بازدید 37529

مذاکره کره جنوبی با مقامات ایرانی

وزیر امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که درباره شناور توقیف شده این کشور در حال مذاکره با مقامات ایران و سئول است.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 05 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، کانگ کیونگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه در پی توقیف شناوری با پرچم این کشور توسط ایران در روز گذشته، گفت که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کره در حال مذاکره با دیپلمات ها در تهران و سئول برای حل کردن این مسئله است.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه کره جنوبی در پی این مطرح می شود که نیروی دریایی سپاه، روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.

در اطلاعیه نیروی دریایی سپاه همچنین آمده است: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه‌های دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰
همینه، هماهنگی دولت، فوه قضاییه و سپاه.
ناز شستتون.فکر نکنن خلیج فارس بی صاحابه.مخصوصا این کره های ترسو که پشتشون به آمریکا گرمه!
چه عجب صداشون درومد اگر حواسشون هست ازشون بپرسيد چقدر به ما بدهكارن ازشون بخوايد همو جور كه خسارت محيط زيست رو مي خوان واريز كنن بدهي هي قبلي رو هم تسويه كنن.
مثل اینکه داره تبدیل به روال میشه این مساله برای حل و فصل امور مربوط به دو کشور.
آنها پولهای ملت ایران را از داخل بانکها در سراسر جهان سرقت می کنند، چرا ما آنها را نقره داغ نکنیم.
ایول اقتدار . با دزدهای بانکی فقط باید همینطور رفتار کرد
تا پولهای مسدود شده این مردم رو ازاد نکردند نباید کشتی رو آزاد کنند .
هشت میلیارد دلار طلب ایران را باید به هر شکل از کره جنوبی بگیریم. مسوولان ایرانی اعلام کرده اند که حاضرند کالاهای مصرفی و دارو که مشمول تحریم امریکا هم نمی شود از کره بگیرند اما کره ای ها در تحت حمایت اربابان امریکایی خود قلدری میکنند و می خواهند پول ما را بالا بکشند. اگر لازم باشد باید اجازه تردد هیچ کشتی کره ای در خلیج فارس ندهیم. زور را باید با زور جواب داد.
اونا پول نفت ما رو نمیدن ما هم باید چند نفت کش بجاش بگیریم
مثل ادم پول نفتو میدادی کار به اینجا نمیکشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار