بازدید 7557

قول شیخ احمد کویتی به صالحی امیری

کد خبر: ۱۰۲۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 20 December 2020

رییس کمیته ملی المپیک ایران درباره دیدار با شیخ احمد الصباح رییس شورای المپیک آسیا گفت: شیخ احمد به همه درخواست‌های ما پاسخ مثبت دادند. راجع به هندبال هم پاکدل درخواست داشت که رویداد قهرمانی جوانان آسیا در شیراز بماند البته مشروط به شرایط کرونا است و این موضوع را مطرح کردیم.

به گزارش تابناک ورزشی، صالحی‌امیری اظهار داشت: با وزیر ورزش و رئیس بازی‌های ۲۰۳۰ قطر جلسه داشتیم. وی  پیش از این هیاتی را به ایران اعزام کرده بود و تقاضای رای کردند که ما  رای را منوط به بررسی‌های ملی کردیم و در آنجا اعلام کردیم که به قطر رای خواهیم داد. با ازبک‌ها دیدار داشتیم که برای بازی‌های جوانان ۲۰۲۵ رای گرفتند. ازبکستان بعد از قزاقستان در مسیر توسعه ورزش قرار دارد.

شیخ احمد قول داد اگر شرایط قرمز نباشد میزبانی برای ایران باشد

وی گفت: در حوزه روابط سیاسی دخالت نداریم. در حوزه روابط ورزشی با عربستان قطع ارتباط هستیم، ولی در قالب باشگاه‌ها در آسیا بازی داریم. امیدوارم با گسترش روابط ورزشی بتوانیم زمینه همکاری دو جانبه را افزایش دهیم که منوط به کسب مجوز از مراجع سیاسی است.

صالحی‌امیری در پاسخ به تسنیم مورد کارشکنی عربستانی‌ها در میزبانی هندبال تصریح کرد: اقتضای موضوع را رصد و مدیریت می‌کنیم. در مورد هندبال مسئله سیاسی نیست و توافق شد مسابقات در شیراز و در اسفندماه برگزار شود، ولی مسئولان آسیایی اعلام کردند، با توجه به وضعیت قرمز ایران و شیراز تصمیم داریم میزبانی را به قطر منتقل کنیم.   در این سفر طی مذاکره با شیخ احمد و مذاکره با رئیس فدراسیون جهانی توصیه شد این مسابقات در ایران بماند. این رویداد در ایران خواهد ماند مگر اینکه کرونا در این شرایط بماند و ستاد عالی کرونا هم اجازه برگزاری رویداد ندهد. شیخ احمد قول داد اگر شرایط قرمز نباشد میزبانی برای ایران باشد.

وی افزود: مصوب بود که این نشست شورای المپیک آسیا در ایران باشد، اما ایران در شرایطی بود که اجتماع بیش از ۱۰ نفر ممنوع و هتل‌ها تعطیل بود. ما باید امنیت و سلامت افراد را  در نظر بگیریم. ما هم خودمان متقاضی میزبانی نشدیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار