بازدید 11535
۲

روند اجرای پروژه سد لیلان چای آغاز می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی خود از شهر ملکان، گفت: در رابطه با بحث فاضلاب شهر ملکان مقرر شد، ۴ میلیارد تومان از طریق شرکت آب و فاضلاب به این بخش کمک شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵ 10 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از تبریز، علی نیکزاد که به منظور نظارت میدانی از شهر‌های ملکان و مراغه به آذربایجان‌شرقی سفر کرده در جلسه جمع‌بندی مصوبات این سفر نظارتی، ضمن تشکر از مسوولان اجرایی کشور و امامان جمعه، اظهار داشت: بنابر روندی که همواره در سفر‌های نظارتی خود داریم، تصمیمات را تبدیل به مصوبه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حضور ما در شهر ملکان به دعوت آقای موسوی نماینده مردم ملکان صورت گرفت، افزود: در این سفر آقای متفکرآزاد از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اسکو، آذرشهر و تبریز نیز حضور داشته و ما را همراهی کردند.

نیکزاد ادامه داد: در رابطه با بحث فاضلاب شهر ملکان مقرر شد، ۴ میلیارد تومان از طریق شرکت آب و فاضلاب به این بخش کمک شود همچنین مقرر شد از میان ۲۱ تصفیه‌خانه‌ای که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، فاضلاب شهرستان ملکان در اولویت قرار بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد، یکی از شعب بانک صادرات در شهر لیلان که قرار بود تعطیل شود از فردا به کار خودش ادامه دهد همچنین در جریان این سفر نظارتی با فردی روبه رو شدیم که تمام مشکلاتش با ۵۰ میلیون تومان حل می‌شد، از این رو مقرر شد ظرف یک هفته مبلغ موردنظر تامین شود.

نیکزاد با اشاره به فعالیت کارخانه ذوب‌آهن ملکان یادآور شد: در شهر ملکان قرار است کار عظیمی در خصوص احداث کارخانه ذوب‌آهن با ظرفیت ۱۰ هزار تن ایجاد شود که برای تکمیل آن به ۹۵ میلیارد تومان نیاز است، از این رو با بانک ملت توافق کردیم که ۷۰ درصد این اعتبار با نظر کارشناس مربوطه از محل قرار گرفتن ماشین‌آلات و زمین‌های کارخانه در رهن تامین و مابقی آن از آورده سرمایه‌گذار به منظور تکمیل پروژه تهیه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار شد ۲۰ کیلومتر راه روستایی از طریق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش برود همچنین علاوه بر کمک‌هایی که توسط بنیاد مسکن برای آسفالت روستایی انجام شده، ۵ میلیارد تومان دیگر نیز برای این امر کمک شود.

وی متذکر شد: درحوزه ایستگاه راه‌آهن ملکان نیز شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی مسوولیت این پروژه را برعهده دارد و امروز هم با حضور معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی مقرر شد ۳ تا ۴ میلیارد تومان به این بخش کمک شود و بقیه اعتبارات امسال را نیز تخصیص ۱۰۰ درصدی بدهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شروع روند اجرایی ساخت سد لیلان‌چای یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر نظارتی است، بیان داشت: سد مذکور برای سال ۱۴۲۵ بین ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد تا آب شرب مردم ملکان، لیلان و روستا‌های اطراف را تامین کند و بر همین اساس مقرر شد، شرکت آب و فاضلاب مکاتبه‌ای با وزارت نیرو داشته باشد و هر دو ارگان موافقت خودشان را اعلام کنند همچنین سازمان محیط زیست نیز که به دلیل احیای دریاچه ارومیه اجرای سد را متوقف کرده بود این ممنوعیت را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بنده و آقای موسوی نماینده مردم ملکان به‌طور جدی پیگیر این مصوبه هستیم تا ردیف اعتباری آن افزایش پیدا کند و در غیر این صورت از منابع داخلی وزارت نیرو تامین شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
پس دریاچۀ ارومیه چه می شود؟
این سخنان معاون مجلس بود یا معاون رییس جمهور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان