بازدید 10448
۹

حقوق پرستاران از امروز ۵۰ درصد افرایش می‌یابد

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حقوق پرستاران از اول دی ماه، ۵۰ درصد افزایش می‌یابد، از اسفند ۹۸ نیز تاکنون ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته اند بنابراین طی دو سال گذشته حقوق پرستاران دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 21 December 2020

به گزارش «تابناک»، سید کامل تقوی نژاد روز یکشنبه در مراسم بزرگذاشت مقام پرستار در حضور رئیس جمهوری افزود: از زمان شروع فعالت دولت تدبر و امید بهبود وضعیت معیشت کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران در دستور کار وزارت بهداشت بوده است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری رئیس جمهوری محترم هر مطالبه‌ای از جانب پرستاران مطرح شده، در سریعترین زمان ممکن پیگیری شده است و با استخدام‌های انجام شده نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در کشور تا پایان امسال از حدود ۸دهم به ۱.۱ می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سال گذشته اکنون ۵۲ هزار مجوز استخدامی در وزارت بهداشت گرفته شده است که ۱۰ هزار نفر آن‌ها سال گذشته استخدام شدند، حدود ۵ هزار پرستار نیز با شروع اپیدمی کرونا بدون تشریفات در بیمارستان‌های دولتی برای رسیدگی به بیماران کرونا جذب شدند، آزمون استخدام ۷ هزار نفر دیگر نیز با همکاری سازمان سنجش در دی یا بهمن برگزار می‌شود و این تعداد همین امسال جذب می‌شوند، از مجوز استخدام ۳۰ هزار نفری هم حدود ۴۵ درصد به گروه پرستاری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: حقوق پرستاران نیز از ابتدای امسال ۵۰ درصد افزایش یافته و از اول دی نیز با اعمال فوق العاده ویژه در احکام پرستاران حقوق آنان ۵۰ درصد دیگر هم اضافه می‌شود و در مجموع حقوق پرستاران از اسفند ۹۸ تا پایان امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته و دو برابر می‌شود و در مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است در حالی که تورم کشور در این مدت ۴ برابر بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
نوش جانشان
به نظر بنده باید حقوق کادر اصلی درمان هم یعنی برخی پزشکان عمومی بدبختی که الان حتا به اندازه یک روزه خان حقوق نمیگیرند نیز افزایش یابد..
گفتن اعداد و ارقام بسیار راحته ولی در عمل مبلغ قابل توجهی به حقوق پرستاران و بازنشستگان پرستار اضافه نشده است.
سالهاست از این وعده ها می فرمایید

هیچ کاری قبرای پرستارا نکردید
افزایش قبلی هم برای کارکنان دولت ، آموزش پرورش و بقیه هم بود و به دروغ به پرستارا نسبت ندهید
کمترین دریافتی را پرستارن دارند

اضافه کاری و مزایای تیر رو هنوز ندادید

چرا این قدر دروغ می گید
چرا ماله بقیه اقشار افزوده نشد؟ اینجوری اختلاف طبقاتی بوجود می آید.
بهتره بجای اینکه این افزایش حقوق از جیب مردم باشه از کارانه غیر منطقی پزشکان کسر شود و به این افراد اضافه شود.
بقیه مردم و گارگران این وسط خس و خاشاک هستند؟ هنر یک مملکتدار این است که توازن در جامعه برقرار باشد. مثلا حالا که بیماری شده باید به پرستاران حقوق دو برابر بدهند. فردار هم که گارگران قیام کردمد حقوق آنها زیاد شود. خوب این می شود مدیریت ملا نصیرالدینی که. من متاسفم که دولتمدانی چون ایران دارم. واقعا متاسفم
کاش یک نفر در این مملکت پیدا میشد و جلوی ظلم مراکز خصوصی و سازمان تامین اجتماعی رو میگرفت.همچنانکه میدانید این افزایش تنها شامل پرستاران وزارت بهداشت است.هر چند بخش وسیعی از حجم درمان بر عهده پرستاران شاغل در بیمارستانهای وابسته به سازمان تامین اجتماعی میباشد.و این افزایش رو اعمال نمیکنند مگر با شکایت و گذشت چند سال بدون مابه التفاوت. هر روز هم تمام رسانه ها میگن حقوق پرستاران ۵۰ درصد افزایش یافت. اگر یازمان تامین اجتماعی دولت ۱ هزار تومان از حقوق پرستار وزارت بهداشت کم کنه فورا اعمال میکنن ولی اگر یک ریال افزایش در وزارت بهداشت وجود داشته باشه مگر خدا خودش کاری کنه وگرنه مسولان تامین اجتماعی راضی نمیشن که افزایش بدن.واقعا متاسفم که بیست عمرمو برای این سازمان کار کردم.
از مسولان خواهشمندم طرحی ارایه کنند که حقوق پرستاران در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی یکسان و بر اساس یک فرمول باشه تا جلوی ظلم ظالمان گرفته بشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان