بازدید 6671
۱

هشدار درباره افزایش آمار بیماران کرونا در آذربایجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزنسبت به احتمال افزایش آمار مربوط به بیماران کرونا در استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ 13 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از تبریز، محمدحسین صومی در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، آذربایجان شرقی، بیست و دومین استان کشور از نظر تعداد بیماران بستری شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است، افزود: ۹۲ نفر نیز در همین بازه زمانی، بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

صومی میانگین تعداد فوتی‌های کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته را سه نفر اعلام کرد و افزود: هفته گذشته، ۲۴ نفر از هم استانی‌ها حان خودشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه چهار شهرستان عجب شیر، آذرشهر، سراب و جلفا در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، افزود: شهرستان‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، شبستر، مراغه، میانه، ملکان و مرند نیز در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونا هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شهرستان‌های عجب شیر، آذرشهر سراب و جلفا در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

علیار راستگو گفت: فرمانداران استان موظفند بر اساس وضعیت هر شهرستان، نسبت به اجرای دقیق محدودیت‌های خاص اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری شرایط توسط مردم، خطرناک است و احتمال افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان را به دنبال دارد، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راهکار کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال کرونا تا زمان واکسیناسیون عمومی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری هر گونه تجمع غیرضروری در استان ممنوع است، گفت: در صورت بی‌توجهی افراد به رعایت محدودیت‌های کرونایی از طریق قانون با هنجارشکنان و تهدیدکنندگان امنیت و سلامت عمومی برخورد می‌کنیم.

راستگو همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت گروه‌های موثر، بستر رسانه و اقدامات فرهنگی برای کاهش آمار بیماری کرونا در استان شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه چیز بازیچه مسابل سیاسی شده
تا ۲۲ بهمن کرونا ور کشور نابود شده بود
دوباره بعد ۲۲ بهمن و با نزدیک شدن به سب عید کرونا داره غوغا می کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار