بازدید 7227

واکنش خطیب‌زاده به اتهامات بی اساس مایک پامپئو

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی اساس وزیر خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با القاعده گفت: تمسک به این نوع شگرد‌ها و بندبازی‌ها و ادعا‌های کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 12 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در پاسخ به اتهامات اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده اظهار داشت: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی‌ای دروغین تحت عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقیمانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آن‌ها علیه ایران است.

وی عنوان کرد: تمسک به این نوع شگرد‌ها و بندبازی‌ها و ادعا‌های کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پامپئو پیش‌تر نیز یک بار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلار‌های نفتی، به دنبال برقراری ارتباط ساختگی بین ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسؤولیت و فشار‌ها بر متحدان آمریکا که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه ۱۱ سپتامبر هستند، منحرف سازد، ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد.

* جمهوری اسلامی ایران در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها به این نوع فرافکنی‌ها و سناریو‌های هالیوودی پاسخ مناسب را داده‌اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود سال‌ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه‌های مورد حمایت آن‌ها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آن‌ها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امشب در اظهاراتی بی پایه و اساس، ایران را پایگاه القاعده خواند و مدعی شد که تعداد زیادی از اعضای القاعده بعد از ۱۱ سپتامبر به ایران پناه برده‌اند.

پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی به این ادعا‌های بی اساس واکنش نشان داد و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعا‌های ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه‌اش با دروغ‌های جنگ طلبانه است. کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشور‌های محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر