بازدید 33112
۱

جزئیات پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی

دانشگاه علوم پزشکی تهران، جزئیات ثبت نام برای شرکت در چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 31 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ثبت نام چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت اینترنتی آغاز شده است و این مهلت تا پایان روز دوشنبه ۶ بهمن ماه ۹۹ ادامه دارد. داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک مشروحه می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پرداخت الکترونیکی مبلغ یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام، تکمیل برگ ثبت نام، ارائه مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد همچنین مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد و کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد از جمله مدارک مورد نیاز است.

مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی از دیگر مدارک ثبت نام است. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح هستند.

داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می‌توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند. در صورت قبولی ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام در دانشگاه ضروری است در غیر اینصورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی خواهد شد. در صورتی که داوطلب واجد شرایط شرکت در آزمون نباشد مبلغ پرداختی جهت ثبت نام به هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود و در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، ضروری است پذیرفته شدگان همانند سهمیه آزاد برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل کنند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند، حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام باشد (صرفاً متولدین اول دی ماه ۱۳۷۴ و بعد از آن)، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر از جمله شرایط ورود به دوره پزشکی از طریق لیسانس است.

کسانی که خدمت نظام وظیفه آنان حداکثر تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (زمان ثبت نام پس از قبولی) به اتمام می‌رسد می‌توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند.

در صورتی که پذیرفته شدگان در آزمون تا زمان ثبت نام کارت پایان خدمت دریافت نکرده باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد مکاتبه با سازمان نظام وظیفه و اخذ مجوز یا مهلت ندارد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد خسارات احتمالی که از این ناحیه به داوطلب وارد می‌شود ندارد.

دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (Ph.D) از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند.

دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بندهای مربوط به معدل معاف هستند.

دانشجویان موضوع آیین نامه استعدادهای درخشان شامل برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)، دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)، برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه های مربوطه، دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی و دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه هستند.

دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت کنند و حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز کنند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است).

متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران باید توجه داشته باشند که کد رهگیری به معنی تکمیل مدارک نیست. جهت آگاهی از تکمیل بودن و تایید مدارک ضروری است مجددا بعد از حداکثر سه روز کاری به سایت مراجعه تا پیام تکمیل مدارک را مشاهده کنند و گرنه اعتراض بعد از مهلت پذیرفته نیست.

متقاضی در صورت مشاهده پیام مدارک ناقص است باید سریعا نسبت به رفع نقص اقدام کند. در غیر این صورت مجاز به شرکت در آزمون نخواهد بود. شرکت کنندگان در آزمون باید حتما فارغ التحصیل شده باشد. کارت دانشجویی، ریز نمرات ترم آخر و غیره پذیرفته نیست.

بر این اساس مدارک به صورت دستی و مراجعه حضوری بعد از اتمام مهلت ثبت نام اینترنتی پذیرفته نمی شود. متقاضی باید برگ ثبت نام را از داخل سایت پرینت کند و به صورت دستی آن را تکمیل، امضا و عکسدار کند و سپس مجددا اسکن کرده و به صورت اینترنتی ارسال کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
سیاست ظاهرا این است که پزشک عمومی افزایش یابد اما مافیا اجازه افزایش پزشک متخصص را نمی دهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان