بازدید 5894
جانشین ستاد کرونای استان قزوین خبرداد؛

افزایش ابتلای جوانان به کرونا

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: نگران افزایش ابتلای جوانان و نوجوانان به ویروس کرونا هستیم و خانواده ها باید مراقبت از فرزندان خود را بیشتر کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 28 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا استان قزوین گفت: متاسفانه شیب نزولی بیماری در استان چند روزی کند شده که زنگ خطری برای مسئولان است تا برای آن تدبیر کنند.

او بیان کرد: البته شاید به دلیل صفر شدن فوتی ها در روزهای گذشته در مجموع شرایط خوبی داریم اما همچنان نیازمند مراقبت های بیشتری هستیم تا حساسیت مردم کم نشود و بیماری را جدی بگیرند.

حبیبی تصریح کرد: بیماریابی باید به صورت فعال در مراکز بهداشتی انجام شود زیرا گاهی شناسایی بموقع افراد مبتلا، رهگیری و هدایت آنها می تواند در پیشگیری بسیار موثر باشد.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآورشد: ابتلای حوانان و نوجوانان به ویروس کرونا در استان در حال افزایش است و خانواده ها باید مراقبت ها را بیشتر کنند زیرا اگر نظارت و کنترل نشود با مشکلات جدی مواجه می شویم.

او بیان کرد: با قاطعیت و مستمر باید جلوی تجمع و تردد بی مورد را بگیریم تا تلفات و ابتلا کاهش یابد و در این زمینه ممنوع بودن تردد شبانه همچنان باقیست.

حبیبی اظهار کرد: قرنطینه معکوس مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است و از آنجا که حدود ۸درصد جمعیت ما بالای ۶۰سال سن دارد و ۸۰درصد فوتی ها بالای ۷۰سال هستنداین افراد باید قرنطینه معکوس شوند.

او گفت: باید از این افراد درخواست کنیم از خانه خارج نشوند، ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا بیماری کنترل شود.

حبیبی گفت: قرنطینه معکوس نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است که با کمک رسانه ها می توانیم این بخش را جدی بگیریم تا کنترل بیماری محقق شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهار کرد: از همکاران دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم برنامه ریزی کنند تا اگر کسی در منزل قادر به قرنطینه نبود حتما در نقاهتگاه هایی که از سوی دانشگاه و هلال احمر راه اندازی شده نگهداری شوند.

معاون سیاسی استاندارقزوین اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی آثار ارزشمندی داشته لذا این فعالیت باید با قدرت و قوت ادامه یابد و بدون تردید مهار کرونا نیازمند ادامه طرح شهید سلیمانی است.

این مقام مسئول تداوم نظارت و بازرسی ها و پر رنگ شدن آن را مهم دانست و یادآورشد: در بویین زهرا، آوج نظارت ها خوب بوده اما در قزوین و تاکستان نگرانی داریم و باید روند کنترل ها تشدید شود.

حبیبی ضمن تشکر از همکاری اصناف و بازاریان با ستاد گفت: رستوران ها و تالارها باید دقت و مراقبت کنند تا دوباره تعطیل نشوند و اگر این صنف به پروتکل ها بی توجه باشند برای حفظ سلامت مردم مجبور به توقف فعالیت آنها می شویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: شهرهای قزوین و تاکستان زرد و بقیه شهرها آبی است و منع تردد شبانه از ساعت 21 شب تا 4 بامداد همچنان در همه مناطق استان اجرا می شود.

این مقام مسئول گفت: وضعیت دفاتر پیشخوان خوب نیست و پروتکل ها رعایت نمی شود و شاهد جمعیت زیادی در این دفاتر هستیم که باید کنترل و مراقب ها بیشتر شود و در صورت بی توجهی برای این صنف نیز تصمیم گیری می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها