بازدید 90366
۶

قانون مهریه اصلاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح اصلاح قانون مهریه خبر داد و گفت: هم اکنون اقدامات کارشناسی این طرح در دست اجراست.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 01 January 2021

به گزارش تابناک ، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح اصلاح قانون مهریه خبر داد و گفت: هم اکنون اقدامات کارشناسی این طرح در دست اجراست.

کاظم دلخوش در گفتگو با صدا و سیما اضافه کرد: طی دو هفته آینده طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی به بحث و بررسی اعضای کمیسیون گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت مهریه افزود: هدف ما ایجاد توازن در این زمینه برای مردان و زنان و همچنین رعایت حقوق زوجین است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در تدوین این طرح از نظرات قوه قضائیه، وکلا و کارشناسان مربوطه استفاده شده است.

دلخوش افزود: با توجه به افزایش قیمت سکه شاهد مشکلاتی در پرداخت مهریه هستیم که این امر موجب بی انگیزه شدن جوانان برای ازدواج شده است.

وی یادآور شد: ما به عنوان قانونگذار باید به گونه‌ای عمل کنیم که از قوانین به صورت درست و در جهت اجرای عدالت استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به تصویب قانونی در خصوص مهریه تا ۱۱۰ سکه در دوره‌های گذشته مجلس افزود: هم اکنون با شرایط فعلی اقتصادی کشور محدودیت‌هایی برای پرداخت این میزان سکه وجود دارد و همین امر موجب اختلاف در خانواده‌ها نیز شده است.

به گفته دلخوش در طرح اصلاح قانون مهریه سعی شده است ضمن ساماندهی این امر، تعادلی نیز در این زمینه ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۵
انتشار یافته: ۶
این قانون کلا باید جمع شود! اکنون که زن ها کار می کنند و حتی درآمدشان هم مردها هم بیشتر است دیگر نیازی به مهریه ندارند.
لطفا برای رضای خدا کلا مازاد بر سقفی که برای مهریه تعیین می کنید را شامل بخشودگی کامل کنید و به داد بدهکاران بی گناه مهریه برسید
سلام . مفهوم مهریه عند المطالبه به این معنی است که به محض امضای عقدنامه، زن اگر بخواهد می‌تواند با مراجعه به محاکم و دادگاه‌های خانواده یا مراجعه به اجرای ثبت بخواهد که مهر یا قسمتی از مهریه را بپردازد.اما عندالاستطاعه بودن به این معنی است که زن زمانی می‌تواند مهریه خودش را مطالبه کند و مرد را ملزم به پرداخت آن کند که استطاعت پرداخت مهریه را به عهده زوج ببیند یعنی مرد توان پرداخت داشته باشد، اگر توان پرداخت نداشته باشد زن این حق را نخواهد داشت.
حالا به نظر شما کی و کجا در اسلام حکم شده است که مرد به خاطر مهریه باید زندانی شود . ایا بهتر نیست عند الا ستطاعه باشه تا لااقل مهریه هم واقعی شود .
سنت هاي دقيانوسي وقتي قانوني هم شود هر چند سال مجبور به بازبيني در اقتصاد تورمي و رو به اضمحلا مي شود
قوه قضائیه مهریه زنانی که شوهرشان فوت کرده رو به نرخ روز کنه نه به نرخ سال فوت شوهر .چون مادران جوان به فکر بزرگ کردن فرزندان یتیمشان هستن نه گرفتن مهریه اما سرپیری که فرزندان بزرگ شدن وموقع تقسیم ارثیه امان از دل غافل مهریه ای که سال فوت نصف خانه مسکونی ارزش داشت ومطالبه نشده الان شده قیمت 10کیلو گوشت گوسفند.خدا رو خوش می یاد سرپیری آدم آواره بشه وتنها گناه این زن اینه که در اون زمان فقط به فرزندان یتیمش فکر می کرده نه رفتن به دادگاه وگرفتن مهریه اش اما الان همون فرزندان به فکرش نیستن وقانون هم ازش حمایت نمی کنه
در مورد سهم ارث بانوان چکار کردین ؟ چطوریه که خانم ها نصف ارث می برند اشکالی نداره ولی مهریه زیاد اشکال داره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار