بازدید 19286
۷

طغیانی: خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:در حال حاضر بر روند نزولی نرخ ارز تاثیر داشته، تعدیل انتظارات در بازار ارز است؛ به این معنا که خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند بنابراین از خرید خودداری می‌کنند و فروشندگان نیز به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، فروشنده شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 19 January 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کاهش نرخ ارز، گفت: در حال حاضر در فضای اقتصادی کشور اتفاق جدید رخ نداده که کاهش نرخ ارز را ناشی از آن بدانیم به این معنا که منابع ارزی آزاد نشده، صادرات غیرنفتی افزایش چند برابری نداشته و منابع حاصل از فروش نفت نیز تغییری محصوصی نداشته است؛ هرچند ممکن است در نظام اقتصادی رویداد‌هایی ایجاد شده باشد که ما از آن‌ها بی اطلاع باشیم.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه نمی‌توان وضعیت نرخ ارز در روز‌های آینده را پیش بینی کرد، افزود: آنچه در حال حاضر بر روند نزولی نرخ ارز تاثیر داشته، تعدیل انتظارات در بازار ارز است؛ به این معنا که خریداران در انتظار کاهش نرخ دلار هستند بنابراین از خرید خودداری می‌کنند و فروشندگان نیز به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، فروشنده شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: ممکن است اخباری مانند تعامل آمریکا درباره برجام موجب تعدیل انتظارات در بازار ارز شده باشد، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که اثرات این موضوعات کوتاه مدت است.

وی ادامه داد: آنچه در بازار ارز به صورت بلندمدت اثرگذار است موضوعاتی مانند توسعه صادرات است اگر بتوان بازار‌های صادراتی را توسعه داد فارغ از اینکه در آمریکا چه کسی چه تصمیاتی می‌گیرد، منابع ارزی کافی برای کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رفت به جای پیش بینی‌هایی که منبع و ادله آن مشخص نیست، مشکل بنیادی بازار ارز را حل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
کاملا مشخص است ایشان از کاهش نرخ ارز ناراحت هستند
چقدر قشنگ نرخ ارز رو نمایندگان مدیریت می کنن و با گفته هاشون بالا و پایین می برن
شکم سیری به این میگن. اصلا به ذهنش نرسید که مردم "نمی توانند" بخرند.
دلار باید بشود 70 ریال اول انقلاب.
وقتی سخنگوی کمیسیون میگه "هرچند ممکن است در نظام اقتصادی رویداد‌هایی ایجاد شده باشد که ما از آن‌ها بی اطلاع باشیم." اون وقت این مجلس داره زووور میزنه بگه در راس امور است !
قشنک معلومه خسابی ناراحتند و نمیدانند چکار باید بکنند
دلار رو به ۴/۲۰۰ قبلی برسونید ولی برای جلوگیری از خرید بیش از حد دلال ها با کد ملی و شرایط خاص و مقدار خاص دلار به کسایی که لازم دارن بدین. و من الله توفیق. دعای مردم و شهدا پشت سر مسولین دلسوز‌.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار