بازدید 6640
۲

هشدار درباره ورود ارتش آمریکا به اختلافات انتخاباتی

۱۰ وزیر دفاع زنده و سابق آمریکا در بیانیه‌ای مشترک به ورود ارتش و نظامیان آمریکا به اختلافات انتخاباتی هشدار دادند و آن را انتقال به قلمرو خطرناک توصیف کردند.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵ 04 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از واشنگتن پست، اشتون کارتر، دیک چنی، ویلیام کوهن، مارک اسپر، رابرت گیتس، چاک هیگل، جیمز ماتیس، لئون پانتا، ویلیام پری و دونالد رامسفلد، ۱۰ وزیر دفاع سابق ایالات متحده هستند که دیدگاه مشترک خود را مطرح کرده‌اند.

وزیران دفاع پیشین آمریکا در این بیانیه بر دیدگاه مشترک نسبت به تعهد رسمی نیروهای مسلح آمریکا و وزارت دفاع تاکید و افزودند: هر یک از ما سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی،پشتیبانی و دفاع کنیم. ما برای حمایت از یک شخص یا یک حزب سوگند یاد نکرده‌ایم.

این بیانیه تاکید دارد: انتخابات آمریکا و انتقال مسالمت آمیز قدرت از مشخصه‌های دموکراسی ماست. به جز یک استثنای منحصر به فرد و غم انگیز که بیش از همه جنگ‌های دیگر ما جان بسیاری از آمریکایی‌ها را گرفت، ایالات متحده از سال ۱۷۸۹ سابقه‌ای شکست ناپذیر حتی در درگیری‌های حزبی، جنگ‌ها، همه‌گیری و رکود اقتصادی از چنین انتقالاتی داشته است. امسال نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

وزیران دفاع دولت‌های فعلی و گذشته تصریح کردند: انتخابات ما رخ داده، بازشماری و حسابرسی انجام شده است. دادگاه‌ها به چالش‌های مناسب پرداخته‌اند. فرمانداران نتایج را تایید کرده‌اند و گزینشگران انتخاباتی رای داده‌اند. زمان پرسش از نتایج گذشته و زمان شمارش رسمی آرای گزینشگران انتخاباتی همان‌طور که در قانون اساسی و اساسنامه فدرال تجویز شده، فرا رسیده است.

در این بیانیه آمده است: همان‌طور که رهبران ارشد وزارت دفاع خاطر نشان کرده‌اند "هیچ نقشی برای ارتش ایالات متحده در تعیین نتیجه انتخابات آمریکا وجود ندارد." تلاش ها برای مشارکت نیروهای مسلح ایالات متحده در حل اختلافات انتخاباتی ما را به قلمرو خطرناک ، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی می‌برد.

این وزیران دفاع پیشین یادآور شده‌اند: مقامات غیرنظامی و نظامی که به چنین اقداماتی دستور بدهند یا اجرا کنند، در قبال عواقب سنگین اقداماتی که بر جمهوری ما وارد می‌شود، پاسخگو خواهند شد که از جمله آن اعمال مجازات کیفری بر آنها است.

۱۰ وزیر دفاع در قید حیات آمریکا تاکید کرده‌اند: انتقالات، که همه ما تجربه کرده‌ایم، بخشی اساسی در انتقال موفقیت‌آمیز قدرت است. آنها اغلب در مواقع عدم اطمینان بین‌المللی در مورد سیاست امنیت ملی ایالات متحده و وضعیت نیروهای آن رخ می‌دهند. آنها(زمان انتقال قدرت) می‌توانند لحظه‌ای باشند که ملت در برابر اقدامات دشمنانی که می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند، آسیب پذیر است.

به دنبال برکناری مارک اسپر و انتصاب کریستوفر میلر به عنوان سرپرست وزارت دفاع، این شائبه مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری بازنده انتخابات به دنبال استفاده از ارتش برای یک کودتا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اینها به ما مربوط نیست نباید کرات های هشدار خود را در اینگونه موارد هدر بدهیم
صد جا من گفتم هشدار بدین ندادن بعد میان کارتهای هشدار شونرو برا این چیزا هدر می کنن بما مربوط نیس اینا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر