بازدید 24890

تهران از لحاظ کرونا چه رنگی است؟

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، به تشریح تازه‌ترین وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران پرداخت.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 25 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا زالی، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد کسانی که در بخش‌های سرپایی به مراکز درمانی ما مراجعه کرده‌اند حدود ۴۱۰۰ نفر بوده است که اگر با هفته‌های قبل مقایسه کنیم آمار مراجعان سرپایی نسبت به هفته گذشته با خیز خیلی ملایم افزایش پیدا کرده است.

زالی با بیان اینکه مجدداً در ۲۴ ساعت گذشته میزان بستری در تهران از مرز ۱۹۰۰ عبور کرده است، گفت: تقریباً در طول هفته گذشته میزان بستری بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر در نوسان بود ولی دیروز مجموعه بستری استان تهران ۱۹۳۶ نفر بوده و لذا از مرز ۱۹۰۰ عبور کردیم. همچنین طی روز گذشته تعداد کسانی که به عنوان مریض جدید کرونایی مراجعه کردند حدود ۲۶۰ مورد بوده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته رشد ۱.۴ دهم درصدی و نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل آن رشد ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آرام آرام میزان مراجعین جدید در بخش‌های بستری در حال افزایش است، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به هفته قبل بین نیم تا یک درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته زالی، شاخص مرگ و میر و میزان عمومی بستری با موج بلندی تغییر نکرده است و طبیعتاً ممکن است این تغییر آمارها گذرا و یا بالعکس شروع یک خیز جدید باشد. البته باید در نظر داشته باشیم که تغییر شاخص مرگ و میر بین ۳۰ تا ۴۰ روز بعد از تغییر سایر شاخص‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی در خصوص علت کمتر شدن میزان بیماری، توضیح داد: افزایش میزان همکاری مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش ماسک و همچنین افزایش سطح دانش عمومی و بهداشتی مردم در این مساله اثرگذار است. نکته بعدی اینکه ترددهای شبانه کاهش پیدا کرده و مقدار زیادی الگوی زیست شبانه در تهران تغییر پیدا کرده که همین مسئله در آمار مرگ و میرها موثر است.

زالی در واکنش به با سخنان یکی از مسئولین پایتخت در مورد آبی شدن تهران، گفت: وضعیت تهران از هفته گذشته تغییر چشمگیری نداشته است بنابراین شرایط در پایتخت بر همین اساس ادامه پیدا خواهد کرد و تهران کماکان زرد است تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت جدیدی را اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی