بازدید 9785
۱
پول های واریزی مردم برای کلاس‌های برگزار نشده چقدر است و امروز کجاست؟

ورزش همگانی ایران؛ پیداکردن فیل در تاریکخانه !

شما یک کلاس آموزشی انتخاب می کنید و برای ثبت نام به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت کنید. کلاسی که برگزاری آن در هاله ابهام است؛ درست مثل تکلیف هزینه پرداخت شده توسط متقاضیانش! پاسخگو کیست؟
کد خبر: ۱۰۲۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 20 January 2021

ورزش ایران امروز شامل بیش از ۵۰ فدراسیون با رشته های مختلف رسمی و غیرالمپیکی است اما از میان اینهمه فدراسیون،  تنها یکی است که با همه مردم ایران سروکار دارد و ماموریتی فراتر از تیم‌های ملی و قهرمانان حرفه‌ای رشته های مختلف برایش تعریف شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، از قضا این فدراسیون، که نام ورزش همگانی را بر پیشانی خود می‌بیند در کمترین سطح توجه رسانه‌های عمومی قرار دارد، چراکه همچون سایر فدراسیون‌ها نامش به واسطه مسابقات مختلف سر زبان ها نمی‌افتد و اخبارش برای بازتاب نتایج لیگ ها و رقابت های بین المللی مطرح نمی‌شود.

این دوری از فضای مرسوم رسانه‌ای، شاید موجب شکل گیری سکوتی سنگین شده و توجه کمتری را به خود جلب کرده است. اما کیست که ماموریت بسیار بزرگ این فدراسیون را درک نکند؛ ارتقای سطح سلامت عمومی مردم ایران. ماموریتی که البته تنها یک متولی ندارد و قاعدتا بابد با کمک نهادهایی همچون شهرداری، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و غیره به انجام برسد.

ورزش همگانی ایران؛ پیداکردن فیل در تاریکخانه !

 

دویدن دور میز کار؛ راهکاری در فضای مدرن ورزش عمومی؟!

چندی پیش و در هنگام شیوع افسار گسیخته ویروس کرونا در ایران فیلمی از افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شد که او را در حال دویدن بر دور میز محل کار خویش نشان می داد. او در این ویدئو می گفت: "می خواهیم با عمل ثابت کنیم که ورزش در هیچ زمانی و در هیچ شرایطی تعطیل نیست.  پیش به سوی ایران فعال. پیش به سوی تندرستی مردم بزرگوار و با فرهنگ ایران".

این پرونده که بخشی از عملکرد فدراسیون ورزش های همگانی را در حوزه ی " تربیت مربیان، مدرسان، داوران و کارشناسان تحت پوشش و تخلفات صورت گرفته در شیوه نامه صدور و تمدید گواهی نامه ها" بررسی می کند نشان می دهد که گرچه افشین ملایی به عنوان شخصیتی خوشنام و آکادمیک شناخته می شود اما تاکنون در عمل موفق به پیاده سازی روش های علمی، نظام مند و قانون مدار در فدراسیون تحت پوشش خویش نگردیده است.

 

ماموریت فدراسیون همگانی چیست و الان کجا ایستاده است؟

رسالت فدراسیون ورزش های همگانی افزایش سطح سلامت مردم، افزایش سطح نشاط و شادابی جامعه، افزایش نرخ امید به زندگی و در نهایت کاهش سطح آسیب های اجتماعی است.

آن چه در این پرونده مرور خواهد شد گویای این مسئله است که ورزشکاران، مربیان و مدرسان تحت پوشش این فدراسیون چندین سال است دور میزهای مختلف در حال دویدن مدام اند و حتی با وجود هدایت یک شخصیت آکادمیک و خوشنام نه تنها هیچ چیز تغییر نکرده که در عمل رسالت های اولیه این فدراسیون نیز به دست فراموشی سپرده شده است. این گزارش نقطه عزیمت بررسی عملکرد فدراسیون ورزش های همگانی است. در پرونده های آتی دیگر حوزه های تحت پوشش این فدراسیون نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

تخطی آئین نامه‌ای فدراسیون 

مطابق ردیف 4 بند ج ماده 3 آیین نامه و دستورالعمل آموزشی فدراسیون ورزشهای همگانی که در 12ماده و 5 تبصره تدوین و در تاریخ 15/12/1395به تصویب مجمع فدراسیون ورزشهای همگانی رسیده و لازم الاجرا می باشد مربیان درجه 3 این فدراسیون می بایست برای تمدید یا ارتقاء گواهینامه های خویش به طور متوسط سالانه 25 امتیاز و در مجموع سه سال 75 امتیاز بر اساس مفاد ماده11 این آیین نامه کسب نمایند. در ادامه این بند آمده است:

بدیهی است مسئولیت نظارت و تائید امتیازات آموزشی بر عهده هیأت های ورزشی استان می باشد. مطابق با ردیف 2 این بند تعداد نفرات شرکت کننده در کلاس های مربیگری درجه 3 نیز حد اکثر 35نفر تعیین گردیده است.

ورزش همگانی ایران؛ پیداکردن فیل در تاریکخانه !

در فصل دوم این دستور العمل که تحت عنوان تمدید احکام مربی گری تدوین شده مدارک لازم برای تمدید احکام مربی گری به شرح ذیل عنوان شده است:

تکمیل فرم درخواست

دو قطعه عکس تمام رخ 4*3

کپی کارت ملی برابراصل شده باشد(توسط هیأت)

کپی صفحه اول شناسنامه برابراصل شده باشد(توسط هیات)

اصل حکم مربیگری که مدت3سال ازتاریخ صدورآن سپری شده باشد

اصل فیش واریزی به حساب فدراسیون ورزشهای همگانی

داشتن75امتیازطبق ماده11آیین نامه دوره های کوتاه مدت مربیگری فدراسیون

 

در ماده 11 این آیین نامه شرایط اختصاصی مدرسین عملی و تخصصی نیز این گونه تعریف شده است:

الف- داشتن گواهینامه مدرسی به انضمام ابلاغ از سوی فدراسیون.

ب- در صورت برگزاری دوره های همسان سازی مدرسین، افرادی که بعنوان مدرس موفق به دریافت گواهی نامه همسان سازی مدرسین خواهند شد جهت تدریس در دوره های آموزشی فدراسیون دراولویت قرار میگیرند.

ج- طی دوره تعالی معنوی برای مدرسین فدراسیون الزامی میباشد.

مطابق با تبصره 4 ماده 11 فصل سوم این آئین نامه تحت عنوان "دستورالعمل دوره تربیت مدرس سطح 3" گواهینامه تربیت مدرس 4سال اعتبار دارد و پس از شرکت در دوره های دانش افزائی و همسان سازی مدرسان قابل تمدید است.

موارد نقض آئین نامه

در گروه های تشکیل شده که گفته می‌شود از سوی فدراسیون و کمیته های ذیربط تحت عنوان مدرسان یا انجمن یوگای ایران در پیام رسان واتس اپ اداره می‌شود عنوان شده که مربیان و مدرسان مشمول بندهای ذکر شده در آیین نامه مصوب در اسفند 95 برای تمدید کارت های مربی گری درجه 3 و مدرسی سطح 3 نیازمند به گذراندن آزمون سطح هفت می باشند و در صورت عدم شرکت در این دوره ها کارت های مربی گری و مدرسی آن ها حتی با وجود اخذ 75 امتیاز سه ساله برای مربیان یا گذراندن دوره های همسان سازی برای مدرسان قابل تمدید نیست.

جالب توجه است که در گروه های مجازی ذکر شده در پیام رسان واتس اپ اطلاعیه هایی در همین خصوص خودنمایی می کند که نه بر روی سربرگ فدراسیون یا هیات های ورزشی استان ها منتشر شده، نه امضا مسئول سازمانی دارد و نه مهمور به مهر فدراسیون یا هیات های استانی است. جالب تر آن که همین دوره ها در قالب آزمون سطح هفت بر روی سایت رسمی فدراسیون ورزش های همگانی بارگزاری می شوند بدون آن که کوچکترین توضیحی در خصوص آن ها ارائه شده باشد.

هر دو گروه مدرسان و مربیان درجه 3 یوگا بایستی جهت تمدید کارت های مربی‌گری و مدرسی خویش در یک آزمون مشابه شرکت کنند. با مراجعه به وب سایت رسمی فدراسیون و انجمن یوگا تنها با برگزاری آزمون های سطح شش و هفت روبرو می شوید و هیچ نشانی از برگزاری دوره های همسان سازی مدرسان در هیج یک از استان ها یافت نمی شود. آیا برای فدراسیون ورزش های همگانی آن چه در گروه های تشکیل شده در پیام رسان واتس اپ رد و بدل می شود از وجاهت قانونی لازم برخوردار است؟

ورزش همگانی ایران؛ پیداکردن فیل در تاریکخانه !

 پاسخ های مدیران فدراسیون و چند ابهام

رضا شجیع، معاون فدراسیون ورزش های همگانی در این خصوص می گوید: فدراسیون تنها مدرسین حرکات اصلاحی را راسا انتخاب کرده است؛ تنها ۵۵ نفر مربی زن در این رشته ورزشی وجود داشته و نیاز بوده تا فدراسیون آن ها را مدرس کند. او ادامه داده است:

فهرست اسامی آن ها را داشته ایم و نیازی به اطلاع رسانی نبوده است. گرچه به آن ها هم نامه زده شده اما خود انجمن ها هم چون در واتس اپ اسامی مدرسان خویش را دارند از آن طریق هم اطلاع رسانی کرده اند.

حلاجیان، دبیر هیات ورزش های همگانی اصفهان نیز بدون اشاره به این که چرا اطلاع رسانی رسمی دوره ها و اطلاعیه های صادرشده به جای فضای مجازی از طریق وب سایت رسمی فدراسیون یا هیات های استانی انجام نمی شود تایید می کند که تمام دوره ها از چند روز پیش هم در کانال تلگرام هیئت و هم صفحه اینستاگرام بارگزاری می گردد. او ادامه می دهد:

تمام دوره ها یا برگزار گردیده یا برگزاری آن ها تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است اما تنها وجوه دوره های برگزار نشده ای که مخاطبان اندکی داشته اند به شرکت کنندگان مسترد می گردد.

 مشخص نمی شود که از نگاه فدراسیون یا هیات های استانی چنان چه مخاطبان به هر دلیل در فضای مجازی حضور نداشته باشند و از تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ استفاده نکنند چگونه باید از اطلاعیه ها یا دوره ای برگزار شده اطلاع حاصل نمایند. آگاهی از صحت و سقم انبوه اطلاعیه های بدون مهر و نشان و امضا و سربرگ در پیام رسان ها یا شبکه های اجتماعی خارجی را کدام مرجع قانونی در ایران برعهده می گیرد؟ شرکت کننده ای که هزینه شرکت در یک دوره برگزار نشده را دریافت نکرده چگونه بایستی مطلع شود که آن دوره مخاطبان اندک یا گسترده ای داشته است؟

 

چنانچه آئین نامه آموزشی فدراسیون در اسفند 95 دستخوش تغییر شده باشد آئین نامه جدید بایستی مطابق با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب هیات دولت جمهوری اسلامی ایران بر روی وب سایت رسمی این فدراسیون بارگزاری شده و نیز جهت هماهنگی در اختیار هیات های استانی قرار بگیرد. تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش هیچ آیین نامه جدیدی که نقض کننده مفاد آئین نامه قبلی باشد نه بر روی پایگاه خبری فدراسیون بارگزاری شده و نه در اختیار هیات های استانی قرار گرفته است. آن چه اعمال می شود اطلاعیه های بدون مهر و نشانی است که در پیام رسان واتس اپ دست به دست می شود.

فدراسیون ورزش های همگانی یا هیات های استانی تحت پوشش در چند سال گذشته بارها به بهانه برگزاری کارگاه ها، سمینارها و کلاس های آموزشی هزینه های متعددی از مربیان، داوران، مدرسان و دیگر عوامل دریافت کرده اند اما پس از واریز وجه از سوی شرکت کنندگان نه تنها هیچ دوره یا کلاسی برگزار نشده بلکه هزینه های واریز شده به حساب خزانه فدراسیون یا هیات های ورزشی تحت پوشش نیز به شرکت کنندگان بازپرداخت نشده است. با توجه به حجم انبوه نفرات تحت پوشش این فدراسیون در کلیه رشته‌های تحت پوشش میزان هزینه های واریز شده ی بدون خروجی از سوی داوطلبان قابل محاسبه نخواهد بود.

 

آن چه از مسئولین وقت فدراسیون ورزش های همگانی در گروه های مجازی و از طریق متصدیان کمیته های مختلف نقل قول می شود این است که آن ها دوره ها، مدارک، کارگاه ها و سمینارهای برگزار شده توسط مسئولین قبلی این فدراسیون را قبول ندارند و از نگاه آن ها مدارک صادر شده قبلی بدون گذراندن آزمون سطح هفت قابل تمدید نیست. یادآوری می شود مطابق با آیین نامه "تمدید کارت های مدرسان درجه سه" تنها از طریق برگزاری دوره همسان سازی ممکن است که متاسفانه هیچ نشانی از برگزاری آن در وب سایت فدراسیون موجود نیست. از نظر قانونی و حقوقی اما قانون عطف به ماسبق نمی شود و مدارک رسمی صادر شده همچنان از نظر حقوق و قاتونی دارای اعتبار است.

رضا شجیع، معاون فدراسیون ورزش های همگانی "با بی پاسخ گذاشتن سوالی در مورد تصویب یا عدم تصویب آئین نامه و دستورالعمل آموزشی جدیدی توسط فدراسیون ورزشهای همگانی" می گوید: هیچگونه مدرکی در فدراسیون ورزش های همگانی باطل نمی شود مگر این که مربی یا مدرس تحت پوشش فدراسیون مرتکب خلافی شده و به کمیته انضباطی ارجاع شده باشد. او با بیان این که مدارک مربی گری صادر شده توسط فدراسیون پس از تمدید کارت برای سه سال معتبر هستند ادامه می دهد:

گواهی نامه های مدرسی این فدراسیون نیز تمدید می شوند اما مدرسین پس از گذراندن دوره همسان سازی اگر در امتحان قبول نشوند یعنی نتوانسته اند سطح سواد خود را ارتقا دهند. چگونه انتظار دارید مدرسی که نمی تواند سواد خویش را به روز کند مدرس باقی بماند؟

رضا شجیع اضافه می کند: البته این مسئله به معنای ابطال مدرک مدرسی نیست؛ او دوره همسان سازی را قبول نشده و باید دوباره برای قبولی تلاش کند.

او ادامه می دهد: البته فعلا تمام دوره های برگزار شده همسان سازی بوده است.

صحبت های حلاجیان، دبیر کیمته ورزش های همگانی اصفهان اما کاملا متفاوت است و از برخی تناقضات در مجموعه فدراسیون پرده بر می دارد. او نیز  همچون مافوق سازمانی خویش "با بی پاسخ گذاشتن سوالی در مورد تصویب یا عدم تصویب آئین نامه و دستورالعمل آموزشی جدیدی توسط فدراسیون ورزشهای همگانی" و با نسبت دادن نارسایی های فعلی به گذشته می گوید: قانون 75 امتیاز کماکان اعتبار دارد ولی یک سمینار بین المللی 2 سال پیش برگزار شده و متاسفانه با تحول کمیته یوگای کشوری 75 امتیاز آن سمینار بین المللی مورد پذیرش قرار نگرفته است.

او می گوید: "در 2 مرحله نامه زده ایم و موافقت با اعمال 75 امتیاز این سمینار را کسب کرده ایم".

  از سکوت شجیع در پاسخ به ابهامی در خصوص تصویب یا عدم تصویب آیین نامه جدید چنین بر می آید که آیین نامه جدیدی تصویب نشده و موارد قانونی آیین نامه قبلی هنوز به قوت خود باقی است. پاسخ شجیع در خصوص نحوه ی تمدید گواهی نامه های مدرسی نیز از استاندارد دوگانه برخوردار بوده و متناقض است. او در جایی به برگزاری امتحان پس از برگزاری دوره همسان سازی اشاره می کند و در جایی مطابق با آیین نامه مصوب سال 1395 تنها ملاکِ تمدید گواهی نامه ها را برگزاری دوره های همسان سازی مدرسان می داند. عجیب آن که برگزاری دوره های همسان سازی مدرسان غایب بزرگ دوره های برگزار شده توسط فدراسیون ورزش های همگانی در سال جاری است و هیچ کاربری دوره ای تحت عنوان " همسان سازی مدرسان " مشاهده نمی کند. مطابق با آیین نامه مصوب سال 1395 اما تنها دوره مورد تایید جهت تمدید گواهی نامه های مدرسی شرکت در "دوره همسان سازی مدرسان" است. تا آخرین لحظه تنظیم این گزارش و با وجود صحبت های شجیع اما مدارک صادر شده مدرسان که به مهر و امضای مسئولان وقت فدراسیون رسیده و به تازگی در سامانه آموزشی هر کاربرِ فدراسیون بارگزاری شده است توسط مسئولان فعلی این فدراسیون و پس از چند روز انتظار تایید نشده است. این امر به وضوح نشان می دهد که مدیران فعلی فدراسیون گواهی نامه ها و احکام صادر شده مسئولین قبلی را دارای اعتبار نمی دانند چرا که مطابق با ادعای برخی از مدیران میانی فدراسیون و "بدون اشاره به برگزاری دوره همسان سازی" آزمون تعریف شده سطح هفت تنها ملاک تمدید گواهی نامه های مدرسی است. این گروه از مدیران میانی اصلا "دوره ی همسان سازی" را  به رسمیت نمی شناسند و البته گویا زور این مدیران میانی در اعمال سلیقه ای آیین نامه و نقض آن بر معاونان این فدراسیون عریض و طویل نیز می چربد.

در صحبت های حلاجیان، دبیر هیات ورزش های همگانی اصفهان بر خلاف آن چه شجیع می گوید به وضوح تایید می شود که احکام رسمی صادر شده توسط مسئولین وقت فدراسیون مورد تایید انجمن فعلی یوگای فدراسیون نیست. هزینه های جا به جایی کرسی های قدرت فدراسیون نباید از جیب های خالی و غبار گرفته ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون پرداخت شود. اگر هر سازمانی در ایران اراده کند که احکام رسمی صادر شده توسط مدیران قبلی همان سازمان را ابطال کند سنگ روی سنگ بند نمی شود. پیش تر و در سال 97 سمیناری تحت عنوان "همایش سراسری مدرسان ایران" با دعوت از یک استاد فرانسوی و با اخذ هزینه از شرکت کنندگان برگزار شده اما پس از گذشت نزدیک به سه سال مدارک مربوطه به نفرات شرکت کننده تحویل نگردیده است. مسئولان فدراسیون بهتر است ابتدا به جای نگرانی از بی سوادی مربیان و مدرسان تحت پوشش خویش در خانه تکانی نوروزی ساختمان فدراسیون پوشه های بایگانی شده در قفسه ها را برای اولین بار ملاحظه یا در صورت ملاحظه قبلی دوباره مرور کنند. شما از انبوه این همه آشفتگی و تناقض سرگیجه نمی گیرید؟

 

 آن چه قطعی است عمل به مفاد آئین نامه مصوب آموزشی فدراسیون در سال 1395 است. چنان چه آیین نامه جدیدی تصویب شده که ناقض مواد مندرج در آیین نامه آموزشی فدراسیون در اسفند ماه سال 95 است این آئین نامه بایستی به صورت رسمی و مطابق با قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، مصوب هیات دولت جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع کلیه مخاطبان و اهالی رسانه بر روی پایگاه خبری رسمی فدراسیون بارگزاری شود. چنانچه این آیین نامه تغییر نکرده باشد- که سکوت معاون فدراسیون و دبیر یکی از هیات های استانی در پاسخ به این سوال تایید کننده آن است- فدراسیون موظف است با توجه به بندهای ذکر شده در ابتدای این پرونده نسبت به تمدید گواهی نامه های مربی گری درجه 3 و مدرسی سطح 3 افراد تحت پوشش خویش با لحاظ نمودن 75 امتیاز 3 ساله برای مربیان و برگزاری دوره های همسازن سازی مدرسین برای مدرسان اقدام نماید.

ذکر این نکته بدیهی است که از سویی هیچ کدام از نفرات تحت پوشش این فدراسیون نمی توانند و نباید به قوانین مصوب در گروه های مجازی تشکیل شده در یک پیام رسان خارجی اعتماد کنند. از سوی دیگر، این فدراسیون همچنان بر عدم تمدید گواهی نامه های مربی گری و مدرسی نفرات تحت پوشش خویش که مهمور به مهر وامضای رئیس وقت فدراسیون ورزش های همگانی بوده، دارای ابلاغ رسمی از سوی فدراسیون وقت می باشند و حتی دوره تعالی معنوی را نیز در شهر مقدس قم با موفقیت سپری کرده اند پافشاری می کند. این فرایند وقتی قابل توجه مضاعف است که به صورت قانونی و با احتساب دوره های اعتبار چهار ساله و سه ساله گواهی نامه های صادر شده مدرسی و مربی گری و تاریخ صدور آن ها بسیاری از مربیان و مدرسان تا اواخر سال 1400 اصلا نیازی به تمدید گواهی نامه های قبلی خویش ندارند و گواهی نامه های قبلی آن ها تا اواخر سال 1400 معتبر است.

بدیهی است چنان چه تمام مسائل محل اختلاف و مورد بحث به صورت شفاف به جای طرح در پیام رسان های خارجی در وب سایت رسمی فدراسیون ورزش های همگانی طرح شود نیمی از مشکلات به خودی خود برطرف خواهد گردید. گویا برای مسئولین وقت فدراسیون پیام رسان واتس اپ نسبت به پایگاه رسمی فدراسیون از درجه اعتبار افزون تری برخوردار است. کافی است به وب سایت این فدراسیون سر بزنید و اخبار کمیته های مختلف و تاریخ اخرین به روزرسانی ها را ملاحظه کنید. "در برخی از کمیته ها تاریخ اخرین به روزرسانی های انجام شده اواخر سال گذشته است".

ورزش همگانی ایران؛ پیداکردن فیل در تاریکخانه !

آیا هیات های استانی هم مرتکب تخلف شدند؟

 با وجود همه موارد اعلام شده، مربیان و مدرسان به جهت نشان دادن قصد همکاری خویش یا دلایل دیگر چون ترس از بیکاری و از دست دادن محل درآمد خویش قصد داشته اند در دوره های سطح هفت اعلام شده در گروه های مجازی- بدون مهر، بدون سربرگ، بدون امضا- اقدام کنند اما در کمال تاسف هیات ورزش های همگانی استان اصفهان بر خلاف سایر استان ها برگزاری این کلاس ها را در روزهای شیوع کرونا و آلودگی هوا با سقف صد نفر و در سالن پاد اصفهان به صورت حضوری اعلام نمود. بدیهی است بسیاری از علاقه مندان به جهت ملاحظات بهداشتی از ثبت نام و شرکت در این کلاس های حضوری صرف نظر نمودند.

گرچه سطح شش آزمون در نهایت به صورت حضوری در اصفهان برگزار شد اما در همان روز برگزاری آزمون سطح7 در اصفهان و پس از اعتراض شرکت کنندگان تصمیم گرفته شد این کلاس به صورت آنلاین برگزار شود و درنهایت بسیاری از علاقه مندان به دلیل ملاحظات بهداشتی فرصت حضور در کلاس ها را از دست دادند. رسالت های اصلی فدراسیون را مرور کنید.

چرا تنها اصفهان اقدام به برگزاری حضوری دوره های آموزشی نموده است؟ آیا شرایط شیوع کرونا و آلودگی هوا در اصفهان از دیگر استان های ایران متمایز است؟ رسالت های اصلی فدراسیون را مرور کنید.

 رضا شجیع، معاون فدراسیون ورزش های همگانی با بیان این که "یوگا، طناب زنی و داژبال" سه رشته ای است که مجوز برگزاری دوره های مجازی را دارند می گوید: هر کس دوست دارد حضوری شرکت کند و هر کس دوست دارد مجازی.

او اضافه می کند: دوره حضوری با مجوز وزارتخانه برگزار شده است.

 حلاجیان، دبیر کمییته ورزش های همگانی استان اصفهان اما در این خصوص با بیان این که مجوز برگزاری دوره های حضوری را داریم اما سطح 7 با مجوز فدراسیون به صورت مجازی برگزار و با کیفیت مناسب عملیاتی گردیده می گوید: کارگاه سمینار دوره های معوقه به خاطر شرایط کرونا تا آبان برگزار نشده و بعد از آن عملیاتی گردیده  است.

  مقایسه صحبت های معاون دبیر فدراسیون و دبیر یکی از هیات های استانی برای قضاوت در این خصوص کافی به نظر می رسد. برخلاف صحبت های حلاجیان، آزمون سطح هفت در اصفهان و  در روز برگزاری آزمون نه با نظر فدراسیون که پس از اعتراض گسترده شرکت کنندگان در خصوص ملاحظات بهداشتی در روزهای شیوع کرونا و نیز غیر موجه بودن شرکت در آزمون سطح هفت جهت تمدید کارت مربی گری به صورت مجازی برگزار شده و تنها یک " دورهمی دوستانه" نام گرفته است. آیا برای شرکت در دورهمی های دوستانه بایستی به حساب خزانه فدراسیون و هیات های ورزشی هزینه ای توسط شرکت کنندگان پرداخت شود؟ رسالت های اصلی فدراسیون را مرور کنید.

 اصل کلیه مدارک دریافت شده توسط یکی از کمیته های هیات ورزش های همگانی اصفهان از مربیان و مدرسان همراه با فیش واریز شده به مبلغ 50 هزارتومان توسط هر مربی یا مدرس نه در محل این هیات در اصفهان که در منزل مسکونی دبیر کمیته مربوطه نگهداری می شود. آیا نگهداری اصل مدارک نفرات تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی در منزل مسکونی یکی از دبیران کمیته های تحت پوشش هیات همگانی ورزش اصفهان امری رایج، قانونی و استاندارد تعریف می شود؟ یا هیات ورزش های همگانی و در راس آن فدراسیون ورزش های همگانی از این تخلف آشکار اطلاع داشته و اقدامی انجام نداده اند و یا از آن بی اطلاع بوده اند. در هر دو حالت آن چه رخ داده به فاجعه شباهت دارد. علوم ریاضی و قانون احتمالات ثابت می کنند که وقوع تخلف در یک استان احتمال وقوع همان تخلف یا تخلفات مشابه را در دیگر استان ها ممکن نشان می دهد. رسالت های اصلی فدراسیون را مرور کنید.

کمیته آموزش هیات ورزش های همگانی استان اصفهان نیز همچون معاون فدراسیون و دبیر یکی از هیات های استانی از تصویب یا عدم تصویب آیین نامه جدید فدراسیون ورزش های همگانی بی اطلاع است. او از چگونگی تمدید احکام مربی گری و مدرسی آیین نامه مصوب اسفندماه سال ۹۵– مندرج در ابتدای این گزارش- نیز خبر ندارد. آن چه در سایر هیات های ورزشی سایر استان ها نیز در جریان است کمابیش مشابه روایت اصفهان است. رسالت های اصلی فدراسیون را مرور کنید.

سخن آخر

پایگاه فدراسیون ورزش های همگانی جهت عضویت کلیه کاربران در وب سایت این فدراسیون و‌ به منظور اطلاع از دوره‌های برگزار شده، زمان بندی آن ها و امکان ثبت نام، ابتدا آن ها را به صفحه پرداخت وجه حق عضویت سالیانه منتقل می کند و پس از دریافت مبلغ دویست هزار ریال از هر کاربر به آن ها خوش آمد می گوید.

کاربران، مدارک را بارگزاری می کنند و پس از آن در خوف و رجای در انتظار تایید مدارک خویش دست و پا می زنند که در انتها نیز تایید نمی شوند. هیچ توضیح و پانوشتی هم در خصوص چرایی زمان انتظار یا رد شدن مدارک بارگزاری شده به چشم نمی خورد. در دوره های آموزشی موجود در این پایگاه نیز در تمام استان ها تنها نام دو یا سه مدرس در هر رشته ورزشی خودنمایی می کند که به ترتیب در استان های مختلف ایران چرخ می خورند.

شما می توانید یک کلاس آموزشی انتخاب کنید و برای ثبت نام به صورت آنلاین هزینه آن را پرداخت کنید. پایگاه فدراسیون به کاربر هشدار می دهد که برای هماهنگی های بیشتر و ارسال فیش پرداختی، او بایستی با شماره فلان در واتس اپ ارتباط برقرار کند؛ کلاسی که در نهایت امکان عدم برگزاری آن زیاد است و تکلیف هزینه پرداخت شده توسط کاربران برای همیشه در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

تعداد ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی بسیار انبوه است. در نظر داشته باشید که قریب به سی رشته ورزشی ریز و درشت در تمام استان های ایران تحت نظر فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می کنند. هزینه های پرداخت شده توسط کاربران در سال های گذشته و‌ بنا به دلایل مختلف قابل محاسبه نیست اما باید چیزی مثل شنای زیر آبِ یک فیل نابینا در تاریکخانه یا دویدن مدام بر دور میز باشد.

یکی از بازندگان بورس ایران به ایسنا گفته است: تو مملکت ما سیستم اینه. شما پولتو دو دستی میدی، بعد میدویی دنبالش.

آیا سیستم فدراسیون ورزش همگانی نیز همین است؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کو گوش شنوا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان