بازدید 8728

انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق انسان در آلمان

پلیس فدرال آلمان در یک عملیات گسترده ۱۹ عضو یک باند بین‌المللی قاچاق انسان را در چند ایالت بازداشت کرد. بازداشت‌شدگان متهم شده‌اند که دست‌کم از آوریل ۲۰۱۹ تعداد زیادی مهاجر را به طور غیرقانونی وارد آلمان کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴ 20 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله؛ بامداد سه‌شنبه، ۱۹ ژانویه حدود ۴۰۰ مامور پلیس فدرال در ایالت‌های برلین، هسن، نیدرزاکسن و نوردراین وستفالن علیه اعضای یک باند بین‌المللی قاچاق انسان وارد عمل شدند و ۱۹ نفر را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش "اشپیگل آنلاین" اعضای بازداشت شده این باند بین ۲۱ تا ۴۴ سال سن دارند و دست‌کم از آوریل ۲۰۱۹ در انتقال غیرقانونی مهاجران به آلمان از راهی که به "مسیر بالکان" معروف است دست داشته‌اند.

اعضای این باند در وارد کردن غیرقانونی حدود ۱۴۰ نفر به آلمان که اغلب شهروندان سوری هستند دست داشته‌اند و برای این کار مبالغ گزافی از پناهجویان دریافت کرده‌اند.

قاچاق سازمان‌یافته انسان

دست‌کم در ۲۳ مورد مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد کار انتقال غیرقانونی خارجیان به آلمان به صورت سازمان یافته و از طریق اقدام‌های مجرمانه انجام شده است.

به گفته پلیس فدرال، پیگرد این باند از اوت ۲۰۱۹ و زمانی آغاز شد که یک راننده گروه در اتوبانی نزدیک مرز اتریش بازداشت شد.

دادستان کمپتن، یکی از شهر‌های مرزی در جنوب ایالت بایرن در همکاری با ماموران چند کشور دیگر اروپایی موفق شد سرکرده این باند را در اتریش شناسایی و امکان بازداشت او را فراهم کند.

اعضای باند، شهروندان سوریه، لیبی و لبنان

بر پایه اعلام دادستانی افراد بازداشت شده مظنون به عضویت در باند قاچاق انسان، شهروندان سوریه، لبنان و لیبی هستند و اقدام‌های مجرمانه خود را کاملا با برنامه‌ریزی و به صورت حرفه‌ای انجام می‌داده‌اند.

اعضای این باند برای انتقال مهاجران غیرقانونی پیش از خودروی حامل آن‌ها از خودرو‌هایی استفاده می‌کردند که مسیر را کنترل و حضور احتمالی ماموران پلیس یا ایست بازرسی را به آن‌ها اطلاع می‌دادند.

مهاجران غیرقانونی در اغلب موارد مجبور می‌شدند با راهنمایی اعضای باند قاچاق انسان، مرز‌های ورود به اتحادیه اروپا را پای پیاده طی کنند. رهبر باند نیز از فاصله‌ای مطمئن گذرگاه‌های مرزی را با کمک تلفن هوشمند خود کنترل می‌کرده است.

ماموران پلیس فدرال می‌گویند در عملیات صبح سه‌شنبه هفت حکم بازداشت و ۱۱ حکم بازرسی داشته‌اند و در بازرسی‌های خود از سکونت‌گاه متهمان در شهر‌های مختلف به اسناد و مدارک زیادی از جمله تلفن‌های هوشمند مورد استفاده در مرز دست یافته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار