بازدید 21518

شهروندِ از همه‌جا بی‌خبر ۱۲ بار دستگیر شد

یک شهروند تهرانی به علت سواستفاده دیگران از پلاک وسیله نقلیه‌اش ۱۲ مرتبه دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 14 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از برنا، طبق قانون در صورت بروز خسارت یا هرگونه کوتاهی در نگهداری از وسایل نقیله مردم، خیانت در امانت محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد. بسیاری از کارشناسان حقوقی بر این باورند که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از اموال و وسایل نقلیه شهروندان، پارکینگ های نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی باید مجهز به دوربین مداربسته باکیفیت بالا باشند و به این علت نباید وجه اضافی از صاحبان وسایل نقلیه دریافت شود.

این کوتاهی و عدم دقت پارکینگ وسایل نقلیه این بار برای یکی از شهروندان گران تمام شد و منجر به ۱۲ مرتبه دستگیری او شد. این شهروند که پلاک وسیله نقلیه او به سرقت رفته بود، گفت: بی شک اگر تلاش مامورین انتظامی نبود، من همچنان در چرخه دستگیر شدن‌های پیاپی گیر افتاده بودم. ماجرا این است که من موتورسیکلت خود را در یک پارکینگ عمومی پارک کرده بودم و سارقان از غفلت نگهبان پارکینگ سواستفاده کرده و وارد پارکینگ می شوند و پلاک موتورسیکلت من را به سرقت بردند.

او افزود: این افراد پس از سرقت پلاک موتورسیکلت من، آن را روی یک موتورسیکلت دیگر که شبیه موتور من بود، نصب کردند و به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کردند و بعد از هر سرقت، به علت تشابه زیادی که وجود داشت، من را دستگیر می‌کردند و به دادسرا می بردند. در حالی که موتور من در این مدت در پارکینگ بود و اصلا سوار آن نشدم.

این شهروند ادامه داد: موتورسیکلتی که پلاک وسیله نقلیه من روی آن نصب شده بود هم سرقتی بود و این کار را برای شناسایی آنها سخت کرد. من بارها دستگیر شدم و هر مرتبه که دستگیر می شدم، زمان زیادی طول می کشید تا بی‌گناهی‌ام ثابت شود. یک سال است که آواره دادگاه و پاسگاه هستم و هر مرتبه با فیش حقوقی و ضمانت آزاد می‌شدم. من هم مالباخته بودم و هم این که متهم می شدم و این زندگی را برای من سخت کرده بود. تا این که متهم توسط پلیس پیشگیری تهران دستگیر شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص گفت: متهم با این موتورسیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه می کرد و بارها به دادسرا احضار شده بود. پلاک موتورسیکلت او از پارکینگ موتورسیکلت‌های توقیفیِ به سرقت رفته بود. پس از تحقیقات پلیسی این سارق پلاک دستگیر شد.

او افزود: مالکان پارکینگ ها باید بدانند که اموال و وسایل نقلیه شهروندان پیش آنها امانت است و باید با کمال دقت از آنها نگهداری کنند. متاسفانه گزارشات متعددی در خصوص تخلف پارکینگ‌ها دریافت کرده ایم و پرونده های زیادی در این خصوص به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: به مالکان پارکینگ ها هشدار می دهیم که باید بیشتر دقت کرده و موارد ایمنی را در پارکینگ ها رعایت کنند. چون مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی