بازدید 7805

بررسی حذف وفاداران به ترامپ از پنتاگون

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا ضمن ممانعت از به کار گماشتن افراد وفادار به رئیس جمهور سابق این کشور، انتصاب‌های چند روز آخر دولت وی را تحت بازبینی قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ 30 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد افراد وفادار به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را از هیأت‌های مشاوره برکنار کند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پنتاگون از یک سو به‌دنبال ممانعت از به کار گیری شماری از وفاداران به ترامپ در هیأت‌های مشاوره بوده و از سوی دیگر انتصاب‌های دقیقه نودی رئیس جمهور سابق آمریکا را زیر ذره‌بین برده است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: «آقای وزیر همان‌طور که انتظار می‌رود، در حال بازبینی سیاست‌های فعلی در سرتاسر وزارتخانه است تا درباره هرگونه تغییرات ضروری تصمیم‌گیری کند که این شامل هیأت‌های مشاوره نیز می‌شود».

او در ادامه گفت: «تصمیم نهایی در خصوص هیأت‌های مشاوره گرفته نشده، اما درصورت وقوع تغییرات، اطلاعات آن در دسترس قرار می‌گیرد».

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آبان امسال، شماری از اعضای قدیمی این هیأت‌ها از جمله «هنری کیسینجر» و «مدلین آلبرایت» وزرای امور خارجه اسبق آمریکا را برکنار کرد و وفاداران به خود را جایگزین آن‌ها کرد.

تصمیم دولت بایدن برای توقف تأیید اعضای این هیأت‌ها در حالی انجام شده که کاغذ‌بازی‌های مربوط به انتصاب نزدیکان ترامپ در پنتاگون هنوز به اتمام نرسیده است. از جمله این انتصابات می‌توان به گماشتن «کوری لواندوفسکی» مدیر ستاد ترامپ و «دیوید باسی» معاون او در هیأت تجارت دفاعی پس از بیرون کردن ۹ عضو این مجموعه بود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا علاوه بر انتصابات ترامپ در پنتاگون، کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان را نیز بازبینی می‌کند.

ترامپ در آخرین روز‌های ریاست جمهوری خود تلاش کرد با کاهش نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان وانمود کند که به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است.

با این حال اظهارات و ادعا‌های آستین و دیگر مقامات ارشد جدید وزارت دفاع آمریکا درباره چین، ایران و روسیه، نشانگر تداوم سیاست‌های دولت ترامپ علیه این کشور‌ها است.

آستین در جلسه رأی اعتماد سنا مدعی شده بود که ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه غرب آسیا و نیرو‌های مستقر این کشور در منطقه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر