بازدید 6208
۷
رییس انستیتوپاستور ایران اعلام کرد

جزییات تولید واکسن کرونای ایرانی - کوبایی

عضو کمیته ملی واکسن گفت: واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه کودکان است و به عنوان جزیی از واکسن پنوموکوک، ایران وارد ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا شد و ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس انستیتو پاستور ایران گفت: کوبا یکی از معدود کشور‌هایی است که صنعت تولید واکسن آن، بسیار پیشرفته است و در سال‌های قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

دکتر علیرضا بیگلری در خصوص سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن، اظهار داشت: اگر الان می‌بینید واکسن هپاتیت بی که در انستیتو پاستور ایران ساخته می‌شود، تکنولوژی آن از کوبا به ایران منتقل شده و با آمدن این واکسن، نه تنها ایران قادر است که این واکسن را بسازد بلکه قریب به اتفاق مردم ایران با این واکسن در مقابل هپاتیت بی، واکسینه شده اند.

وی افزود: انستیتو پاستور ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی مامور شد که واکسن پنوموکوک یا واکسن ذات الریه کودکان را بسازد و این واکسن یکی از پیچیده‌ترین واکسن‌های دنیا است که کمتر از ۵ کشور قدرت تولید آن را دارند که کوبا نیز یکی از آن‌ها است. انستیتو پاستور ایران در سال ۹۸ همکاری خودش را با کوبا برای ساخت واکسن پنوموکوک شروع کرد.

عضو کمیته ملی واکسن خاطرنشان کرد: واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه کودکان است و به عنوان جزیی از واکسن پنوموکوک، ایران وارد ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا شد و ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده و در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که این واکسن، بسیار ایمن است و هیچ عوارضی نداشت و کارایی بسیار چشمگیری داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، رییس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: چون اطمینان داریم که فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا هیچ عارضه‌ای نداشته، می‌توانیم مطمئن باشیم که فاز سوم کارآزمایی آن که به صورت همزمان در ایران و کوبا انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و می‌توانیم پس از آن وارد فاز واکسیناسیون عمومی شویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
پس معلوم شد واکسن آب مقطری شرکت برکت دروغی بیش نبود .......... و فقط خواستن الکی قیمت سهامشو بالاببرن و به مردم بندازن و باز جیب مردم رو خالی کنن
با این وضع که پش میره کم کم ادعا میکنندکه اصلا این واکسن در ایران طراحی شده و فاز ۱و۲ انسانیش در کوبا انجام شده
هر کس در هر مقامی بگوید دارویی یا واکسنی "هیچ عارضه‌ای نداشته" مطمئن باشید که دروغ می گوید، زیرا حتی داروهای بسیار رایج و شناخته شده مانند استامینوفن یا آسپیرین هم عارضه های جانبی دارند که برای برخی شدید و برای دیگران خفیف است. به جای ادعاهای خارق العاده و غیرواقعی گزارش آزمایشات این واکسن روی انسانها را منتشر کنید، همانطور که فایزر و مدرنا کرده اند.
آیا می شود لطفاً بفرمایید که کجای این واکسن ایرانی است که آن را «ایرانی-کوبایی" می خوانید؟ این واکسن در کوبا طراحی و ساخته شده و هنوز در اوایل مرحله دوم آزمایشات بالینی اش هست که تکمیل نشده. نقش ایران فراهم کردن دهها هزار ایرانی برای اجرای مرحله سوم آزمایشات بالینی خواهد بود، زیرا شیوع کم کرونا در کوبا امکان اجرای این مرحله در آن کشور را نمی دهد. با این حساب واکسن چینی را هم باید «اماراتی-چینی» یا «برزیلی-چینی» خواند چون مرحله سوم آزمایشات بالینی آن در این کشورها انجام شده است.
ما اصلا با واکسنهای داخلی مشکلی نداریم و بهش افتخار هم میکنیم ولی خواسته اکثریت اینه که مثل اکثر مقامات دیگر کشورها اول بالاترین مقامات کشوری در انظار عمومی این واکسن رو هر چه زودتر تزریق کنند و زمان رو از دست ندیم
سلام اینکه گفته شده است هیچ گونه عاضه ایی نداشته یعنی عارضه حاد که در روند تست انسانی واکسن خلل ایجاد کندد وگرنه عوارض معمولی خواهد داشت که در علم پزشکی طبیعی و رایج است و اینگونه عوارض نزد علم پزشکی تحت عنوان هیچگونه عارضه بیان می شود انسانهای ضعیف النفس و خودباخته و شیفته فرهنگ غرب دربست چشم و گوش بسته هر آنچه دیگران و بخصوص غربیها تولید کنند می پذیرند و مدینه فاضل هاآنها عرب است و پیشنه پزشکی این مرزو بوم را فراموش کرده اند هم آکهنو پرفسور سمیهی ها از ایران در اقصا نقاط دنیا مشغول خدمت به بشریت و انسانها هستند. قطع بی یقین این افراد خود باخته و غرب زده از خود هیچ اراده ایی ندارند
تیترتون اشباست درستش اینه :
جزییات تولید واکسن کمونیستی کوبایی و موش آزمایشگاهی شدن مردم ایران ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان