بازدید 6056
من حق رای داشتم علی کریمی را انتخاب می‌‌کردم

چراغپور: ارتباط رییس فدراسیون با سران سه قوه مهم است!

کد خبر: ۱۰۳۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 30 January 2021

جلال چراغپور یکی از تئورسین های قدیمی فوتبال ایران است. او در خصوص انتخابات ۱۰ اسفند فدراسیون فوتبال و نظرش در خصوص نامزدهای انتخابات عنوان کرد: افرادی به عنوان نامزد در این انتخابات حضور دارند که می‌شود کارنامه آنها را بررسی کرد. مثلاً خیلی راحت می‌توانیم کارنامه مصطفی آجرلو را بررسی کنیم و ببینیم که او از گذشته‌ها مدیر فوتبالی بوده و تا همین الان هم در فوتبال مدیریت دارد. یا مثلا کارنامه علی کریمی و حیدر بهاروند را می‌توان مطالعه کرد. خوشبختانه شرایط طوری است که می شود تک‌تک این افراد و کارنامه‌هایشان را تعقیب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، کارشناس برجسته فوتبال ایران ادامه داد: وقتی این امکان وجود داشته باشد که کارنامه یک شخص را تعقیب کنیم، آن وقت می‌شود به راحتی در خصوص هر کسی تحقیق علمی کرد. به نوعی می‌شود اهلیت سنجی کرد که آیا یک شخص می‌تواند رئیس فدراسیون شود یا خیر.

چراغپور خاطرنشان کرد: مساله دیگر این است که ما باید بدانیم چرا باید به یک نفر رای بدهیم و آن یک نفر مد نظر ما چه تفاوتی با بقیه دارد؟ آیا نامزدی مثل کریمی می‌تواند رئیس فدراسیون شود؟ آیا مسائلی مثل تحصیلات، زبان و روابط عمومی بین الملل و ... مهم نیست و فقط شهرت کافی است؟ آیا یک تاجر می‌تواند رئیس فدراسیون شود؟ اگر قرار بر این بود که که میلیاردرها به راحتی فوتبال را اداره می کردند. به نظر من باید رزومه همه به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

چراغپور: ارتباط رییس فدراسیون با سران سه قوه مهم است!

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش رئیس بعدی فدراسیون باید یک فرد فوتبالی باشد یا یک مدیر سیاسی، گفت: هر عقل سلیمی می‌گوید رئیس فدراسیون باید از اهالی فوتبال باشد و به نوعی فدراسیون فوتبال باید به دست کاربلدان این رشته اداره شود. همچنین رئیس فدراسیون باید به مسائل فنی، مدیریت انسانی، مسائل اقتصادی و ... که به فوتبال ارتباط دارد، شناخت کامل داشته باشد. واقعا مهم است که رئیس فدراسیون به این چیزها اشراف کامل داشته باشد. وقتی یک شخص صرفا سیاسی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، از لحاظ فوتبالی نمی‌تواند خیلی کار خاصی انجام بدهد.

این کارشناس فوتبال افزود: اگر قرار باشد یک مدیر صرفا سیاسی به فدراسیون بیاید، همان اتفاقی که برای باشگاه‌ها و مدیریت آن‌ها در این چند سال رخ داده، برای فدراسیون هم رخ می‌دهد. یعنی افرادی مدیر می شوند که از ضوابط فوتبالی چیزی نمی دانند و فقط مدیریت بلد هستند. ضمن اینکه در این شرایط سن مدیرعاملی هم در باشگاه های ما پایین آمده و نباید این اتفاق در فدراسیون نیز رخ بدهد. هر زمانی که در فوتبال و مدیریت آن به قحط الرجال رسیدیم آن وقت می شود از مدیران سیاسی یا غیر فوتبالی استفاده کرد.

چراغپور در پاسخ به این سوال که اگر خودش در انتخابات فدراسیون حق رای داشت به چه کسی رای می‌داد، خاطرنشان کرد: اگر من حق رای داشتم به علی کریمی رای می‌دادم یا اگر علی دایی در انتخابات حضور داشت به او رای می‌دادم یا هر فرد فوتبالی دیگر. بالاخره فوتبال را باید فوتبالی‌ها اداره کنند.

وی در خصوص اینکه آیا لازم است که رئیس فدراسیون ارتباطات قوی با روسای سه قوه کشور داشته باشد یا خیر، گفت: ارتباط داشتن با روسای سه قوه یک ابزار بسیار قدرتمند برای رئیس فدراسیون است اما مساله اینجاست که ابتدا انتخابات را باید مورد تایید فیفا قرار بگیرد. وقتی رئیس فدراسیون ما مورد تایید فیفا باشد آن وقت خود فیفا به رئیس فدراسیون ما شخصیت و اعتبار می بخشد. وقتی رئیس فدراسیون مثلا یک فوتبالیست شناخته شده جهانی باشد، فیفا زودتر و راحت‌تر به او کرسی و اعتبار می دهد.

مدرس فوتبال ایران عنوان کرد: وقتی می گوییم رئیس فدراسیون با همه ارتباط خوبی داشته باشد منظور این است که در کشور قدرت لازم را داشته باشد اما از آن طرف در فیفا هم باید اعتبار داشته باشد. البته این چنین رئیسی به هر حال در فیفا هم اعتبارش را کسب می‌کند. به هر حال تا زمانی که ما انتخابات داشته باشیم و نه انتصابات، فیفا با ما راه می آید اما اگر متوجه شود ما انتصابات داشتیم دیگر به آن بها نمی‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل