بازدید 6986
۴

رییس سازمان بازرسی: قوانین اقتصاد به روز نیست

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تصریح بر ناکارآمدی قوانین و مقررات اقتصادی و به روز نبودن آن گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی و نیازمند بازنگری و تجدید نظر در برخی قوانین مربوطه هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 09 February 2021

به گزارش «تابنک» به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان شامگاه دوشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی گلستان در گرگان اظهار داشت: کارگروهی در قوه قضاییه تشکیل شده است تا موارد و مصادیق مربوطه و با نظرات فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور به منظور اصلاح قانون و مقررات حوزه اقتصاد جمع‌آوری و تدوین شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مشکلات بانکی هم موانع مربوطه جمع‌آوری شده و در جلسه هفته آینده با رییس کل بانک مرکزی مطرح تا برای آن تصمیم گیری مقتضی صورت گیرد.

درویشیان با تاکید بر تعامل قوه قضاییه و سازمان بازرسی با مجلس بویژه کمیسیون‌های تخصصی از جمله اقتصادی گفت: در برخی موضوعات مانند مالیات، مسائل بانکی و گمرکی و امور کارگری می‌توان با اصلاح یک ماده یا تبصره؛ بسیاری از مشکلات را حذف کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاحیه بندهایی از لایحه ارتقای سلامت نظام اداری را تصویب کرده است و رییس جمهور بزودی آن را ابلاغ خواهد کرد که این مهم ظرفیت خوبی برای صیانت از امور مربوطه است.

درویشیان با بیان اینکه عنوان و مسوولیت افراد مانعی برای برخورد قانونی در تخلفات نخواهد بود؛ اظهار داشت: برخی افراد، صادرکنندگان و واردکنندگانی که ارز در اختیارشان را به چرخه مالی کشور برنگرداندند؛ به دادسرا معرفی شده و ارقام ارزی مربوطه نیز مسترد شد.

رییس سازمان بازرسی در ادامه با یادآوری مزیت های انسانی، طبیعی و زیرساختی کشور؛ پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، اقدام برای خنثی کردن تحریم‌ و افزایش تولید بر اساس منویات مقام معظم رهبری را چاره برون رفت از شرایط کنونی عنوان کرد.

همچنین در این جلسه استاندار گلستان به برخی چالش‌های استان از جمله کندی کار اجرای پروژه پتروشیمی و ۱۵ ساله شدن آن اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک این طرح با سرمایه‌گذار جدید شروع خواهد شد.

هادی حق‌شناس با یادآوری برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی گلستان با کمک دستگاه‌های نظارتی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان پرداخت شد و در این موضوع گلستان رتبه سوم کشور را از آن خود کرد.

وی مزیت‌های نسبی گلستان در تولید محصولات زراعی و دامی همچون گندم و مرغ را نیز یادآور شد و گفت: هم پوشانی دستگاههای اجرایی و قضایی می‌تواند فرآوری محصولات و ارزش افزوده آن را رشد داده و به تبع آن افزایش درآمد بهره برداران استان حاصل می شود.

در این جلسه رییس اتاق بازرگانی گرگان، دبیر گلستانی انجمن زنجیره تولید طیور کشور، مدیر یک شرکت تولیدی آرد، رییس انجمن پیمانکاران عمران و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان و مشاور حقوقی یک شرکت تولیدی سیم و کابل برق مسائل و مشکلات حوزه‌های اقتصادی این خطه شمالی را به نمایندگی از همکارانشان مطرح کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عدم پيگيري گراني ها احتكارها را بندازين گردن نداشتن قانون بروز!!!
نه بابا
کدام اقتصاد ؟؟
بعد 42 سال فهمیدید که اطلاعاتتان بروز و جهانی نیست و افراد خبره و باسواد در حاشیه و کنار هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست