بازدید 14772
۱

سازمان حج: منتظر عربستان هستیم

سازمان حج و زیارت از آمادگی برای برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌ریزی اعزام منوط به امضای تفاهم‌نامه مربوطه با عربستان سعودی است.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، اکبر رضایی با بیان اینکه سازمان حج وزیارت به عنوان متولی اعزام زائران به حج تمتع باید آمادگی لازم را برای تشرف زائران به حج ۱۴۰۰ داشته باشد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه مسائل اجرایی را آغاز کردهایم و آمادگی لازم برای برگزاری حج ۱۴۰۰ را داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ با عربستان به امضا نرسیده است، نمی‌توانیم وضعیت روشنی درباره مسائل حج سال آینده ترسیم کنیم. البته نه تنها ایران، بلکه سایر کشور‌های اسلامی هم تا زمان انعقاد تفاهم‌نامه نمی‌توانند به درستی تصمیم‌گیری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیق برای اعزام زائران به حج تمتع منوط به نهایی شدن مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: هر ساله در این ایام مذاکرات حج تمتع نهایی می‌شد. بنابراین، انتظار می‌رود عربستان هرچه زودتر مذاکرات را نهایی و تفاهم‌نامه حج تمتع را منعقد کند تا کشور‌ها در زمان مناسب و کافی به برنامه‌ریزی پرداخته و زائران نیز با آمادگی به این سفر معنوی تشرف یابند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کرونا همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: مهم‌ترین مسئله در حج تمتع سال آینده سلامت زائران است. به همین دلیل مباحث اجرایی حج نیز متناسب با این امر پیگیری خواهد شد تا زائران بدون دغدغه به این حج تمتع مشرف شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
تو کرونا هم دست برنمیدارید.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر