بازدید 10421

آخرین خبر از گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال پیش‌نویس گزارش نهایی سانحه هواپیمای اوکراینی برای کشور‌هایی که در تحقیقات مشارکت داشته‌اند خبر داد و اعلام‌کرد: گیرندگان گزارش دو ماه فرصت دارند تا نظرات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند و پس از آن گزارش نهایی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 23 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، پیرو بررسی و اقدامات انجام یافته در خصوص سانحه پرواز PS ۷۵۲شرکت هواپیمایی اکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) در دی ماه سال ۱۳۹۸، عصر روز دوشنبه یکم دی ماه جلسه ویدئو کنفرانس بین گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان کشور‌های مرتبط با این سانحه برگزار شد.

این جلسه با حضور کشور «آمریکا» به عنوان طراح و سازنده هواپیما، «اوکراین» به عنوان کشور محل ثبت و بهره‌برداری هواپیما، «فرانسه» به عنوان کشوری که در بررسی سانحه مساعدت‌های فنی ارائه داده بود و همچنین کارشناسانی از کشور‌های کانادا، سوئد، انگلستان و آلمان به عنوان کشور‌هایی که برخی اتباع آن‌ها در این سانحه جان باخته‌اند و باید از روند تحقیقات مطلع باشند به همراه نمایندگان سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و مسئول بررسی سانحه، مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هوایی و کارشناسان مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

در این جلسه مسئول بررسی سانحه ضمن بیان کلیات پیش‌نویس گزارش نهایی بررسی سانحه به سوالات نمایندگان کشور‌ها پاسخ داد.

مطابق استاندارد‌های ایکائو، پیش‌نویس گزارش بررسی سانحه برای کشور‌هایی که در تحقیقات مشارکت داشته‌اند ارسال خواهد شد تا آن‌ها ضمن مرور گزارش، نقطه نظرات خود را درباره بخش‌هایی از آن که به مشارکت آن‌ها و اطلاعات ارائه شده از طرف آن‌ها ارتباط دارد اعلام کنند.

گیرندگان گزارش به مدت دو ماه فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند و پس از آن گزارش نهایی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

هدف این گزارش، پیشگیری از وقوع رخداد‌های مشابه از طریق شناسایی زمینه‌های خطر و ارائه پیشنهادات جهت ارتقاء ایمنی در تمام جهان است.

همچنین با توجه به پیش بینی گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، ترجمه لاتین گزارش طی هفته آینده جهت اعلام نظر به کشور‌های ذیربط ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است از نقطه نظر فنی تاکنون همکاری خوبی بین تمامی کشور‌ها صورت پذیرفته و گروه ایرانی بررسی سانحه، شفافیت کامل و منطبق با استاندارد‌های ایکائو را در تعامل با کشور‌های دیگر به کار گرفته است.

۷ آبان امسال معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ضمن اعلام‌آمادگی ایران برای تسریع مذاکرات سانحه هواپیمای اوکراینی گفته بود: درباره مجازات خاطیان این پرونده ابهامی وجود ندارد و جدی هستیم.

«دور دوم مذاکرات معاونین وزرای امور خارجه و هیات‌های کارشناسی ایران و اوکراین درباره پرواز PS ۷۵۲ در تهران مهر ماه امسال به پایان رسید.»

 یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان