بازدید 10746

آژانس انرژی اتمی: ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تولید فلز اورانیوم را در تأسیسات اصفهان آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 11 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رافائل گروسی مدیرکل بین‌المللی انرژی اتمی، اعضای آژانس را از تحولات اخیر درخصوص فعالیت‌های تحقیق و توسعه ایران در زمینه تولید فلز اورانیوم به عنوان بخشی از هدف اعلام‌شده برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران، آگاه کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رافائل گروسی مدیرکل آژانس می‌گوید: آژانس در روز ۸ فوریه تولید ۳.۶ گرم فلز اورانیوم در کارخانه تولید صفحه سوخت (FPFP) در تاسیسات اصفهان را تأیید کرد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین روز چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، آغاز شده است.

غریب آبادی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: این فعالیت در سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله نخست آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می‌شود.

نماینده دائم کشورمان، با یادآوری اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، افزود: این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشور‌های پیشرو در تولید سوخت‌های جدید قرار خواهد داد.

وی همچنین گفته بود: همه این مراحل به اطلاع آژانس رسیده است و می‌رسد و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست