بازدید 9630
۲

کرونا ریشه کن نمی شود/ شکل گیری موج جدید بیماری

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهرن، گفت: بیماری کرونا ریشه کن نمی شود و فقط می توانیم شتاب آن را کاهش دهیم.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 03 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علیرضا زالی، به تغییرات وضعیت کرونا در پایتخت نسبت به هفته‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این افزایش آماری احتمال دارد حاکی از شکل گیری یک موج جدید بیماری باشد.

وی گفت: کرونا درمان قطعی ندارد و هیچ دارویی برای ریشه کنی و علاج قطعی آن وجود ندارد و واکسیناسیون تمام افراد جامعه نیز زمان بر است.

زالی در ادامه تاکید کرد: به رغم تمامی ویروس‌های جهش یافته همچنان رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است.

وی با توجه به اثربخشی اعمال محدودیت‌ها در آبان ماه از آنها به منزله سرعت گیر برای کاهش شیوع بیماری نام برد و یادآور شد که با توجه به شاخص‌های آماری شاید مجدد نیاز به اعمال محدودیت‌های جدی تر باشد.

زالی با بیان این مطلب که کرونا هرگز ریشه کن نمی‌شود گفت: تا مدت‌های طولانی این بیماری گریبانگیر بشریت است و فقط می‌توانیم شتاب آن را کاهش دهیم و ریشه کن سازی آن فعلاً منتفی است. حتی اگر در عرصه جهانی نیز کنترل شود قطعاً به یک بیماری فصلی و آندمیک تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار تست PCR و تست سریع در غربالگری‌های، اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تست سریع میزان قابل توجهی اعتبار دارد و تست PCR یکی از تست‌های طلایی برای تشخیص بیماری کرونا است.

به گفته زالی، تاکنون هرگز با کمبود تخت بیمارستانی در تهران مواجه نشدیم حتی در تلخ‌ترین روز کرونایی که ۵ آبان ۹۹ با ۷۵۰۰ بیمار بستری بود و این موج سنگین با همکاری و رشادت مدافعان سلامت مدیریت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
کاملا مشخصه ادامه داشتن کرونا توی دل بعضی ها قند آب میکنه
فقط نا امیدی تزریق کن. تو همین سایت خبر هست که متخصص گفته واکسیناسیون سریع کمک خواهد کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل