نخستین دستور کار رئیس جدید سازمان بورس

رئیس جدید سازمان بورس در حالی جلسه هماهنگی با حقوقی‌ها را در نخستین دستور کار خود قرار داده است که پیش‌تر اعلام کرد بود رفتارهای هیجانی برخی سهامداران خرد تعادل بازار را به هم می‌زند و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 27 January 2021

به گزارش بورس تابناک، روز گذشته در حالی پس از حواشی بسیار رئیس جدید سازمان بورس از معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد آمد که بر اساس شنیده‌ها محمدعلی دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس صبح امروز(چهارشنبه) جلسه هماهنگی با حقوقی‌ها را در نخستین دستور کار خود قرار داده و این جلسه در حال برگزاری است.

شایان ذکر است یکی از انتقادات جدید به رئیس جدید سازمان بورس در حالی عدم اشراف وی به بازار سرمایه عنوان می‌شود که دهقان دهنوی در معدود اظهار نظرات بورسی خود، در شهریورماه امسال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی در کشور ما بار اصلی تامین مالی بر دوش بانک‌ها بوده، اما اکنون ما انتخاب کرده ایم که بازار سرمایه را به عنوان تامین کننده مالی اقتصاد کشور حمایت کنیم و توسعه دهیم.

معاون پیشین وزیر اقتصاد همچنین ضمن بیان اینکه نوسانات ذات بازار سرمایه است و در همه جای دنیا بورس با افت و خیزهایی روبرو است،  این در حالی است که رفتارهای هیجانی برخی سهامداران خرد  تعادل بازار را به هم می‌زند و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود و این موضوع فقط به خود آن‌ها آسیب نمی‌زند بلکه به سهامداران عمده نیز آسیب می‌زند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی بازار سرمایه سهامداران عمده انگیزه دارند که با بازارگردانی مانع رفتارهای هیجانی شوند و آرامش را به بازار برگردانند.

افزون بر این در شرایطی در شهریور امسال دهقان دهنوی افت و خیز  بورس را طبیعی دانست و گفته بود "چرا حقوقی‌ها آرامند، چون آن‌ها بازار و سهام را به خوبی می‌شناسند و انتخاب کرده اند در این بازار باشند" که صبح امروز و در نخستین دستور کار خود برای ساماندهی آشفته‌ بازار سرمایه، با حقوقی‌ها جلسه هماهنگی گذاشته است.

باید منتظر ماند و دید دفاع دهقان دهنوی از عملکرد حقوقی‌ها و نخستین نشست بازار سرمایه‌ای وی با آنها، می‌تواند در نخستین روز کاری‌اش در تالار شیشه‌ای حمایت حقوقی‌ها را به همراه داشته باشد و بازار سبزی را برای وی به ارمغان آورد؛ یا خیر؟!

 

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رشد دستوری بورس که پس از اعتراضات اخیر صورت گرفته تنها چندروز دوام داشت وامروزهم درهمان ابتدای صبح شاخص کل ۲۰ هزار واحددیگرهم فروریخت و مجددا به کانال یک میلیون وصدهزار واحدبرگشت
این بورس دیگه بورس بشو نیست و در خوشبینانه ترین حالت فقط درجاخواهد زد !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر