بازدید 23961

هواپیماهای ایرانی عامل رد کردن واکسن فایزر نبودند

در حالی که رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده بود به دلیل نداشتن امکانات و شرایط لازم، هواپیماها و سیستم حمل و نقل ایران نمی‌تواند واکسن فایزر کرونا را وارد کند و به همین دلیل از دریافت آن انصراف داده‌ایم، رییس سازمان هواپیمایی کشوری این مسئله را رد کرد و گفت: هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و دو ایرلاین ایرانی آماده واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر هستند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 16 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آغاز واکسیناسیون فایزر در انگلستان مسلما تاریخ جدیدی را برای دنیا رقم زد چرا که مردم چشم به این واکسن به عنوان ناجی خود دوختند اما به نظر می‌رسد واردات و تزریق آن در ایران داستان پر پیچ و خمی دارد، چرا که چندی پیش مصطفی قانعی - رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا- در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا (کوواکس) اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد چرا که این واکسن به شرایط و الزاماتی مانند زنجیره سرد منفی ۷۰ درجه نیاز دارد و این امکانات در هواپیماها و سیستم حمل و نقل ما وجود ندارد.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که شهرام آدم نژاد - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی- پیش از این اعلام کرده بود: سیستم حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کرونا است و شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را دارد.

همچنین تورج دهقان زنگنه - رییس سازمان هواپیمایی کشوری- روی همین مسئله تاکید کرد که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا از انواع مختلف آن نداریم.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز طی بررسی ها و ارزیابی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که این دو ایرلاین هیچ مشکلی برای واردات انواع واکسن از جمله فایزر ندارند.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که برای واردات واکسن کرونا هواپیماهای ایران‌ایر و ماهان آمادگی لازم را دارند و می توانند با استفاده از یخ خشک دمای مورد نیاز برای واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر را که نیاز به دمای منفی ۷۰ درجه دارد، تامین کنند.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه به نظر می‌رسد صنعت حمل و نقل هوایی ایران آماده واردات واکسن کروناست، مشخص نیست چرا ایران در کوواکس از دریافت واکسن فایزر که اولین و یکی از موثرترین واکسن‌های تولید شده در جهان برای کرونا به شمار می‌رود، انصراف داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
چقد ضد ونقیض گویی
بزرگان منتظر هستند تا با تولید واکسن وطنی برگ زرین دیگری به افتخارات خودشان بیفزایند!! کشوری که قاهر 313 و کرونایاب یکصد متری درست می کند چرا نتواند واکسن بسازد؟ طبق اطلاعات اعلام شده این واکسن وطنی قرار است که هم کرونا را درمان کند و هم به جای قاهر 313 که نتوانست پرواز کند، به پرواز هم در بیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
اگه آقای ... قاهر313 پرواز نکرده فعلا کوثر پرواز کرده موشکهای نقطه زن هم پرواز کردند و نقطه رو در قبله شما در عین الاسدآمریکایی هازدند د
علت این است که به واسطه کرونا برخی بودجه کلان گرفته اند. این متخصصان محترم بدانند که ساخت واکسن خمره رنگرزی نیست که تا یک ماه اینده اماده گردد. به همین علت بسیاری از کشورهای پیشرفته اصلا وارد ساخت نشدند
هواپیمایی ایران یک چمدون معمولی رو نمیتونه سالم به مقصد برسونه.
خدایا ما را از دست چنین مسئولانی رها کن..... آخه چرا انصراف دادن کاسبان تحریم؟؟
خب معلوم نيست ؟ اين آقايان دلشان به حال ملت نسوخته است . البته به ميزان لازم براي خودشان و هزاران فاميل و وابستگان حتماً واكسن تامين شده و احتمالاً در حال انجام اكسيناسيون هستند . چون اگر براي اين افراد اتفاقي بي افتد مملكت دچار بحران ميشود . به هرحال كسي مثل اين مسئولين توان خراب كردن مملكت را به اين خوبي ندارد . تا اين مملكت بياييد دوباره چنين مسئولاني تربيت كند نياز به ٤٢ سال تلاش خواهد داشت .
این ها حتی نمیتونن برای بهونه آوردن پنهان کاری با هم هماهنگ کنن بعد می خواهند دنیا را مدیریت کنن و تمدن جدید بسازن
حدا به داد این ملت برسد. در یک موضوع فنی کاملا قابل بررسی و واضح اینقدر تناقض وجود دارد و انوقت مردم از این مدیران انتظار حل مشکلات پیچیده اقتصادی و اجتماعی را دارند. باور کنید کم سوادی و نااگاهی و لجبازی جناحی در بین مسوولان انقدر زیاد است که اگر در یک زمان مشخص در مورد شب و روز بودن هم انها سوال شود ممکن است پاسخهای متفاوت و یا توام با اما اگر بدهند.
من واکسن فایزر که برای ایرانی ها تولید شده رو نمی زنم بس که شما مردم دارید
چون ساخت امریکاست اون بالاییا نمخوان
عزیزم کاملا واضح است پول های کلانی عده ای گرفته اند که یعنی واکسن ایرانی تولید کنند و برای خودشان هم از امریکا می اورند و میزنند. بقیه مردم هم ول معطل هستند تا واکسن وطنی بیاید که احتمالا نهایتا همان چینی و هندی را به اسم ایرانی می دهند البته دو سه سال بعد
ماهان خودش کرونا رو آورده حالا خودش میخواد بره واکسنشو بیاره؟!
من تا عمر دارم از ماهان بلیط پرواز نمیگیگیرم!
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
دروغ نگو شعار نده
وقتی سلامت مردم برای کسی اهمیت نداره آخرش میشه همین
باید بگردی ببینی کدوم آقازاده یا نهادی میخواسته وارد کنه که با فایزر مخالفت کرده....احتمالا خیلی سودی نداشته براشون!
ما که به پیشرفت تکنولوژی خودمان افتخار میکنیم هرروز یک دستاورد جدید در بوق و کرنا می کنیم
ولی هواپیما های ما امریکایی هستند آن هم با عمر پنجاه ساله بدون امکانات
چه خوب نیاوردن چون واکسن فایزرفلج کننداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
شما همون روغن بنفشه رو استعمال بفرمایید.
همین بهتر که این واکسنها به ایران نیاد
کرونا درمون میشه هزار سرطان و درد بی درمون اضاف میشه که کرونا درمقابلش شاهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
شما نزن.مگر مجبوری اگر واکسن اومد بزنی.
تا وقتی واکسن چینی و روسی و هندی باشه چرا جنس آمریکایی!
من واکسن ایرانیشو نمیزنم به هر حال
کمیته امام و... اون همه پول از جیب ما مردم بردن حالا دارن مثلا خیرات میکنن که واکسن بسازن که نمیتونن هم
متاسفم برای ایران، تا زمانی که قبول نکنین که چه دکتر، چه مهندس، چه مسئول، چه کارگر، چه شیخ، چه... ممکنه دلال و دزد باشن و همش بگین فلان کسا دزدن و فلانیا همیشه خوبن، اینم میشه نتیجش
همه چیز کاملا مشکوکه
به دلیل اینکه مساله واکسن افتاده در دعوای گروه های منفعت طلب و رانت های بی حساب... کسی به فکر مردم نیست. مردم هم متاسفانه اونقدری مطالعه نمی کنن که بدونن گذراندن سه فاز انسانی در سه ماه غیرممکنه. تمام واکسن های خارجی این سه فاز را در نه ماه گذراندن. این یعنی اگر همچنان این دعوای منافع در ایران مانع واردات واکسن بشه تا مهر سال دیگر واکسن نخواهیم داشت. این در حالی ست که امروز لبنان هم واکسن فایزر رو خریداری کرده. بسیاری از کشورهای اطراف ما حجم زیادی واکسن خریدن و ما هنوز درگیر دعوای تقسیم منافع... جان مردم هم بی ارزش... همه در حال ضد و نقیض گویی. رد کردن حرف همدیگر. دعوا بر سر جاه طلبی های شخصی... متاسفم برای تک تک ما که در چنین جایی زندگی می کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر