بازدید 5965
۲

کاهش ۹۵ درصدی خطر کرونا با استفاده درست ماسک

درست ماسک زدن و استفاده همزمان از دو ماسک، خطر کرونا را بیش از ۹۵درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 12 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه توسط مراکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) نشان داد، زدن ماسک به شکل صحیح و استفاده از دو ماسک بطور همزمان، خطر مواجهه افراد با ویروس کرونا را بیش از ۹۵٪ کاهش می‌دهد.

زدن ماسک به شکل صحیح یعنی ماسک بطورکامل صورت (بینی و دهان) را بپوشاند و ماسک به صورت ثابت، محکم و بدون وجود منفذ در اطراف آن، روی صورت قرار بگیرد.

اگر از ماسک‌های پارچه‌ای ابتدایی استفاده می‌کنید، پوشیدن دو ماسک روی هم ممکن است جلوی عبور ذرات ریز ویروس را هنگام بازدم بیشتر بگیرد و همین طور شما را از استنشاق ویروس در هوای اطراف بهتر محافظت کند.

پژوهش‌های جدیدی که بر روی ماسک‌های معمولی و پارچه‌ای انجام شده است، نشان می‌دهد که دو لایه ماسک پارچه‌ای عملکرد بهتری از تنها یک لایه ماسک دارد.

استفاده از دو لایه ماسک به ویژه اگر در شرایطی هستید که ممکن است بیشتر در خطر باشید - برای مثال زندگی با فردی که به کووید۱۹ مبتلا است - ضرری ندارد.

همچنین، مهم نیست که ماسک شما چند لایه دارد، مطمئن شوید که اندازه صورت‌تان است و بدون شکاف از کنار‌ها و بالا و پایین روی صورتتان قرار گرفته است. شکاف اطراف ماسک می‌تواند موجب خارج شدن میکروب‌ها هنگام بازدم از زیر ماسک و همینطور ورود آن‌ها به دهان و بینی خودتان هنگام نفس کشیدن باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
رعایت نکنی می گیری چه پژمان جمشیدی باشی چه رونالدو. جدی هم نگیری پخشش می کنی بیماری رو. اقای میناوند و انصاریانو خدا بیامرزه ولی سهل انگاری همین دو عزیز خیلی ها رو بیمار کرده. من صحنه هایی روبوسی تو این شرایط از بازیگرا دیدم که واقعا موندم چرا یه الگوی رفتاری باید اینقدر جلوی دوربین بیخیال باشه. بعدشم شما باعث پخش بیماری شی با سهل انگاری مسسب مرگ خیلیای دیگه ای . حداقل با علایم سرماخوردگی دیگه شک کن ماسک بزن نه اینکه با احتمال اینکه کرونا نیست ، ماسک بر می داری ، بالا و پایین مملکتتو نقد می کنی در صورتی که خودت راحت می تونی خودتو به عنوان یه شخص بی طرف نقد و در لحظه اصلاح کنی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل