بازدید 31240
۸
گزارش تابناک اقتصادی از بازار ارز؛

قیمت دلار در بازار امروز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹/ ریزش نرخ ارز شدت گرفت

با کاهش ریسک‌های برون‌زا و همچنین پایان کار ترامپ، بازار ارز مسیر کاهشی را برگزیده است. در این میان، خبر‌ها از بازار آزاد ارز حکایت از افزایش عرضه و حضور فروشندگان ارز دارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 09 January 2021
قیمت دلار در بازار امروز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹/ ریزش نرخ ارز شدت گرفت
 
با کاهش ریسک‌های سیاسی و بین الملی و همچنین پایان کار ترامپ، بازار ارز مسیر کاهشی را برگزیده است. در این میان، خبر‌ها از بازار آزاد ارز حکایت از افزایش عرضه و حضور فروشندگان ارز دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه بیستم دی ماه ۱۳۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۷۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۵۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این نرخ نسبت به روز پنج شنبه، ۲۵۰ تومان ارزان‌تر است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۰۴۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افت ۶۰۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به نرخ ۳۰۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

افت نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز در حالی است که بهای این ارز در بازار آزاد تا رقم ۲۵۱۳۰ تومان کاهش یافته است که در هفته‌های اخیر کم سابقه است و نشانز از تمایل بازار برای کاهش بیشتر نرخ‌ها دارد.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۲ ارز کاهش و ۷ ارز افزایش یافت. نرخ ۸ ارز نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه بیستم دی ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افت ۱۶۰ ریالی نسبت به روز قبل، به قیمت ۵۶ هزار و ۹۸۷ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۴۴۱ ریالی، به قیمت ۵۱ هزار و ۳۳۹ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۷ هزار و ۴۳۶ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۹۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۹۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۰۲ ریال، روپیه هند ۵۷۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۸۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۲۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۱۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار ۸۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۳۷۹ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۴۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۷۰۱ دریال، روبل روسیه ۵۶۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۸۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۸۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۱۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۲۳۳ ریال، کیات میانمار ۳۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۶۱۰ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۳۴ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۳۸۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۸۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۹ هزار و ۵۸۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۱۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۴۲۳  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۷۱ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۲۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۴۰۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۳۸۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نگران نباش الان یکی از دولتمردان لب تر می کند و سخن می گوید
دلار بالا می رود.
در دنیاها ما اول هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
نه وامیستن تا تو خوب جیبت رو با دلار پر کنی ، نوسان تپل بگیری
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
الانه که طرف یک همتی کنه و باز دلار گران شه.
بنظر میرسه ترامپ کاره ای نبوده و این دولت بوده که دلار رو از 12000به 32000 رسونده .
اره
بدو بدو صف تا سر میدان فردوسی رفته!!!!!
حالتان خوش نیست
مردم نون ندارن بخورن سایتهای طرفدار دولتی جو میدهند
جو الکی ندهید که وضع بورس از این هم بدتر خواهد شد و بی ثباتی اقتصادی برای یک عدد ارزی که اقایون در ذهنشون گیر افتاده ایجاد میشود.
دلار را بردن تا ۳۲۰۰۰ تومان
الان بیارن‌پایین
تاسف انگیزه
احمدی نژاد یک بار گران کرد ولی اینها نوسانگیری دارند میکنند چه در بازارهای صعودی و چه در بازارهای نزولی
۳ سال این جوها را دادید و مردم هر روز بدبخت تر از دیروز
اقتصاد فقط یک متغیر به نام دلار دارد؟؟؟؟؟
چگونه است هزاران کالا با قیمتی غیر از قیمت دلار بازار به مردم میرسد؟؟؟؟
تاسف
چنان گفتید شدید من خیال کردم برگشته شده 1000 تومان
با عرض سلام و خسته نباشید به عزیزان در تابناک، چند نکته بنظرم رسید اگر صلاح بدانید منتشر کنید.
در تنظیم گزارشات خبری از ویراستار قوی استفاده نمی کنید.با این رویه خبردهی و استفاده نابجا از کلمات برای جذب مخاطب بمرور ارزش جایگاه کلمات را از بین می برید و اگر روزی در آینده مثلا ریزشی در دلار داشتیم (که بمعنای واقعی کلمه ریزش می توان به آن اطلاق کرد) آنوقت چه می نویسید... بهتر است فقط قیمت را بنویسید و نمودار های هفتگی،ماهیانه،سالیانه و ... را ارائه کنید خوانندگان خودشان برداشت لازم را خواهند کرد.با تشکر
خوب دلارهای مردم رو جمع کنن بعد تا 45 تومان هم میبرن بالا
بازهم بورس فروریخت و یهامداران جلوی تالار اجتماع کردند !
کجای دنیا چنین حرکتی از طرف سهامداران انجام میشه که هروقت بورس سقوط کرد اعتراض کنند تا دوباره بیارنش بالا ؟؟؟!!!!
چطور انر روزها وهفته هاوماههای متوالی که بورس هرروز الکی ۵ درصد رشد میکرد کسی شعار استعفا نمیداد؟؟؟!!!
ان روزها عملکرد مدیران بورس خوب بود حالا بد شده ؟؟؟!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر