بازدید 7941

تحرک هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرز کره شمالی

رسانه‌ها از نزدیک شدن کشتی‌ها وهواپیما‌های جاسوسی آمریکا به شبه جزیره کره جهت پایش تحرکات موشکی کره شمالی همزمان با برگزاری رزمایش بین کره جنوبی وآمریکا خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶ 16 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌ها از نزدیک شدن کشتی‌ها وهواپیما‌های جاسوسی ارتش آمریکا به شبه جزیره کره جهت پایش تحرکات موشکی کره شمالی خبر دادند.

وبگاه «جونگانگ دیلی» دوشنبه نوشت که تحرک سامانه‌های تجسسی آمریکا، گمانه زنی‌ها را در مورد شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی افزایش داده است. به گفته منابع نظامی کره جنوبی، کشتی جاسوسی «یو‌اس‌ان اس لورنزن» قبل از ترک آب‌های ساحلی کره جنوبی در دریای زرد فعال بود.

منابع نظامی آمریکا و کره جنوبی گفتند که این استقرار نوعی مهیا شدن جهت اقدام نظامی تحریک کننده محتمل از کره شمالی در پاسخ به رزمایش مشترک آتی بین آمریکا و کره جنوبی است. این کشتی مجهز به یک آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA) است که می‌تواند اشیا موجود در هوا را تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری ردیابی کند.

هواپیمای تجسسی «آرسی ۱۳۵۵» ایالات متحده نیز در تاریخ ۶ فوریه از پایگاه هوایی در «نبراسکا» به پایگاه هوایی «کادنا» در اوکیناوای ژاپن منتقل شد. این هواپیما نیز یکی از تنها سه فروند هواپیمای تجسسی موجود در زرادخانه ارتش ایالات متحده است که می‌تواند پرواز موشک‌های بالستیک دوربرد را ردیابی کند.

در حالیکه هیچ نشانه‌ای از پرتاب بالقوه یا آزمایش موشکی کره شمالی موجود نیست، یک منبع نظامی گفت: «این پرتاب می‌تواند هر زمان که "کیم جونگ اون" رئیس کره شمالی دستور بدهد، اتفاق بیافتد.»

رسانه‌ها یکشنبه از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند. وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نوشت که آمریکا و کره جنوبی در حالی قصد از سرگیری برگزاری رزمایش باهم را دارند که این تمرین‌های نظامی به دلیل مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی و بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود.

روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش ۹ روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل