بازدید 8243
۱

تحلیل عارف از بایدها و نبایدهای جمهوری اسلامی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دهه پنجم انقلاب مهمترین ضرورت برای مسئولین تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 29 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد ، ضمن قدردانی از پژوهشگران،ارائه دهندگان مقالات، برگزار کنندکان این کنفرانس ،اعضای کمیته‌های علمی و راهبردی و نیز میزبانی دانشگاه مالک اشتر و با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب ب ویژه شهدای علم و پژوهش از جمله شهید فخری‌زاده ، اظهار کرد: در یک ارزیابی کلی از عملکرد ۴ دهه اول انقلاب اسلامی، دستاوردهای کشور عمدتا مرهون حضور جوانان متعهد و پرتلاش در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها به ویژه در حوزه های علمی و حضور محققین و دانشمندان ، توجه به دانش و فناوری ، نقش افرینی آنها و تشخیص درست اولویت‌ها و بها دادن به اولویت‌های کشور در زمینه توسعه و پیشرفت است.

رئیس انجمن فرماندهی و کنترل با بیان اینکه مزیت اصلی کشور نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت به کشور و پاسخ به مطالبات مردم است ، خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب مهمترین ضرورت برای مسئولین تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولویت اصلی و مسیر درست حرکت کشور برای تحقق خواسته‌های مردم و حل چالش ها و مشکلات کشور ، مسیر دانش است . پژوهش ،فناوری و تولید ثروت الزامات و نتایج این نگاه است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان یک سند فرادستی برای پیشرفت و تعالی کشور محسوب می‌شود باید مورد توجه همه دست اندرکاران قرار بگیرد و در این ارتباط هم وظیفه سنگینی بر عهده تشکل‌های علمی است.

عارف با اشاره به جامعه ابرهوشمند و انقلاب صنعتی چهارم ، گفت: همه نهادهای علمی، کاربردی و حاکمیتی از جمله انجمن فرماندهی و کنترل باید خود را آماده حضور در جامعه ابر هوشمند کنند و بایدها و نبایدهایی را در برخورد با این جامعه برای خود در نظر داشته باشند و نیز مشارکت جدی علمی و فناورانه در رویدادهای جامعه ابر هوشمند را برای خود ترسیم کنیم.

وی با توصیه به حضور جدی‌تر جوانان نخبه در انجمن فرماندهی و کنترل بر ضرورت توجه به علم فرماندهی و کنترل به عنوان یک علم فرا رشته‌ای از سوی نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر تاکید کرد و گفت: حاکمیت علم فرماندهی و کنترل را برای اجرای کامل برنامه های پیشرفت و تعالی کشور در برنامه های ملی و در زمینه‌های دفاعی،اقتصادی ،فرهنگی و مدیریت بحران ها باید پذیرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر ترویج علم فرماندهی و کنترل از طریق همکاری با نهادهای مختلف ،خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن شاخص بهره‌وری در کشور ، استفاده از علم فرماندهی و کنترل برای ارتقاء این شاخص ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ژن خوبان به مردم خدمت میکنند آقای عارف!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان