بازدید 11196
۳
مجمع دهم اسفند پایان حکومت رفقای تاج بر فدراسیون فوتبال خواهد بود؟

بازهم درگیری و تخریب ورزشگاه بیت المال ارمغان مدیریت کاظم طالقانی

چگونه یک مدیر غیرفوتبالی که به شهادت اسناد و تصاویر ، توان اداره یک هیات فوتبال را ندارد داعیه اصلاح فوتبال کشور و اداره فدراسیونی را دارد که به یمن شاهکارهای وی و همقطارانش، به یک خرابه بدل شده و کمتر مدیری جرات برعهده گرفتن مسوولیت آن با صدها میلیاردتومان قرض و بدهی را دارد؟
کد خبر: ۱۰۳۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 15 February 2021

بار دیگر یک مسابقه رسمی فوتبال در لیگ های رده بزرگسالان ایران به درگیری و جنجال کشیده شد و مسبب این رسوایی نیز تیمی از حیطه مسوولیت عضو خبرساز هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقه پرحاشیه تیمهای استقلال ملاثانی و قشقایی شیراز در لیگ دسته اول، در ورزشگاه جدید پارس شیراز که از محل بیت المال ساخته شده، برگزار شد و بعد از رقم خوردن یک نتیجه پُر گل به سود میزبان، نماینده خوزستان دست به اغتشاش زد و بعد از نتیجه بازی ، اخلاق را هم یکجا باخت.

عصر یکشنبه ۲۶ بهمن ماه بعداز اینکه تیم قشقایی شیراز میهمان خود استقلال ملاثانی را در ورزشگاه پارس شیراز مغلوب کرده و به هر ۳ امتیاز مسابقه دست یافت و ۲ پله در جدول صعود کرد ، بازیکنان تیم میهمان با حاشیه آفرینی و شکستن اموال عمومی، ورزشگاه را ترک کردند تا گوشه دیگری از مدیریت عبدالکاظم طالقانی در هیات فوتبال خوزستان به نمایش درآید؛ هیاتی که در فدراسیون مهدی تاج و حیدر بهاروند، عنوان هیات نمونه را در اختیار گرفت اما طی این مدت بارها با ثبت درگیری های خونین در ورزشگاه ها یا تیمهای این استان، که بعضا مثل برگزاری فینال جام حذفی به یک رسوایی ملی انجامید، رکورد عجیبی در آبروریزی خلق کرده است.

بازهم درگیری و تخریب ورزشگاه بیت المال ارمغان مدیریت کاظم طالقانی

ماجرا طبق نوشته خبرنگار خبرگزاری دانشجویان از اواسط نیمه نخست شروع شد و به دنبال اعتراض نیمکت نشینان تیم میهمان به دلیل حضور شماری از هواداران میزبان در ورزشگاه، بازی برای دقایقی متوقف شد و در نهایت داور نیمه اول را با هفت دقیقه وقت اضافه به پایان برد. در وقت استراحت بین دو نیمه بار دیگر بازیکنان و کادر فنی استقلال ملاثانی، با رفتار‌های غیرورزشی حاشیه آفریدند که یکی از آنها، ضرب و شتم مدیر رسانه‌ای باشگاه قشقایی شیراز بود.

شکستن در ورودی و تجهیزات داخل رختکن، اتفاقات دیگری بود که از سوی اعضای تیم نماینده استان خوزستان رقم خورد تا استقلال ملاثانی، بار دیگر گوشه هایی از تاثیر مدیریت طالقانی بر فوتبال خوزستان به نمایش در آید. مدیری که طی یکسال اخیر به طور مرتب در فدراسیون فوتبال حضور دارد و گویا مسوولیت اصلی خود یعنی اداره فوتبال یک استان بسیار مهم کشور را رها کرده است یا از راه دور این وظیفه را انجام می دهد.

بازهم درگیری و تخریب ورزشگاه بیت المال ارمغان مدیریت کاظم طالقانی

چگونه یک مدیر استانی که به شهادت اسناد و تصاویر ، توان اداره یک هیات فوتبال را ندارد داعیه اصلاح فوتبال کشور و اداره فدراسیونی را دارد که به یمن شاهکارهای وی و همقطارانش، به یک خرابه بدل شده و کمتر مدیری جرات برعهده گرفتن مسوولیت آن را دارد؟ 

طالقانی یکی از بازنشستگان فدراسیون فوتبال است که بعد از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم صندلی هیات رییسه فدراسیون را ترک نکرد و با حمایت قاطع از مهدی تاج و سپس سرپرستی حیدر بهاروند ، حتی تا حمایت تلویحی از قرارداد ویلموتس هم پیش رفت و اکنون هم تمام توان خود را برای جلب رای مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال به کار بسته است.

او مسوول امور استان های فدراسیون فوتبال نیز شناخته می شود و اغلب انتخابات هیات های استانی که برگزار کرده، به شهادت گزارش ها و مصاحبه های موجود رسانه های گروهی به اختلاف و اعتراض و نارضایتی انجامیده است. حالا با رد صلاحیت حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان، و کنار کشیدن دسته جمعی چندین عضو فعلی هیات رییسه ناکام، مشخص نیست چگونه صلاحیت این چهره پرحاشیه فدراسیون بار دیگر احراز شده است و او با چراغ سبز کمیته بدوی انتخابات، مشغول رقابت برای حفظ کرسی خود است. هر چند با کنار رفتن بهاروند او پشتیبان اصلی اش را از دست داده و تعدادی از آرای تضمین شده او و همقطارانش پخش خواهد شد اما صرف حضور او در میان نامزدها هم با چنین کارنامه ای تعجب آور است.

هنوز حکم محرومیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره او و بهاروند بر سر پرونده جنجالی فینال جام حذفی، فراموش نشده که به شکل عجیب و سریع از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال لغو شد! همینطور درگیری و سنگ پراکنی خونین در این استان درجریان بازی پرسپولیس نیز هنوز از یادها نرفته است، واقعه ای که می توانست به یک فاجعه بزرگ ملی و بین المللی تبدیل شود و دهها قربانی بگیرد.

بازهم درگیری و تخریب ورزشگاه بیت المال ارمغان مدیریت کاظم طالقانی

حالا به گفته مسئولان محلی، امیر سواری بازیکن اخراجی ملاثانی نماینده خوزستان در لیگ یک؛ که در وقت‌های تلف شده نیمه دوم با کارت قرمز داور مواجه شد، اقدام به شکستن در رختکن کرده است. ناظر فدراسیون، مسئول هیات فوتبال و نماینده یگان ویژه تایید کردند که این اتفاقات همگی از سوی اعضای تیم استقلال ملاثانی رخ داده است اما دریغ از یک خط مصاحبه و واکنش از سوی کاظم طالقانی که با گفت و گوهای رگباری در حمایت از تاج و بهاروند معروف است.

پرونده این چهره پرحرف و حدیث هیات رییسه که در ماجرای امضای قرارداد نجومی با ویلموتس و تحمیل غرامت کمرشکن 200میلیاردتومانی با حکم فیفا بر فدراسیون ایران نقش مهمی داشته است، در همین دوره چهارساله به قدری قطور و تاسف بار است که بعید است مجمع بار دیگر به او و همفکرانش اعتماد کرده و فوتبال ورشکسته ایران را دوباره تحویل چنین افراد پرمساله ای در فوتبال حرفه ای بدهد. حاصل عملکرد طالقانی، امروز در قواره فدراسیونی که حتی ساختمان هم برای مکان استقرار ندارد مشخص است. احکام قضایی دادگاه ها یکی پس از دیگری می رسند و شستا با توقیف عمده دارایی های فیزیکی فدراسیون فوتبال، چیزی نمانده که این نهاد را به لطف مدیریت پنج ستاره آقایان در کوچه و خیابان آواره نماید.

نویسنده: محمدعلی عباسی

بازهم درگیری و تخریب ورزشگاه بیت المال ارمغان مدیریت کاظم طالقانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
تأسف برای فرهنگ از دست رفته. یعنی یک مسابقه فوتبال، این همه مهم است؟
فوتبال نیست دیوونه خونه هست. در این دیوونه خونه رو ببندید. این افراد شرور را هم به اردوگاه کار اجباری برید تا دیگه هوس خسارت به بیت المال نکنند.
تعجب نداره. این مشت نمونه خروار مدیریت در ایرانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر