بازدید 14529

پنتاگون از تصمیم بایدن در قبال یمن خبر داد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، رییس جمهوری این کشور به دنبال بازنگری در حمایت واشنگتن از عملیات تهاجمی عربستان در یمن است.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 04 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواهان بازنگری در مشارکت این کشور در حمایت از عملیات تهاجمی عربستان در یمن است. وی گفت: حمایت از شرکا باید با منافع و ارزش‌های ما همخوانی داشته باشد.

وی اوضاع یمن را بزرگترین فاجعه انسانی جهان در حال حاضر توصیف کرد و گفت: ما از این مساله آگاهیم.

سخنگوی پنتاگون همچنین در خصوص سفر اخیر کنت مک کنزی، به عربستان اظهار داشت: این سفر ارتباطی با مذاکره درباره احداث پایگاه‌های نظامی دائمی در این کشور نداشت. وی گفت، "عربستان شریک اصلی مبارزه با تروریسم است" و این شراکت ادامه دارد.

کربی خروج ناو هواپیما بر آمریکا یو اس اس نیمیتز از خلیج فارس را یک اقدام معمول در ناوگان نیروی دریایی آمریکا دانست و گفت، کشورش برای بازدارندگی منازعات منطقه و حمایت از شرکا و دوستانش در آنجا از حضور بسیار قدرتمند خود محافظت می‌کند.

سخنگوی پنتاگون عنوان داشت: ما تلاش می‌کنیم برای دفاع از منافع ایالات متحده در خاورمیانه، گزینه‌هایی را به رئیس جمهوری آمریکا ارائه کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس