حمایت توییتری نمایندگان از تولید واکسن ایرانی کرونا

چند روز گذشته، نخستین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شد؛ اقدامی که در عرصه بین المللی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد و مورد استقبال سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت. در داخل کشور نیز مسئولان و نمایندگان مجلس به انحای مختلف از این اقدام حمایت کردند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 31 December 2020

حمایت توییتری نمایندگان از تولید واکسن ایرانی کرونا

چند روز گذشته، اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا انجام شد؛ اقدامی که در عرصه بین المللی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد و مورد استقبال سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت. در داخل کشور نیز مسوولان و نمایندگان مجلس به انحای مختلف از این اقدام حمایت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ نهم دی ماه و در فاز نخست آزمایش واکسن ایرانی کرونا با نام «کُوو ایران برکت» اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا بر روی دختر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد؛ واکسنی که توسط دانشمندان و محققان داخلی کشورمان ساخته شده است.

همزمان با اولین تزریق انسانی واکسن کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان با ابراز خوشنودی گفت: اینکه اولین تزریق واکسن کووید-۱۹ بر روی دختر دکتر مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد این پیام را به ملت ایران داد که آن چیزی که قرار است به ملت ایران تزریق شود، ما خودمان قبول داریم. خون هیچ کدام از ما سرخ‌تر از خون ملت ایران نیست و جان افراد خانواده مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت کش‌ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کوی نمی‌دانیم.

بعد از اعلام این خبر، نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف از این دستاورد علمی استقبال کردند تا جایی که «تارک یاسارویچ» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان بی‌صبرانه منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی این دستاورد بزرگ ایرانی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صفحات شخصی خود در توییتر با استقبال از این دستاورد بزرگ علمی کشور، آغاز آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا را سند افتخار صنعت پزشکی ایران و به مثابه تزریق امید همراه با افتخار ملی دانستند.

در این باره، علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «برای موفقیت پزشکان و محققان کشور در مراحل تولید واکسن ایرانی دعا کرده و به نوبه خود از تمام زحمت‌کشان و داوطلبان تشکر می‌کنم. "کوو ایران"، تزریق امید توأم با افتخار ملی بود که حیرت دنیا را در پی داشت.»


علی حدادی نماینده ساوجبلاغ و طالقان گفت: «باور به خدا، باور به مردم و باور به خود؛ سه کلید واژه‌ای که از ‎رهبرانقلاب یاد گرفتیم و امروز شاهد آنیم که سرمایه‌های علمی مان با تولید ‎واکسن ایرانی دانش آموختگان خوبی در مکتب نظام و رهبری هستند. البته که اقدام جناب ‎مخبر و دخترشان نیز به این افتخار افزود.»

مجتبی یوسفی نماینده اهواز تاکید کرد: «‏‏آزمایش واکسن ایرانی سند افتخار صنعت پزشکی ‎ایران است. فرزندان ما سال‌ها در راه بومی سازی دارو‌های انحصاری و واکسن پیشگام بودند. نکته بسیار ارزشمند این آزمایش این است که اولین گیرنده آن دختر دکتر مخبر بود.»

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحرکات رسانه‌های بیگانه گفت: «اخیرا رسانه‌های معاند به صورت هماهنگ و گسترده خرید واکسن خارجی را برای مردم ایران تبلیغ می کنند! این در حالی است که نتایج و عوارض احتمالی این واکسن‌ها هنوز مشخص نیست و مراکز علمی ذی صلاح داخلی و بین المللی آن را تایید نکردند. بهتر است مردم فهیم و صبور تا مشخص شدن نتایج نهایی این واکسن‌ها صبر کنند.»

او همچنین توضیح داد: «ساخت واکسن در جهان نیازمند زیرساخت‌های علمی بسیار پیشرفته و مدرن است. دیروز دانشمندان توانمند ما با به کارگیری دانش روز جهان قدرت و اقتدار علمی خود را با انجام آزمایش، مرحله انسانی واکسن وطنی را در معرض دید جهانیان قرار دادند؛ واکسن ایرانی که احتمال تهدیدات بیولوژیک در آن وجود ندارد.»

فاطمه محمد بیگی، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: «تزریق آزمایشی فاز بالینی واکسن ایرانی ضد کرونا و سلامت کامل داوطلبان در ۲۴ ساعت گذشته، خبری مسرت بخش و امیدآفرین برای همه ما و نمونه بارزی از خط راهبردی ما می‌توانیم است. ‏بدون شک، این خط راهبردی در هر کجا به کار گرفته شود، ما شاهد اعجاب دنیا در برابر توان جوان ایرانی خواهیم بود.»

علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: «نگاه به داخل و فعال سازی ظرفیت‌های کشور معجزه می‌کند. ‏تست انسانی واکسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت زده کرد. ایرانی می‌تواند او را باور کنیم.»

غنی نظری نماینده خلخال و کوثر در توصیف این اقدام نوشت: «آزمایش واکسنِ بومی باعث افتخار است. ‏خداقوت به پزشکان و پژوهشگران عزیز ایرانی. ‏حمایت همه جانبه از این گونه اقدامات و رسیدن به مرحله‌ی تایید نهایی و تولید انبوه، لازم و ضروری است.»

مولوی نماینده آبادان گفت: «ساخت واکسن کرونا دراوج تحریم و آن هم تنها دو هفته پس از اولین تزریق درآمریکا ‏نشان از ظرفیت بالای علمی دانشمندان ایران عزیز دارد، که صدسال سابقه واکسن سازی و رتبه هفتم جهانی را در داروسازی داریم. ‏ما برای پیشرفت همه چی داریم؛ ‏نیروی جوان، تخصص و.. پس ‏فقط به مدیر جهادی نیاز داریم.»

فاطمه قاسم پور نماینده تهران نیز تاکید کرد: «ساخت واکسن کرونا افتخاری برای دانشمندان و دانش پژوهان داخل کشور است. ‏اینکه نخستین دریافت کننده واکسن هم از بانوان ایرانی و دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، نشان از اطمینان ستاد سازنده واکسن و نیز پیشرو بودن زنان در خط مقدم مدافعان سلامت مردم ایران دارد.

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: «ساخت واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مصداق بارز باور به داخل و شعار ما می‌توانیم است. اولین دریافت کننده واکسن هم فرزند دکتر مخبر رییس ستاد است و این است مصداق ما مطمئنیم. ‏دست مریزاد و خسته نباشید به همه عزیزان و دست اندرکاران ساخت واکسن و مدافعان سلامت مردم.»

با توجه به حمایت مسئولان و نمایندگان مجلس شواری اسلامی از ساخت واکسن ایرانی انتظار می‌رود این حمایت تا آخرین مرحله و تولید انبوه آن ادامه داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
شورای نگهبان اینارو اورده که حمایت کنند. کار دیگه ای بلد نیستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اولا هنوز یک ترکیب است و نه واکسن ! دوما بعد از طی کردن مراحل بالینی بعد از حداقل یکسال ، تازه مشخص میشود این ترکیب میتواند بعنوان واکسن کاربرد داشته باشد و یا مردود میشود !
من هم ساخت و تولید واکسن کرونا را تبریک میگم ولی نباید این قدر طولانی می شد چون تکنولوژی بغرنجی هم استفاده نشده مقدار زیادی ویروس در محیط کشت پرورش داده ایم سپس ضعیفش کرده و به اسم واکسن تزریق می کنیم و این کار زیاد دشوار نیست و باید سه ماه زودتر نتیجه می داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
سلام پرفسور
اولا هنوز یک ترکیب است و نه واکسن ! دوما بعد از طی کردن مراحل بالینی بعد از حداقل یکسال ، تازه مشخص میشود این ترکیب میتواند بعنوان واکسن کاربرد داشته باشد و یا مردود میشود !
خودت که فایزر بزنی معلومه با واکسن مردم مخالفی
اینا همون نمایندگانی هستن که واکسن آنفولانزا رو خارج از نوبت و‌زمانی که در دسترس مردم و کادر پزشکی نبود دریافت کردند. این نمایندگان اگر راست میگن تو آزمایش و تست واکسن کورونای ایرانی شرکت کنن. با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمیشه. چه ضمانتی وجود داره که 150000 دوز واکسن فایزر اهدایی خیرین خارج از کشور به نمایندگان متقلب نرسه؟ اگر این 150000 دوز واکسن در ابتدا به کادر درمان تزریق شد، اونوقت عدالت رو رعایت کردیم
خودشون رفتن قطرو سوئيس واکسنه خارجی زدن خیالشون راحت شده حالا واسه مردم عادی دارن از واکسنه ایرانی حمایت میکنن
خوب حالا مثل واکسنهای دیگه به کشورهای دیگه هم بدید در مقیاس بزرگتر تست کنند ببینیم تبلیغات داخلی واقعیت داره یا نه
وقتی رسانه آزاد نباشه میشه حکایت شما و اخبارتون
حمایت تویتری مسوولان و نمایندگان مجلس شواری اسلامی از ساخت واکسن ایرانی . مگر تویتر فیلتر نیست ایا فقط برای مردم فیلتر است و برای اقایان خیر عجب مملکتی داریم
واکسن به کنار چه جوری توی توئیتر میشود رفت ؟
مثل اینکه تویتر رفع فیلتر شده همه نماینده ها توش فعالند
بجای استفاده از فیلتر شکن برای توییت زدن تشریف بیارید همانند دختر محترم و صد البته شجاع جناب آقای دکتر مخبر با تزریق واکسن کرونا به خود و نزدیکان از این واکسن تولید شده حمایت میکردید
چرا از گفتن حقیقت فرار میکنید. ایران صنعت واکسن سازی دارد. ولی برای این ویروس جدید نیاز به تکنولوژی برتر است که در کشور نداریم.
حمایت توییتری وقتی توییتر در خود کشور فیلتر است! !!
سلام من طوسی هستم خوشحال میشم باهاتون همکاری کنم بیش از ده سال سابقه کار طراحی دارم و افتخار کار در موسسه انتشاراتی گوهرشاد، شرکت تبلیغاتی دیده بان و معماران به طرح را داشته ام و با شرکت های بزرگی به صورت پروژه ای همکاری دارم از زمان عضویت در پونیشا تا کنون تعدادی از کارهایی که هم برای پونیشا و هم برای شرکتهای دیگه زده ام را در پروفایلم قرار دادم خوشحال میشم بازدید داشته باشید

ر

اینها عمدتا سلیقه مشتری است و بنا به سلیقه و خواست شما امکان طراحی هر نوع لوگویی فراهم است و مطمین باشید حتما خاص خواهد بود و نظر شما را تامین خواهد کرد .روال کاریم به صورت زدن 7 اتود اولیه با توجه به نظر شما در سبک های مختلف و سپس نهایی کردن یکی از انهاست رضایت شما برای من خیلی مهم هست و تا رسیدن به نتیجه دلخواه همراهتان خواهم بود علاوه بر این کلیه فایلهای jpeg، png, pdf فایلهای لایه باز چاپی tiffو فایل وکتور جهت زدن تابلو و فایل های SVG جهت کار در سایت تقدیم خواهد شد
به امید موفقیت روز افزون
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
این چیه پاکش کنید هر چی را اجازه ارسال میدین
دمشون گرم
هر وقت آمار تعداد ویروس‌هایی که توسط مستعان 110 کشف و نابود شده منتشر شد، اونوقت ساخت واکسن را هم باور می کنیم
از واکسن کوبایی حمایت کردن. اگه اینقدر مشتاقن به عنوان داوطلب برن بزنن دیگه. فقط حرف میزنن و شعار میدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار