گفت: در طول سال‌های اخیر برای غلبه بر مشکل کم آبی اقداماتی خوبی نظیر احداث سد در فارس انجام شده است.

رضایی یادآور شد: اکنون ۹ سد در نقاط مختلف استان فارس در دست بهره‌برداری و ۴ سد نیز در دست احداث است که در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
سال افتتاح انشاالله 1499
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر