بازدید 6080

انتقاد اتاق بازرگانی تبریز از قطع برق بدون اطلاع قبلی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: باید اجازه تولید، انتقال و فروش برق برای فعالان بخش خصوصی صادر شده و دولت بستر لازم برای فعالیت این بخش را فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 16 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از تبریز، یونس ژائله امروز در شصت و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که با حضور جمعی از مسئولان و همچنین فعالان بخش خصوصی استان با پیش از دستور " طرح موضوع مشکلات واحد‌های تولیدی به دلیل قطعی‌های اخیر برق و بررسی تعقیب مالیاتی کارگزاران امور گمرکی به جهت بدهی مالیاتی صاحبان کالا" با اشاره به قطع ناگهانی برق و آسیب‌های وارد شده طی آن به واحد‌های صنعتی و تولیدی اظهار داشت: صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی در فصل تابستان اقدام به مراعات وضع موجود کرده و گاه به خاطر کمبود برق، اقدام به قطع و یا محدودیت فعالیت خطوط تولیدی خود کردند.

وی ادامه داد:، اما حالا در وسط فصل زمستان انتظار داریم تا حداقل قبل از قطع برق، اطلاع کوچکی به واحد‌های تولیدی و صنعتی داده شود تا شاهد خسارت‌های سنگین این واحد‌ها و خرابی دستگاه و ماشین آلات آنان نباشیم.

ژائله با اشاره به فعالیت واحد‌های استخراج ارز دیجیتال گفت: این افراد بدون دغدغه‌های مالیاتی و یا برگشت ارز حاصل از صادرات، به راحتی فعالیت می‌کنند و میلیون دلار نیز درآمد دارند و به جای آن ها، واحد‌های صنعتی باید با مشکل برق مواجه شده و خسارت ببینند.

اجازه تولید، انتقال و فروش برق به بخش خصوصی داده شود

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: باید اجازه تولید، انتقال و فروش برق برای فعالان بخش خصوصی صادر شده و دولت بستر لازم برای فعالیت این بخش را فراهم کند.

وی افزود: این موضوع بیشتر در شهرک‌های صنعتی به چشم می‌خورد به طوری که اگر بتوانیم تولید برق را در شهرک‌ها انجام دهیم، واحد‌های تولیدی همان شهرک‌ها نیز مصرف کننده برق تولیدی بوده و جلوی هر گونه هدررفت برق در فاصله بین تولید و مصرف گرفته می‌شود.

ژائله با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به برق واحد‌های تولیدی و صنعتی مختص زمان حاضر نیست، گفت: باید شاهد تکمیل زیرساخت واحد‌های تولیدی به خصوص در شهرک‌ها باشیم. سرمایه گذارانی که با هر زحمتی وام و تسهیلات گرفته و ماشین آلات خود را در محل نصب می‌کنند، به دلیل مشکلات برق، در آستانه ورشکسته شدن هستند.

پیشنهاد انتخاب هیات‌های داوری با عاملیت اتاق

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین در خصوص پیشنهاد تشکیل دادگاه‌های تجاری در استان نیز گفت: انتخاب هیات‌های داوری با عاملیت اتاق بازرگانی برای حل بسیاری از شکایات و دعاوی تجاری می‌تواند کارگشا بوده و میزان مراجعات به دادگاه‌ها را کمتر کند.

وی همچنین بر لزوم آموزش‌های لازم در خصوص انعقاد قرارداد‌های مناسبی که بحث داوری در آن‌ها به درستی مطرح می‌شود، تاکید کرد.

گزارش فارس حاکی است، " بررسی شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد، بررسی مراتب اعتراض فعالین اقتصادی به نحوه محاسبه تراکنش‌های بانکی و پیگیری مصوبات جلسه ۶۲ شورا، بررسی مشکلات ثبت تعاونی‌های تامین نیاز و درخواست تشکیل دادگاه‌های تجاری در استان در راستای اجرایی شدن ماده ۲۹ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار" از دستور جلسه این نشست بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر